Hakutulokset

  1. N

    Lääkitesettekö vauvan/taaperon/lapsen kuumeen?

    Kuumelääkkeitä saa molemmat pojat heti kun kuume havaitaan, ja tasaisin väliajoin kunnes alkaa kuume pysyä itsekseen poissa. Ja ihan sen takia, että molemmat (3,5v ja 11kk) saavat kuumekouristuksia. Ja ne ei todellakaan ole kivoja! En jää odottamaan kuumelääke kourassa, että kuumetta on yli...
  2. N

    Syöttekö (aikuiset ja lapset) kotona aina haarukalla ja veitsellä?

    3,5v syö useimmiten vaan haarukalla, mutta katan myös veitsen, koska haluaa monesti pilkkoa jotakin, "kun muutkin niin minäkin!". Aikuisille katan myös haarukan ja veitsen. Minä käytän useimmiten molempia ja mies vaan haarukkaa.
  3. N

    G: Ajatko ylinopeutta?

    En aja ylinopeutta. Oikeastaan aina on lapset, tai ainakin toinen, kyydissä. Riittänee selitykseksi :)
  4. N

    Mainostetaan blogeja :)

    Uusia mielenkiintosia blogeja kaipaisin luettavaksi, saa mainostaa :)
  5. N

    Te joilla toinen synnytys 2 vuoden sisällä ensimmäisestä, mikä kivunlievitys oli käytössä?

    Molemmissa, 2, epiduraali. Ekassa toimi todella hyvin ja tokassa ei kerennyt edes vaikuttaa, sen verran nopeesti eteni, 50 min ja vauva ulkona :D Lisänä ilokaasu jota ilman en ois pärjänny!
  6. N

    Mistä uusia ystäviä ?

    Mun puolesta voisikin olla, mut moni vanhempi ei taas tunnu haluavan näin nuorta ystävää.
  7. N

    Mistä uusia ystäviä ?

    No eipä ole ystäviä minullakaan. Ehkä sitä joskus löytää semmosen oikeen ystävän jonka kanssa jakaa ilot ja surut. Ehkä se on tämä oma ikä (23v.) joka myös rajottaa jonkun verran. Vaikkei se ystävyys kuulemma ikää katso.. Ja vantaalta olen minä, lapset 3v ja 7kk.
  8. N

    Kuinka moni ulkoilee mielellään myös tuiskulla tai sateella?

    Sateessa tulee kyllä ulkoiltua. Niin hauskaa hyppiä kuralätäköissä ja tehdä mutakakkuja! Kunnon sadevaatteet löytyy niin minulta kun lapseltakin, housut, takki ja kumpparit. Ja vauva rattaissa suojassa. Lumituiskusta riippuu kuinka kovaa tuiskuttaa, mutta ei nyt mihinkään älyttömään myrskyyn...
  9. N

    Saako palstailla kaksplussalla vaikka vauva on hereillä? Jos vauva kökkii vieressä lattialla?

    Auta armias jos koneen avaa hetkeksikin ja kerkeää jopa kirjottaa tänne jotakin, niin kyllä sen vois jo luokitella sarjaan "tänään istuit sitten koko päivän koneella!". Siltikin sen itselleni sallin, piipahdan joskus useemmankin kerran päivässä koneella, mutta se ei rajota mitään muuta...
  10. N

    Hei ÄIDIT, kuinka paljon te teette kodin yhteisistä asioista..? Mikä on isän rooli?

    Meillä minä hoidan kaikki muut paitsi autojen huollot ja renkaan vaihdot (ne hoitaa miehen isä, kun mies vie autot sille). Suurimman osan laskuista hoitaa mies. Kaiken, siis ihan kaiken muun saan hoitaa minä. Ruoan laitot, kaupassa käynnit, siivoukset, pyykit, tiskit, kylvetykset, ulkoilut...
  11. N

    Miten teillä lapsi oppinut vaipattomaksi? Tehtiinkö nyt hölmösti..

