Hakutulokset

  1. L

    Miten suojaatte lapsen korvat suvivirreltä?

    Mielenkiinnolla odotan listaa kaikenmaailman paatoksellisista hihhuliateisteista joilta pitäisi lapset saada suojattua!
  2. L

    Miten suojaatte lapsen korvat suvivirreltä?

    Ala-asteikäisen lapsen vakaumus on vakaa kuin kallio. Eikun ai niin, se olikin juuri toisin päin, ja se onkin kirkon ainoa (hatara) toivo.
  3. L

    suositelkaa ehkäisy keinoa!

    Hormonikierukka. Hormonikierukka - Hormonaaliset ehkäisyvalmisteet - Ehkäisy - Hyvinvointiklinikat - Tohtori.fi "Kohdunsisäistä hormoniehkäisintä käytetään raskauden ehkäisyn ohella myös runsaiden kuukautisten hoitoon ja lievittämään kuukautiskipuja sekä osana vaihdevuosien hormonihoitoa."
  4. L

    kokemuksia palkki-istuimista!

    Itsekin tuli katsottua tuo ja juuri Kiddyn palkki-istuin meiltäkin löytyy. Mutta: Meillä ei ole autoa. Tarvitsemme turvaistuimen. Selkä menosuuntaan istuin olisi tietysti parempi, mutta sen käyttö olisi usein mahdotonta. Kun hankimme oman auton lähivuosina, lapsemme eivät matkusta...
  5. L

    Sukulaisjuntit meinaavat tuoda juhliimme omat eväät, kun tarjoamme vain kasvisruokaa!

    Sekasyöjän ei tarvitse sopeutua. Hän on sekasyöjä ja syö muutenkin kasviksia. Kasvissyöjä sen sijaan ei syystä tai toisesta syö lihaa tai laajemmin eläinperäisiä tuotteita. Ei ole mielestäni kovin vaikea ymmärtää tätä eroa. Itse olen sekasyöjä ja mielelläni söisin hyvää kasvisruokaa.
  6. L

    Time-lehden kansikuva herättää varmasti kohua täälläkin...

    Tämäkin kommentti kertoo eniten kirjoittajastaan.
  7. L

    Millainen olisi hyvä pyörä noin 9 kilometrin työmatkan pyöräilyyn?

    Työmatkalle nimenomaan ei maastopyörää, paitsi jos työmatka kulkee metsän kautta! Asvaltille kapeat ja sileät renkaat. Haluttu ajoasento ratkaisee sitten lopun. Itse valitsisin tällä hetkellä cyclocross-pyörän, mutta kun en uutta ole hankkimassa, olen oikein tyytyväinen Nishiki Hybrid...
  8. L

    Millainen olisi hyvä pyörä noin 9 kilometrin työmatkan pyöräilyyn?

    Kapeat renkaat, vaihteiden kanssa. Tärkeä juttu on myös, että huollat pyörääsi säännöllisesti. Jos ei itseltäsi tai keneltäkään perheenjäseneltä onnistu, niin yhden kuukauden seutulipun hinnalla pyöräliike huoltaa pyörän puolestasi. Nishikin hybridit ovat laadukkaita pyöriä. Älä osta Biltemasta.
  9. L

    Turvakaukalosta istuimeen.

    Olen iloinen että sinulla on laadukas selkä menosuuntaan asennettava istuin. Palkki-istuin on kehitetty vähentämään lapsen niskaan kohdistuvaa rasitusta nokkakolareissa verrattuna viisipistevöillä varustettuihin kasvot menosuuntaan asennettaviin istuimiin. Kuten joku jo aiemmin selitti...
  10. L

    Turvakaukalosta istuimeen.

    Selkä menosuuntaan > palkki-istuin >> kasvot menosuuntaan viisipistevyöllä. (Edellä käytetty "suurempi kuin" merkkiä merkityksessä "parempi kuin".) Palkki-istuimen idea selitettiinkin jo erinomaisesti. Nokkakolarissa kuitenkin selkä menosuuntaan on turvallisin vaihtoehto. En ole...
  11. L

    Oletko pannut pienimunaisen kanssa?

