Hakutulokset

  1. M

    Minkä ikäisenä eroon yövaipoista?

    Meillä poika on ollut öisin ilman vaippaa 2 v 2 kk ikäisestä saakka. Poika nukahtaa noin 20.30 ja nostetaan pissalle siinä 22.30-23 kun itse mennään nukkumaan. Ihan täydestä unesta en poikaa nosta, vaan hän yleensä vähän havahtuu kun tulemme nukkumaan (nukutaan siis samassa huoneessa). Eli joko...
  2. M

    feminismi ja kotiäitiys?

    Olisin kyllä aika skeptinen sen suhteen, antavatko tämän yhden "zachriksen" käsitykset feminismistä mitään kuvaa siitä, mitä feministit laajana joukkona ajattelevat kotiäitiydestä. Noissa teksteissähän oli täysin kyse yhden ihmisen mielipiteistä :D Ja kuten edellinen kirjoittaja totesi...
  3. M

    Tätä iänikuista taistelua...

    Et kertonut minkä ikäiselle lapselle kantovälinettä haet. Jos kyse ei ole ihan pikkuvauvasta (tai vaikka olisikin) niin itse valitsisin kantorepun. Kätevä ottaa käyttöön ja vähemmän hiostava kuin sidottavat liinat, lisäksi liinan päät tosiaan osuu maahan. Eli Ergo, manduca, Patapum, Yamo...
  4. M

    Ratasvertailu Kuluttaja-lehdessä

    Tiedoksi lastenrattaiden hankintaa pohtiville, että uusimmassa Kuluttaja-lehdessä (2/09) on hirmu hyvä vertailu erilaisten rattaiden ominaisuuksista. Ja mielenkiintoista on, että siellä löydettiin Emmaljungan Scooter-rattaista vakava turvallisuusriski. Lapsen sormi voi jäädä lukitusmekanismin...
  5. M

    pyöräilevät äidit lapsi takana

    Täh, ekaa kertaa kuulen tällaista että käsijarrulline pyörä olisi jotenkin vaarallinen. Eihän ole! Siinä on paljon helpompi hallita pyörän jarruttamista kun voi sopivasti käyttää jarrua etu- ja takarenkaalla. Ja pysähtymistialnteessa vauhdin pystyy hiljentämään vähitellen eikä tarvii loikata...
  6. M

    Miten selviää kiipeilevän taaperon kanssa?

    No eipä kai tuohon ole kuin kolme keinoa: 1. annat kiivetä ja toivot ettei putoa pahasti ennenkuin oppii varovaisemmaksi 2. vahdit vieressä ja huomautat ja nappaat kiinni vain todellisissa vaaratilanteissa, ja toivot että pian oppii itsekin varomaan 3. kiellät kokoajan ja estät lapsen...
  7. M

    Prisman mainostamista maatuvista vaipoista...

    Kyllä noissa Nature-vaipossa on kemikaaleja ihan kuten tavallisissakin kertakäyttövaipoissa. Eli neste muuttuu vaipassa geeliksi niiden kemikaalien avulla, ja yhtälailla se mössö on lapsen iholla jos vaipan pinta sattuu hajoamaan. Eli jos kemikaaleihin katsotaan niin paras vaihtoehto kestovaippa...
  8. M

    Ergo vs. Manduca vs. Patapum

    Kokemusta on pienemmästä Patapumista, sitä en suosittele koska jää nopeasti selässä kannettaessa pieneksi. Kaupassa kokeilin Manducaa, ja se tuntui tosi hyvältä! Siinä on säätöjä enemmän kuin Ergossa, yamossa ja Patapumissa, eli erityisesti huonoselkäiselle kantajalle varmasti paras vaihtoehto...
  9. M

    Vauvan ja vaunujen kanssa hienoon ravintolaan?

    Palatakseni aloittajan kysymyksiin, niin minä en ole tähän mennessä lähtenyt lapseni kanssa hienoon ravintolaan (muihin kyllä, usein!). Poika on nyt 1v 4kk ja tosi vilkas. Suurimpana syynä "lapsettomaan" illalliseen on, että nautin niin kovasti itse hyvästä ruuasta, että vielä tässä vaiheessa...
  10. M

    Kokemuksia Baby Biosta taaperon kanssa?

    Vauvana käytiin usein ja hyvin meni, mutta kun poika lähti liikkeelle niin täytyy kyl sanoa että se siitä sitten... Joudun juoksemaan pojan perässä ihan kokoajan, hän vetää ylös-alas portaita ja kyllästyy hetkessä yhdessä paikassa olemiseen. Omiin leluihin ei jaksa keskittyä kun on muita lapsia...
  11. M

    G:Minkä ikäisenä lapsenne oppi

    Pari viikkoa päälle vuoden ikäisenä. Kaverin lapsi 1 v 3 kk menee vielä tukea vasten eli onhan siinä vaihtelua.
  12. M

    Tyttöjen ja poikien vaatteet????

    Tässäpä minun vastauksiani (poikani on 1v 2 kk): -mitkä ominaisuudet tekevät vaatteesta tyttömäisen/poikamaisen? Värit, kuvioinnit ja leikkaukset. Kärjistettynä voisi sanoa, että tytöille on värejä ja pojille ei. Tai siis pojille tarjotaan vain sinistä, ruskeaa ja harmaata, mielestäni tosi...
  13. M

    Minkä ikäisenä polkupyörän istuimeen?

    Juu heti kun osaa istua niin pyörän istuimeen vaan. Ei niissä ole kuin painorajoitukset yläpäähän, esim. meidän istuimessa max. 22 kiloa.
  14. M

    minkä ikänen lapsi ollu kun olette siirtyneet tavalliseen pesuaineeseen?

    Ei tullut edes mieleen että lapsen pyykki olisi pitänyt pestä eri aineella! Tosin meillä käytetään vaan miniriskiä muutenkin ja pesupähkinöitä. Puhdas pyykki ei siis haise =)
  15. M

    Kestovaippojen säilytys

    Meillä kestot säilytetään kannellisessa ämpärissä. En huuhdo niitä mitenkään. Vaipoissa ei ole kakkaa, koska se jää kuivaliinaan josta se on helppo kipata vessanpyttyyn. Kuivaliinan kyllä huuhdon ennen pesua. Jos pesee vaipat päivittäin tai joka toinen päivä, niin tämä systeemi toimii hyvin! Ei...
  16. M

    Rintareppu

    Heh, kuten lähes kaikki on jo sanoneet, niin pysykää erossa niistä rintareppu-hirvityksistä! Ihan sama onko BB vai Emma vai joku muu, mutta jos paino tulee kantajan hartioille ja vauva "roikkuu" jalat alaspäin niin se on aikamoista kidutusta molemmille osapuolille (no ei ehkä kidutusta vauvalle...
  17. M

    atarax? onko teidän taaperolle tarjottu allergiareaktioon tätä?

    Olen itse syönyt Ataraxia pahan atooppisen ihon kutinaan, ja täytyy kyllä sanoa että KAUHISTUTTAA ajatus laittaa sitä "myrkkyä" pieneen ihmiseen. Toki vaikutukset ovat aina ihmiskohtaisia, mutta minulla yksi tabletti/päivä veti täyden pöhnän päälle enkä oikein herännyt kunnolla koko päivänä. En...

Yhteistyössä