Hakutulokset

  1. M

    Vihdoin järkeä päivähoitoon viemiseen, jos toinen vanhempi on kotona

    Entä jos käy työssä tai opiskelee perhevapailla? Mä olen kolmen nuorimman kanssa ihan onnistuneesti yhdistänyt välillä opiskelun ja välillä työnteon vanhempainvapaaseen. Tälläkin hetkellä teen melkolailla täyttä päivää, 5,5kk vauva kulkee mukana. Jos mun olisi kuitenkin siihen otettava...
  2. M

    G: kuinka usein itket?

    aika tarkkaan kerran vuodessa itkeä tirautan.
  3. M

    uusperhe-asioita, vaikka ehkä kuuluisivat toiseen osioon..

    Meitä on minä, mies ja 5 lasta, joista 4 vanhinta mun ja viides yhteinen. Ei oo tähän asti uusperheenä matkusteltu, se on tällä porukalla kallista ja hankalaa, kun aina pitäis järjestää (ja maksaa) joku siksi aikaa myös kotiin hoitamaan eläintarhaa. Nyt on reissu syksylle suunnitelmissa, ja...
  4. M

    Pidättekö naiset itseänne heikompana kuin oikeasti olette?

    En pidä itseäni heikompana kuin olen. Mä teen fyysisesti tosi raskasta duunia. Musta olis noloakin vinkua miestä jeesaamaan jossain pesukoneen siirtelyssä, ja mieskin saattais vähän hymähtää, että mitenniin en sitä itsekin saa roudattua. Rajoitteita voi tulla korkeintaan tossa jonkun...
  5. M

    G: Monta kertaa viikossa käyt vauvan kanssa vähintään 1 tunnin vaunulenkillä?

    En oo käyny kertaakaan edes puolen tunnin vaunulenkillä. Pari kertaa oon tossa pihatiellä kärränny vartin verran, että saan ipanan nukahtamaan. Vauvalla ikää nyt 4kk.
  6. M

    Sairaalakassin sisältö, onko yhtään järkevä?

    Mä oon kolmea nuorimmaista tehdessä nimenomaan halunnu sairaalaan omat vaatteet. Inhoan niitä pesulassa kivikoviksi pestyjä, liian isoja kauhtanoita, joissa siellä sairaalassa jengi vaappuu. Tunnen itseni haamuksi. Viimeksi koko sen pakollisen vuorokauden lusimisen pelastus oli todellakin...
  7. M

    Yllätysvieraat - olisitko iloinen vai suuttuisitko?

    Mä olen käytännössä aina iloinen vieraista, ja kaikki kyläilijät sen tietää. Mutta kyllä kaikki kaverit ja tutut tietää myös, että jos tulee ilmoittamatta, saatan olla päikkäreillä, tai vaikka tallihommissa,. Kahvit keitän, joko siellä tallin satulahuoneessa tai torpassa sisällä, mutta kumpikaan...
  8. M

    Kannattaako enään 30v hankkia lapsia??

    Mä oon nyt 31v., nuorin muksu 3kk. Ei tää sen kummempaa näytä olevan nyt kuin 2-kymppisenäkään, vaikka mulla piti alunperin olla lapset tehty kaksvitosena. Mies on varovasti jutellut, että jos yksi vielä, ja jos siihen ryhdytään ni varmaan aika pian, mä en perskohtaisesti ala kyllä enää 35...
  9. M

    Miten toimit, kun lapsesi on hakannut hoitajaansa tai opettajaansa

    Mitenniin KUN kuulen? Mulla on tällä hetkellä 2 lasta koulussa, 1 eskarissa + ip-hoidossa ja yksi päiväkodissa. En ole kertaakaan kuullut näiden käyttäytyneen väkivaltaisesti hoitajia tai opettajia kohtaan. Ainoa aihetta sivuava palaute on ollut tönimisestä, kun ekaluokkalainen ja...
  10. M

    Imettävien syyllistys

    Niin. Jos oma suhtautuminen toisin toimiviin ihmisiin on näinkin empaattinen ja avarakatseinen, ja ulosanti sitä imetystä ääneen hehkuttaessa yhtä tasokasta, niin on suorastaan ihme ja kumma, jos kuulija ei lähde automaattisesti villiin riemun tanssiin ja kumartamaan ja aplodeeraamaan sille...
  11. M

    Pidättekö ulko-ovea lukossa vai lukitsematta?

