Hakutulokset

  1. S

    Ketään,jolla lähtölukemat yli 100???

    Mulla oli lähtöpaino 126 kg :whistle: pituuden ollessa 172 cm. Nyt menossa rv33+6 ja mitään ongelmia ei ole ollut. En tiedä, johtuuko painosta vai mistä, mutta sikiön painoarvio on iso, viikolla 32 2800 g. Sokerit kuitenkin olleet ok eli niistä ei johdu. Kyllä se raskaus hyvin menee :flower:
  2. S

    kantokoppa?

    tarviiko vauva välttämättä kantokoppaa ns. yhdistelmävaunuissa jossa vain ratasosa? onko turvattomampaa olla ilman kantokoppaa?? ostin rattaat ja nyt pähkäilen meneekö rahat hukkaan jos ostan kantokopan niihin..vai selviänkö ilman esim laittamalla makuupussin.paitsi et tulos kesävauva.
  3. S

    Paljonko vauvan reisiluu?

    Kuinka pitkä on suurinpiirtein vastasyntyneen reisiluu tai paljonko vauvallanne on se ollut viimeisen kolmanneksen viikoilla?
  4. S

    Puudutuksista

    Osaisko joku kertoa, mitä eroa on epiduraali- ja spinaalipuudutuksella? Eikös spinaalia käytetä sektioissa? Mutta mitä muuta eroa esim. sen laittamisessa, onko jompi kumpi helpompi, kuin toinen?
  5. S

    BMI n40/enemmän ja raskautuminen

    Mietityttääkö teitä muita synnytys? En tiedä miksi minua jotenkin "pelottaa" tyuleva synnytys. Tai pelottaa on liian vahva sana, mutta ajattelen, miten ylipaini (BMI 43) vauikuttaa asiaan. Vuosi sitten olin kilpparileikkauksessa ja silloinkin olin lähes varma, että sinne reissulle jään :o No...
  6. S

    BMI n40/enemmän ja raskautuminen

    Mulla oli BMI 43 raskautuessani. Nyt menossa viikko 32. Raskauduiduin clomeilla, koska en ovuloi luonnollisesti, kuin ehkä kerran tai kaksi vuodessa eli mulla on ns. laiskat munasarjat. Tämä "vika" kulkee meillä suvussa, sitä on monilla sukuni naisilla ja normaalisti raskautuminen voisi kestää...
  7. S

    Outoa touhua Hobby Hallissa

    Itse olen Viinikkalassa töissä.. Äippälomalla nyt tosin. Siellä on nyt alkanut tosiaan uusi laskutussysteemi josta en itsekään ole ihan perillä.
  8. S

    Vuohenjuusto

    Hei! Ostin vuohenjuustoa (valkohomeversio) ja nyt ihmettelen mitä herkkua siitä voisi tehdä. Itselleni se kyllä maistuu ihan siltänään mutta mies ei oikein innostunut mausta. Jos kuitenkin jonkin yhteisen herkun siitä saisi askarreltua?
  9. S

    Kuha

    Kiitoksia! =) Testaanpa tuosta jotain. :p
  10. S

    Kuha

    Pakastimesta löytyisi kokonainen isohko kuha. Mitä siitä ehdottaisitte? Muuta kuin pannulla paistamista tai kalakeittoa...
  11. S

    Kanaa ja kasviksia

    Moi! Tulee aina tehtyä noista Wokkia. Mitä muuta niistä saisi aikaan?
  12. S

    Nyt minä sen aloitin

    \ Minä syötän ne ylijääneet herkut miehelle! =) Sillä kun ei näy missään vaikka vetelisi herkkuja mielin määrin. Tekee niin kovaa fyysistä hommaa tässä meidän maatilallamme. Mulla helpottaa parhaiten se kun jätän sokerin kokonaan pois. Se vie makean mieliteon kun ei syö yhtään. Mutta joku...
  13. S

    Pino yli 80kg painaville...

    Neidillä tulee ikää nyt 3kk täyteen ja minä imetän vielä, joten painoa pudottelen ihan pikkuhiljaa vaan. Eilen kävin ekaa kertaa vaakalla, joka näytti 86kg. Pituutta minulla on 171cm. Ennen raskautta painoin 68kg ja vähintään siihen tahdon takaisin. 65kg olisi se paino, missä viihdyn parhaiten...
  14. S

    Järjestyssäännöt

    Pitäisi laatia ihan alusta järjestyssäännöt taloyhtiöön. Siispä kyselen, millaisia asioita teillä on niissä mainittu? Varmasti ulko-ovista, lemmikeistä, yhteisistä tiloista ja hiljaisuudesta mutta mitä teillä niissä säännöissä lukee? Siitä on aika kauan kun olen itse asunut kerrostalossa, joten...
  15. S

    Varpajaiset....

    Meillä vauva oli about 3vkoa "vanha" kun miehen kaverit veivät hänet varpajaisiin. Ihan mielelläni suon tuon juhlan hänelle. =)
  16. S

    vauvan painoarvio

    Minulla arvioitiin samalla viikolla kun syntyi: arvio 3600-3700g, painoi sitten 4730g, että se siitä arviosta...
  17. S

    Kuinka paljon painon pitäisi nousta/vko?

    \ Meillä on siis noussut siten, että edellisellä kerralla oli tullut 60g/10pv ja nyt viimeksi 130g/7pv. Ei kuulema kuitenkaan tarvitse ylimääräisiä kontrolleja, jos muuten on "normaali".
  18. S

    maito ei vielä noussut 5 vrk kuluttua

    Samoja ongelmia on ollut minullakin. Tuo lämmin/kuuma vesi rinnoille suihkuteltuna on auttanut minullakn hyvin ja riittävä nesteytys ja LEPO! Maidon nousuhan voi kestää parikin viikkoa, joten älä vielä vaivu synkkyyteen. Esikon kanssa jouduin lisämaitoa antamaan joka päivä koko imetyksen ajan...
  19. S

    Kuinka paljon painon pitäisi nousta/vko?

    Meille sanottiin myös, että 250g mutta kun tyttö ei ole päässyt lähellekään tuota määrää painonnousussa niin ei se sitten kuulema kuitenkaan haittaa. Eikä lisämaitoa tarvitse antaa, jos vauva ei sitä itse vaadi. Kun kuitenkin kasvaa pituutta kovasti ja on muutenkin reipas ja herää itse syömään jne.
  20. S

    Siitepölyn käyttö?

    Hei! Sain tuttavalta siitepölyä enkä älynnyt heti kysyä, miten sitä käytetän. Onko kenelläkään kokemusta aiheesta? Lähinnä jogurttiin olen sitä ripotellut mutta määrät arveluttavat...

Yhteistyössä