Hakutulokset

  1. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012

    Heippa pitkästä aikaa, löysinpäs ketjun. Mutta eipä näytä olevan paljoa keskustelua enää. Miten suljettuun ryhmään pääsee mukaan, kelpuutetaanko sinne vielä?
  2. I

    Haluaisitteko auttaa 7 kk vanhan vauvan äitiä pääsemään eroon raskauskiloistaan?

    Haluaisitteko auttaa 7 kk vanhan vauvan äitiä pääsemään eroon raskauskiloistaan? Olisin erittäin onnellinen, jos voittaisin tämän kisan. Olen nyt kolmantena, mutta johtoon on vielä matkaa. Eli kaikki äidit, jotka ovat facebookissa, auttakaa: Eli menkää tänne...
  3. I

    Pikkuporon päivä KIRJA meni pesuun ja pilalle - Etsitään uutta..

    Facebookin ä-pakkauskirppis auttanee??
  4. I

    Haluaisitteko auttaa 7 kk vanhan vauvan äitiä pääsemään eroon raskauskiloistaan?

    Olisin erittäin onnellinen, jos voittaisin tämän kisan. Olen nyt kolmantena, mutta johtoon on vielä matkaa. Eli kaikki äidit, jotka ovat facebookissa, auttakaa: Eli menkää tänne https://www.facebook.com/SubFinland?sk=app_433975076686655&app_data ja sieltä tokalle sivulle. Siellä...
  5. I

    Naistenklinikka vai Kätilöopisto?

    Kummastakaan ei kokemusta ole eikä tule, mutta pakko on puuttua tuohon valitsemisen "pakkoon". Eli synnytyssairaalaa ei todellakaan ole pakko valita heti ekalla neuvolakäynnillä vaan sen voi valita milloin tahansa. HUS:n alueella kaikki sairaalat ovat valittavissa.
  6. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Mulle kyllä sanottiin, että muuten voi odotella, mutta kun aikaisemmat käynnistyneet kalvojen puhkaisun jälkeen nopeaan ja meillä oli kotiin pitkä matka, niin päädyin menemään hetimiten. Meidän pikkupoika ei tee muuta kuin syö. Varsinkin öisin :) Käytännössä puolet vuorokaudesta menee tissi...
  7. I

    Luonnonmukainen synnytys -kokemuksia?

    Kopsaan oman lyhyen synnytyskertomukseni tuolta syyskuisista. Saimme siis eilen aamulla ihanan pojan joukon jatkoksi rv:lla 40+3. En itse kokenut olevani kovin hyvässä kunnossa, liikunta jäänyt vähemmälle ja vielä kun oli pitkään perätilaepäily, epäilin vauvan laskeutuvan, jos touhuan liikaa...
  8. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Meidän "pieni" poika syntyi tänä aamuna 6.45! Mittoja herralla oli 3960 (painoarvio 3,2 kiloa) sekä 50 cm. Minullehan tarjottiin pariinkin otteeseen käynnistystä, mutten halunnut siihen lähteä. Eilen iltapäivällä n. klo 14 meni sitten lapsivedet ja luonnollisesti ajattelin, että tunnin...
  9. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Taidan olla aika kummallinen tyyppi. Jopa itseäni ihmetyttää, kun aiemmin on aina ollut kiire saada vauva ja nyt en sitten ottanut edes tarjottua käynnistystä vastaan. Olisin siis saanut viime torstaina kalvojen puhkaiun ja siitä varmasti olisi muutamassa tunnissa ollut vauva sylissä, mutta...
  10. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Minulla olisi tänään käynnistetty, mutta halusin jäädä odottamaan spontaania alkua. Sappihapot ja alat nousussa, mutta eivät vielä hälyttävällä tasolla. Eli seurantaa ja tarkkailua, mutta siihen päädyttiin, että alkuviikosta on vauva viimeistään ulkona, yli lasketun ajan ei aiota montaa päivää...
  11. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Inhottavaa lukea näitä teidän juttuja. On ikävää, että asiakaspalvelu on toisilla aivan hakusessa ja se, että potilaan oikeuksia ei tunneta. Kaikki pitää itse osata vaatia. Olen tässä viime aikoina muistinvirkistykseksi lukenut teoksen "Terveydenhuollon juridiikka", että osaan sitten pitää...
  12. I