    Oiskohan enemmän tekemistä sillä, että täällä maalla niiden varkaiden ei tartte niin kauheesti huolehtia naapureista. Eiköhän ne mene sisään lukitustakin ovesta halutessaan, mutta naapurit on täällä kauempana, joten jos ei talonväki ole himassa niin tuskin on ketään soittelemassa kytille...
  12. M

    Rehellisiä vastauksia, jos olisit kotiäitinä pystyisitkö sen lisäksi ottamaan vastuun huonokuntoisesta,

    Käyminen useamman kerran päivässä olisi vaikeaa, joten mäkin varmaan päätyisin ratkaisuun ottaa hoidettava meille asumaan. Silloin pystyisin kyllä, jos itse olisin kotiäitinä. Tosin sitten jos sairaus aiheuttaisi esim. aggressiivisuuttaa tms., niin joutuisin miettimään sitä ulkopuolista...
  13. M

    Haluatko laihtua? Tällä ruokavaliolla onnistut!

    En halua laihtua, ja henk. koht. pidän mieluummin painoni hanskassa ja kroppani kuosissa liikkumalla ja kuluttamalla aivan hitosti, jolloin voin syödä aivan tasan mitä huvittaa. Eipähän tartte kitua millään v*ttumaisella nälkädieetillä ja kyttäillä mitä suuhunsa survoo.
  14. M

    kysely: päivän syömisenne tähän asti?

    - 3 kuppia kahvia sokerilla ja kermalla, 1 energiajuoma, 2 pätkistä, 2 karjalanpiirakkaa munavoilla. - 2 paistettua kananmunaa, 8 siivua pekonia, lasi mehukeittoa, pala kurkkua ja pari porkkanaa. - Puolen litran jaffa ja fazerina. - 2 paahdettua ruisleipää oivariinilla, kinkulla...
  15. M

    Onko lapsesi varhaiskasvatuksessa vai (päivä)hoidossa?

    Päivähoidossa. Mä en vie lapsiani sinne varsinaisesti varhaiskasvatettavaksi, vaan nimenomaan hoitoon ja tasan siksi, ettei niitä voi keskenään himaankaan jättää kun käyn töissä. Hyvin ne siellä viihtyy, mikä on iso plussa, ja jos niitä siellä vähän kasvatetaankin, niin se on tietty bonus...
  16. M

    Kadehditko koskaan yksinhuoltajia?

    Jäädessäni yksinhuoltajaksi, mulla oli 4 lasta, 2 koiraa, kissa, papukaija ja undulaatti, ja pihassa viiden hevosen talli ja oma firma hoidettavana. Joka toinen viikonloppu ne neljä lasta oli pois kuvioista, mutta ne kaikki muut oli hoidettava silti. Selvisin hyvin, pärjäsin hyvin, olin jopa...
  17. M

    Kotitöiden jako kahden työssäkäyvä/opiskelevan vanhemman perheessä:

    Kuka teillä: Laittaa lapset aamuisin hoitoon/päiväkotiin? Minä Hakee lapset koulusta/hoidosta? Minä Käy kaupassa? Useimmiten minä, mutta välillä mies tai käydään yhdessä. Laittaa ruokaa? 50-50 Pesee pyykit? Minä Siivoaa? Minä Hoitaa asiat/maksaa laskut? Mies hoitaa omat asiansa ja omat...
  18. M

    Halveksitko niitä joilla on vähemmän lapsia kuin sulla?

    Eiköhän aika moni muukin osaa jalkansa levittää ehkäisyttä ihan yhtä monta kertaa kuin minäkin, jos niin haluaa. Se on ihan vaan oma valinta, mikä minä olen kenenkään muun valinoja halveksumaan, jokainen tehköön omannäköisensä elämän. Kaikilla ei niin hyvin natsaa, se on sitten taas toinen...
  19. M

    Miten päiväkodissa suhtaudutaan siihen että...

    Kyllä meidän päiväkodissa ainakin ollaan kovin iloisia, että haen lapset aikaisemmin tai pidän lapsilla vapaapäiviä töideni mukaan. Tosin saatan mä kyllä kauppareissun esim. hoitaa yksin ennen kuin haen lapset, vähän riippuen missä olen milloinkin töissä... Pyrin kyllä myös ilmoitamaan...
  20. M

    Kuinka pitkään olette pyytäneet vieraita pesemään kädet?

    En koskaan. Meillä on nyt pariviikkoinen vauva, mutta tässä pyörii kintuissa neljä isompaa muksua, pari koiraa ja kissa yms., en minä ehdi kenenkään räpylöiden huljuttelua vahdata, omien enkä vieraiden. Johan mä sen pienimmän kärräsin alta vuorokauden ikäisenä tonne talliinkin mukaan...

Yhteistyössä