Hakutulokset

  1. J

    Turvaistuin "kakkos"istuimeksi. 1vuotiaalle

    Tosi avonainen ja asennus vain kasvot menosuuntaan. Mä en ikinä laittais 1-vuotiasta tuollaiseen.
  2. J

    Turvaistuin "kakkos"istuimeksi. 1vuotiaalle

    alle 100 euroa ja turvallinnen? Ei taida löytyä.
  3. J

    Isofix

    Kun mä tutkin vaihtoehtoja pari vuotta sitten, niin tosi vähän oli tarjolla isofix-istuimia, jotka olisi saanut selkä menosuuntaan. Toivottavasti nykyään tilanne on parempi. Britaxin istuimen olisi saanut selkä menosuuntaan, mutta se vei niin järjettömästi tilaa meidän autossa, että ei voinut...
  4. J

    Aloitin nyt sitten "penninvenyttämisen" kauppalaskun suhteen. Saas nähdä kuinka tässä käy.

    Mä kommentoin vauvan kosteuspyyhkeisiin sen verran, että itse käytin vauvaöljyä ja pumpulia/paperia, koska lapsen iho ei kestänyt yhtään niitä kosteuspyyhkeitä. Toki kotona aina pesin, mut jos reissussa ei ollut pesumahdollisuutta, niin käytin sitä öljyä, mitä voi lisätä kylpyveteenkin. Yksi...
  5. J

    Mitä mieltä olet nimestä Anna?

    Tykkään enemmän nimestä Anni.
  6. J

    Mitä ajattelet ihmisestä, joka sanoo meedia ja Peekking

    Tulee mieleen vanha historianopettaja lukioajoilta. Aappalaakit ja Jaappani löytyi silloin kartalta :laugh: :laugh:
  7. J

    Kuinka paljon kotihoidon tuesta menee veroja?

    Muutosverokortti sosiaalietuutta varten kannattaa ehdottomasti hankkia. Ei sitten tule ikäviä yllätyksiä mätkyjen muodossa, kun pidätysprosentti on laskettu oikealle tulolle. Eri tuloja verotetaan eri tavalla ja esimerkiksi palkasta saa paremmat vähennykset kuin sosiaalietuuksista. Tästä johtuen...
  8. J

    veroilmoitus

    Kyllä sitä voi täydentää myöhemmin. Mutta kuitteja ei tarvii mukaan laittaa. Pelkkä selvitys asiasta/vähennyspyyntö riittää. Kuitit pitää esittää vain tarvittaessa eli itsellä kannattaa säästää.
  9. J

    Mulla oli housut tipahtaa kaupassa :D

    Mulle riittäis 10 kg, mut mieluiten 15, jos haluaisin samoihin mittoihin kuin ennen lapsia. Tuntuu vaan niin hirmu vaikealta, kun jatkuvasti tulee sorruttua huonoon ruokaan ja liikunta jää vähälle. Sitten keksin tekosyitä ja perustelen itselleni, ettei se niin haitallista ole, jos taas vähän...
  10. J

    Jos lapsesi heittäytyy hankalaksi

    Muutamia kertoja olen "köyttänyt" rimpuilevan lapsen väkisin istuimeen. Meillä ei alle 3-vuotias päätä miten hän matkustaa autossa.
  11. J

    Mulla oli housut tipahtaa kaupassa :D

    Pitäiskö munkin mennä kauppaan ostamaan jättisuuret housut, niin voisin iloita sen jälkeen, ettei kiristäkään enää :D Järkyn paljon olen lihonnut viime kesän jälkeen :ashamed:
  12. J

    Pitäkää peukkuja ettei mun kierukka ole pettänyt!

    Testillä se selviää.
  13. J

    Mulla oli housut tipahtaa kaupassa :D

    :laugh: :laugh: :laugh: Olen kade. Mun housuille on käynyt päinvastoin eli kiristää :kieh: |O
  14. J

    Tuplavaunut 2v:lle ja vauvalle?

    Kannattaa miettiä vaihtoehtona myös seisomalautaa ja kantoreppua/liinaa. Kohta esikoinen jo pyöräilee ja talvella istuu pulkassa. Meidän lapsilla ikäeroa vain 1 v 6 kk, eikä meillä ollut tuplia. Autolla käytiin asioilla, kun ei täällä ole kävelyetäisyyden päässä mitään palveluja.
  15. J

    Miten laitoitte lapset nukkumaan samaan huoneeseen?

    Me taisteltiin joskus esikoisen kanssa nukahtamisesta. Vähän alle 2-vuotias oli silloin. Nukuttamiseen meni aina vaan enemmän ja enemmän aikaa. Lopulta meni hermot, kun alkoi tuntua, et koko ilta menee lapsen kanssa pelleillessä. Hän keksi vaikka mitä temppuja, ettei vaan nukahtaisi. Yhtenä...
  16. J

    Meidän koti on kaatopaikka

    Meillä on vain kaksi lasta, mut joka päivä siivoan. En imuroi päivittäin, mutta kerään illalla tavarat ja lelut paikoilleen, vein kuivat vaatteet pyykkitelineeltä kaappiin yms. Tiskit tiskinkoneeseen jne. Jos en näitä tekisi, meillä olisi hetkessä kaaos.
  17. J

    alan tekemään töissä 30 tuntia/viikko, miten lyhennän työaikaa?

    Ehtisikö käydä salilla tai kaupassa? :o Osittainen hoitovapaa on sitä varten, että lapsen hoitopäivä lyhenee. Mä teen 6 h päiviä, koska työnantajalle ei sopinut 4 pvä viikossa -vaihtoehto.
  18. J

    Löytyykö lasten pikkupyöriin sellaista "työntöaisaa" irrallisena?

    Onko niissä kaikissa kiinnitys satulan alle? Sellaisia olen lähinnä nähnyt ja meillä se ei toimi, koska satulaa ei voi vielä nostaa. Nyt on naru etutangossa, et voi vetää, mut työntökahva olis parempi.
  19. J

    Löytyykö lasten pikkupyöriin sellaista "työntöaisaa" irrallisena?

    Niitä on ihan marketeissa ja mm Biltemasta löytyy.
  20. J

    milloin lapsesi lomalle hoitopaikastaan?

    Tarviiko lapset muka loma hoidosta? :o :xmas: :xmas:

Yhteistyössä