    Perintätoimiston käyttö yksityishenkilönä

    Et tarvitse perintätoimistoa perimään velkaasi. Voit hyvin tehdä haastehakemuksen itsekin.
  13. I

    Vitamiinit ja lisäravinteet

    Aina kun mainostetaan näitä alennuskoodeja, olisi toki reilua laittaa maininta, että myös mainostaja saa tästä hyötyä. Näin ainakin itse toimisin. Käytän myös iHerbiä, koska sieltä todellakin saa parhaat vitamiinit edullisesti ja nopeasti. Oma koodini on TAJ336 ja sillä saa tilauksen...
  14. I

    Naapuri sanoi aika hassusti koskien lasten koulumenestystä.

    Tämä on kyllä nyt ainakin ihan höpöhöpöä. Huomaa, ettei aloittajalla ole mitään käsitystä yliopistomaailmasta. Ei siellä ole pelkkiä "huippuja" ja harvemmin siellä edes tarvitsee taitoja, mitä peruskoulussa opetetaan. Itse ainakin kaksi sellaista yliopistotutkintoa tehnyt, joilla ei ole mitään...
  15. I

    Miten lapsen saa juomaan maitoa, vai saako?!

    Minusta mikään piimänjuontikaan ei todellakaan ole ratkaisu. Jos vanhempi sanoo, että lapsi juo vettä, niin lapsi silloin juo vettä!
  16. I

    Miten lapsen saa juomaan maitoa, vai saako?!

    Ilmoitat sinne päiväkotiin, että viet asian eteenpäin, jos maitoa pakottavat juomaan. VAnhemmalla on oikeus päättää, mitä lapsi juo. Kalsiumia saa niin monesta ruoka-aineesta maitoa enemmän. Tämä maidon yli-ihannointi on täysin Valion aikaansaannosta. Meillä kukaan lapsista ei ole vasikka ja...
  17. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Bastet: Voit kieltäytyä aivan kaikesta. Potilaslain mukaan potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan ja omat toiveet on otettava huomioon. Eli nyt vain kova kovaa vastaan ja vaadit sen, minkä parhaaksi koet.
  18. I

    <3 Neljättä odottavat syksyllä <3

    Rautaahan voi toki ottaa, vaikkei siihen kehoitusta saakaan. Minä olen tuolla "rautamehulla" saanut pidettyä hempan hyvissä lukemissa ja vielä kunnon annos laadukasta d-vitamiinia (ei niitä apteekin versioita), niin jaksaa hyvin. Toki yhdet päikkärit/päivä tässä vaiheessa raskautta kuuluu asiaan...
  19. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Tuo vyöhyketerapeuttimme hiukan epäröi asian suhteen, kun viikkoja ei ole vielä sitä neljääkymmentä. sanoi, että ehkäjoudumme tehdä toisen käsittelyn, Saas nähdä, hän ei koskaan lupaa liikoja, mutta aina on toiminut. Meillä taas on sen verran terveydenhuoltoa nähtyä sekä lääkäreiden että...
  20. I

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Riikka90: Lempiaiheeni, josta voisin pitää tuntikausien luennon :) Mutta yritetään kuitenkin lyhyesti: Vyöhyketerapiaa on erittäin montaa erilaista suuntausta. Sekä varsinaista vyöhyketerapiaa että refleksologiaa, jotka maallikoilla sekaantuvat helposti. Eli ei oikeastaan voi esittää kysymystä...

Yhteistyössä