Hakutulokset

  1. I

    Raskausajan lääkitys

    No mulla on Deprakine ja huomenna tulee rv 18 täyteen. Mulla ei ole muuta lääkitystä, ja tuolla lääkkeellä (mulla annos 1100 mg) neurologi ei pitänyt esteenä, toki pitää suunnitella raskaus ja aloittaa reilu foolihappolisä ennen raskautta. Neurologin mukaan yli 90% lapsista syntyy terveinä...
  2. I

    korvaako KELA lugesteroneja?

    Lugeista ei saa Kelakorvausta. Vastaisuudessa, jos asut pääkaupunkiseudulla ja haluat säästää, kysy lääkäriltä josko kirjoittaisi lugejen sijaan Yliopiston Apteekin progesteronia. Niistä saa korvauksen. Taitaa niitä YA:ja olla kyllä muuallakin päin Suomea *miettii*
  3. I

    koeputkihedelmöityksen hinta kaikkineen?

    Mulla oli hiljattain lasku Helsingin Fertinovalta muistaakseni 1130? suurinpiirtein. Siinä oli mukana pakastusmaksu (reilu 200), mutta tietenkään ei lääkkeitä. Annostus ja lääkkeet kun on ihan henkilökohtaisia.
  4. I

    EIKÖ clomifeeni olekaan peruskorvattava???

    Ei ole, jotkut muutkaan hoidoissa käytettävä lääkkeet ei ole, esim. Lugesteron jota siirtojen jälkeen tarvitaan. Ota nyt kuitenkin huomioon että tuolla muutamalla kympillä saat monta clomikuuria. Eikös siitä saa normaaliannostuksella 4 kuuria purkista? Toivottavasti et joudu turvautumaan...
  5. I

    milloin pas:iin epäonnistuneen ivf:n jälkeen

    Mistähän mä tuohon sulkuihin tuon hymynaaman keksin... tarkoitus oli laittaa sulkuihin tulevan viikon numero eli 18.
  6. I

    milloin pas:iin epäonnistuneen ivf:n jälkeen

    Ainakin Fertinova Helsingissä käskee odottaa yhdet menkat välissä. Mulla tehtiin tuoresiirto vko 9 ja PAS on tulossa nyt ensi viikolla (18), jos pikkuiset selviävät.
  7. I

    sukusolujen luovutuksesta

    Luepa uudesta Kodin Kuvalehdestä juttu aiheesta. Ei siitä mitään vastauksia saa, mutta ainakin muutaman ihmisen ajatuksen pohdittavaksi. Itselläni kihosi kyyneleet silmiin, kun lapsettoman kertomus oli kuin omasta päästäni printattua. Vaikka heillä oli hoitohistoria tietenkin erilainen ja me...
  8. I

    Teki mieli...

    Pirpanan linjoilla minäkin... Voihan sitä vaikka vastata kysymykseen kysymyksellä, että mitäs sinne teidän sänkykamarielämään kuuluu... :kieh:
  9. I

    Kierto sekasi

    Häh!?! Mikä ihme tet-harjoittelija sulle sattui lääkäriksi?? Mullakin on ollut kierto kaikkea kuukauden ja reilun kahden välillä ja kyllä sille voi tehdä paljonkin. Teroja ja clomeja käytetään useinkin apuna raskautumisessa. Terot on muistaakseni keltarauhashormonia (korjatkaa jos kuka muistaa...
  10. I

    onko menkat muuttuneet km:n jälkeen?

    Mulla tuulimunan kaavinnan jälkeen on tullut kahdet menkat. Kierto on pysynyt saman mittaisena, mutta kuvaan on tullut muutaman päivän alkutuhruttelu. Toivottavasti ei tarkoita mitään huonoa...
  11. I

    Kohdun ulkopuolinen raskaus

    Hei Pearl! Oliko sulla jotain erityistä kun `luvattiin` 10% uusiutumisriskiä? Mulle nimittäin sanottiin omani jälkeen vain 2% riski.
  12. I

    nyt kolahti

    Heip Maari! Niin en tarkoittanutkaan rinnastaa vaarisi kuolemaa lapsettomuuteen. Jos sulla suru vaarin kuolemasta toi myös lapsettomuussurun esiin, niin mulla myös nämä (toiset) kaksi asiaa yhdistyivät. Luin uudestaan tuon kirjoitukseni eikä noiden kahden kappaleen yhteys välttämättä...
  13. I

    nyt kolahti

    Se vielä tuli mieleen, että eihän siinä mitään vikaa ole, jos joku ihminen kokee jotain oppineensa jostain koettelemuksesta. Minä henkilökohtaisesti vain olen ajatellut, että en halua piinata itseäni miettimällä päätäni puhki etukäteen, että mikähän se opetus tässäkin on. Jälkikäteen sitä joko...
  14. I

    nyt kolahti

    Minäkin olen miettinyt tuota opetuksensaamisjuttua. Olen tullut siihen tulokseen, ettei tällä lapsettomuudella ole mitään tarkoitusta, mitään, mistä jotain tulisi oppia. Kyse on mielestäni yleisestä epäoikeudenmukaisuudesta, jota maailmassa riittää. Telkkarissa tuli hiljattain ohjelma, jossa...
  15. I

    Homojen adoptio-oikeus

    Voi hyvä isä, mitä mielipiteitä... Ei ihme, että tämä maailma on niin epäoikeudenmukainen ja aika surkea paikka. Kaikki tämä puhe luonnottomuudesta: kuka tässäkään maassa luonnollisesti elää? Kuinka paljon ihmiset käyttävät vaikkapa verenpainelääkkeitä? Ja kuinka luonnollisia ovat...
  16. I

    lapsettomuutta tämäkin?

    Voi sua... lapsettomuuttahan tuo on, sille kun voi olla niin monta syytä, surullisia kaikki... Toivottavasti pystytte keskustelemaan asioista avoimesti. Minulla olisi seuraavanlainen näkökulma: onko miehesi koskaan tullut ajatelleeksi, että voisi menettää sinut ollessaan niin ehdoton lapsiasian...
  17. I

    Yli kolmikymppisiä

    Ookke SiSi, Näin kyllä vähän arvelinkin kun luin kaikki viestit vielä uudemman kerran :-) Mutta totta, nuo neuvot tekevät kyllä rauhallisemmastakin raivopään... mun "suosikkeja" on neuvo sopeutua, kun ei voi kaikkea saada ja se nyt täytyy vaan hyväksyä ja eihän sille mitään voi. Tai että...
  18. I

    Yli kolmikymppisiä

    SiSi: Kenelle tarkoitit kommenttisi? Ei mun mielestä tässä ketjussa ole "neuvojia" ollut... Anyway, täällä myös yksi vajaan kuukauden päästä tulee lasiin jo 34. Papereissa lukee G2P0 eli suomeksi 2 raskautta, nolla synnytystä :( Taustalla hormonitoiminnan hitautta, joka nyt on ehkä saatu...
  19. I

    Hedelmällisyyshoidot

    Täysillä puolesta!! En ylipäätään ymmärrä, miksi jotkut ottavat asiakseen rajoittaa toisten perhe-elämää. Isien oikeuksien perään itkeminen on mielestäni aika naurettavaa: monilla isillä ei ole halua, viitseliäisyyttä eikä kykyä huolehtia lapsistaan. Liian usein isänrakkaus herää vasta siinä...
  20. I

    Lapsettomille!

    Ei kiitos vielä: Mitkä maat antavat vain sairaita lapsia adoptioon? Ainakin Suomen yhteysmaista tulee tietääkseni sekä terveiksi todettuja että special needs -lapsia.

Yhteistyössä