    Miehenä ei voi kun sanoa, että suren enemmän noiden miesten kohtaloa kuin teidän naisten. Subjektiivinen on kuitenkin kärsimys. :)
  12. L

    Laske lapsesi aikuisiän pituusennuste:

    Pojasta pitäisi tulla 185cm pitkä. Isäänsä reilusti pidempi, mutta äitinsä onkin keskimääräistä pidempi, joten sieltä olen arvellutkin pituutta tulevan. Kokeilin omilla neuvolakortin mitoilla: 1,5v mitoilla ennusti 2,5cm pidempää kuin todellisuus. Mitä vanhempana otettuja mittoja kokeili...
  13. L

    Mulla ei ole ketään ketä pyytää lapsen kummiksi :(

    Me löysimme lapsellemme kummit helposti. Kummitodistukset tilasimme Pro-Seremonioilta. Puheen pidin itse.
  14. L

    Hävetkää poliitikot palkkoinenne, etuinenne, eläkkeine!!!!!

    Osoita korruptio. Suomessakin on korruptiota. Nuorisosäätiö, Kehittyvien maakuntien Suomi, Nova Group, muut vaalirahasotkut. Mutta miten yllä olevat poliitikot ovat korruptoituneita? Presidentin tuntipalkka on muuten 18€.
  15. L

    tässä teille palkki-istuimista ja koukussa olevista jaloista sössöttäville, kattokaapa huviksenne linkki.

    Nokkakolarissa törmäyksen voima ei jakaudu yhtä tasaisesti. Siksi ei ole.
  16. L

    tässä teille palkki-istuimista ja koukussa olevista jaloista sössöttäville, kattokaapa huviksenne linkki.

    Itse yritän kirjoitella tänne mustan ja valkoisen väliin vähän harmaan sävyjä. Meillä on palkki-istuin, mutta tiedostan ettei se nokkakolarissa ole yhtä turvallinen kuin selkä menosuuntaan -istuin. Minäkään en koe itseäni huonoksi isäksi.
  17. L

    tässä teille palkki-istuimista ja koukussa olevista jaloista sössöttäville, kattokaapa huviksenne linkki.

    Palkki-istuimessa voima jakautuu epätasaisemmin kuin selkä menosuuntaan -istuimessa, kuitenkin paremmin kuin 5-pistevyöistuimessa kasvot menosuuntaan. Selkä menosuuntaan on parempi kuin palkki-istuin nokkakolarissa. Palkki-istuin on kuitenkin mielestäni riittävän hyvä. Siksi meillä sellainen on...
  18. L

    tässä teille palkki-istuimista ja koukussa olevista jaloista sössöttäville, kattokaapa huviksenne linkki.

    Tässä on aika suuri ajatusvirhe. Nokkakolari ja peräänajo eivät ole lähellekään saman energialuokan tilanteita. Tarkastellaanpa kolmea esimerkkiä: Tapaus 1: Kaksi 800kg massaista autoa törmää vastakkain. Molemmat ajavat ennen kolaria 80km/h. Törmäysenergia on 1/2 * massa * nopeus² = 1580kJ...
  19. L

    tässä teille palkki-istuimista ja koukussa olevista jaloista sössöttäville, kattokaapa huviksenne linkki.

    En totea noin, vaan totean uudemman kerran: Selkä menosuuntaan on turvallisempi oikein kiinnitettynä ja autoon sopivana kuin palkki-istuin, mutta meidän tapauksessamme luultavasti ei. Meillä ei ole omaa autoa ja istuimen täytyy sopia jokaiseen autoon. Istuimemme on myös kevyt, joka on tietysti...
  20. L

    tässä teille palkki-istuimista ja koukussa olevista jaloista sössöttäville, kattokaapa huviksenne linkki.

    Ei kumoa. Se noudattaa niitä ihan niinkuin kaikki muukin maailmassa. Maailmaa kannattaa tutkia niin voi keksiä sovelluksia joiden avulla tehdään siitä turvallisempi. Kiddy Carseat best safety protection System - YouTube Tässä yksi havainnollistava video palkki-istuimesta. Selkä...

Yhteistyössä