    Kuulostaa aika hurjalta että jopa yli 3v on vielä vaipoissa, mutta itsehän jokainen sen oman lapsensa tuntee ja tietää. Meillä poika oli 2v päiväkuiva, mutta koska oli talvi niin oli turvallisempaa pitää ulkoillessa vaippaa. 2v4kk oli myös yökuiva. Teki potalle jo paljon ennen 2v ikääkin...
  12. N

    Miten teidän vastasyntyneet vauvat ovat nukkuneet yöy?

    Meillä on molemmat nukkuneet heti yöt hyvin. Toki syömään on heräilty 2-4h välein, mutta yöllä on heti myös nukahdettu syömisen jälkeen, tai usemmiten kesken ;) Selvä ero siis ollut yöllä ja päivällä alusta asti. Esikoinen alkoi 4kk iässä nukkua yöt herilemättä (12h) ja kakkonen, nyt 7kk...
  13. N

    Milloin viimeksi olet sanonut lapsillesi rakastavasi heitä?

    Esikoiselle sanoin eilen ennen kun lähti mummolaan. Ja vauvalle olen sanonut tänään, varmaan parikin kertaa jo. Aina nukkumaan mennessä tulee sanottua + silloin kun muutenkin halitaan ja on hellittelyhetkiä :)
  14. N

    Gallup! Pesu vai puhdistusliina kakkapyllyn putsiin?

    Kotona ollessa vesipesu, mutta reissussa noi liinat on tosi käteviä! Ja muutenkin hyvä olla mukana, sopivat mainiosti sottaisen suun pyyhkimiseen :) Joskus laiskoina hetkinä kyllä pikkuvauvalla käytin noita kosteuspyyhkeitä kotonakin, kun vielä pysyi paikallaan ja vedellä pestessä ois kastunu...
  15. N

    Uskotteko, että kissa voi olla mielenterveysongelmainen?

    Pakko sanoa, oli asian vierestä tai ei, mutta ei pelkät sisäkissat kyllä ainakaan päästään ihan terveitä ole. Ennen ihmettelin miksi sisäkissoja niin kauhistellaan ja nyt ymmärrän sen täysin. Meillä on kissa, leikattu 2v kolli ja niinkuin monet muutkin, tämäkin kissa hyppii pitkin seiniä...
  16. N

    Tyttö 3v = iso, poika 3v = vauva?

    Tyttöä meillä ei ole, mutta 3v poika kylläkin. Samaa katselin muutama päivä takaperin, että sitä tiettyä vauvan pyöreyttä löytyy kuitenkin vielä jonkun verran. Poika on ihan normaali pituinen ja paino hyvässä suhteessa pituuteen, mutta silti esim. ranteista huomaa että on hieman vauvamaiset...
  17. N

    Helsinki vantaa ja espoon mammat :)

    Täällä ois 23v äiti ja pojat 3v ja 7kk vantaalta (veromiehestä). Jos täällä vantaalla on jotain tapaamisia, niin voisin olla halukas tulemaan mukaan mikäli vaan sopii :) Taitaapi olla aika moni vaan siellä espoon suunnalla^^
  18. N

    Miltä se tuntuu kun lapsivedet menee?

    Mulla ei mitään poksahdusta tuntunut, mutta kyllä sen lapsiveden silti erottaa jo siitäkin, että sitä valahelee isoja lorahduksia pidemmän aikaa. Eli kaikki ei tuu kerralla, tai ainakin näin minulla. Ja mä aina luulin että se tosiaa on ihan vettä vettä, mut kyllä se oli hieman paksumpaa kun...
  19. N

    Äippä + vauva etsii ystäviä Vantaalta.

    Täällä hieman nuorempi äiti, 23v. ja kaksi poikaa, 3v ja 7kk. Keski-Vantaalla asustelemme, jos kiinnostaa niin laita vaikka yksityisviestiä :) Ja muutkin vantaalaiset seuraa vailla olevat äidit saa laittaa! Meillä myös auto käytössä, joten liikkuminen on helppoa.

Yhteistyössä