Hakutulokset

  1. tiutui

    Jauhan vielä näistä joulunajan auttamisjutuista(hyvä joulumieli yms)

    Asiahan on niin, että kaikki vähävaraiset eivät ole "palveluiden" piirissä. Jos lapset ovat koululaisia ja ehkä itsekkin käy töissä (monet työssä käyvät yh:t elävät köyhyysrajan alapuolella) eikä sinulla käy esim. perhetyöntekijöitä, ei mikään instanssi ns. tiedä tilannettasi, eikä tarjoa...
  2. tiutui

    mikä nykyajan lapsia vaivaa, kasvatuksessa täytyy olla jotain vikaa, älkää vetäkö herneitä, asiallista keskustelua

    Nykyään valitettavasti törmää siihen, että esim. eskari ikäisten poikien leikit ovat yhtä tappamista, puukottamista, hakkaamista jne.. Ja todella raakoja juttuja tulee, ei mitään perus "metsässä pyssyt käderssä leikkiä"...:(
  3. tiutui

    Missä maissa olet käynyt ?

    Viro ja Ruotsi, ikää vähän alle 30v.
  4. tiutui

    mitä lapsen hoito tädeille lahjaksi?

    Leffaliput?
  5. tiutui

    Haluaisiko joku vaihtaa sänkyjä? (parvi tavalliseen)

    Anteeksi jos ei saa täällä tälläsia laittaa, en oikein keksi paikkaa ilmoitukselle..:ashamed: Meillä olisi siis mäntyinen puoliparvi, joka haluttaisiin vaihtaa mielellään metallirunkoiseen sänkyyn, johon menisi 100cm leveä patja.. Espoossa asutaan.. Laita y:tä jos vaihto kiinnostaisi..:)
  6. tiutui

    alotin syyskuussa työt,onko minulla ensi kesänä kesälomaa?

    Olen ihan varma.. Mulla oli myös viime vuonna näin. Olen siis töissä aina syyskuu-kesäkuu, ja sitten hetken työttömänä, niin ei kerry lomat.. En jaksa alkaa googlettamaan, mutta kyllä minä olen sen tessistä myös omin silmin lukenut/palkanlaskijan kanssa asiasta keskustellut.
  7. tiutui

    alotin syyskuussa työt,onko minulla ensi kesänä kesälomaa?

    Ei mene sitten nykyään ihan noin, että kaksi päivää kertyy per kuukausi.. Minulla esim. on ensi kesänä 13pv lomaa, aloitin 30.8.2010 työt. KVTES:ssä on kaks taulukkoa minkä mukaan lomat määräytyy.. Mutta itse kysymykseen vastaus; joo, on sulla ensi kesänä palkallista lomaa.
  8. tiutui

    kyllä tuo mun mies oli taas vaihteeksi mulkku

    Mä en kattelis tollasta äijää hetkeäkään.
  9. tiutui

    Jos lapsellanne olisi kaksi opettajaa, antaisitteko molemmille "jouluomenan"?

    Kyllä muistetaan kaikkia neljää opettajaa/avustajaa jotka tekee töitä lapsen kanssa. (Opettaja, resurssiopettaja, erityisopettaja ja koulunkäyntiavustaja ) Ihan pienesti tosin, mutta kuitenkin..
  10. tiutui

    Mie niin pelkään että tää tulee lapsillekin :(

    Mun tytöllä on lapsuusiän reuma, ja se alkoi juuri polvesta..:( Aina on oikeastaan juuri polvi/polvet kipeät joskus ollut ranteet vähän jäykät mutta ei muuta. Nivelrauma ja lapsilla esiintyvä lapsuusiän reuma ovat kuitenkin eri sairauksia, ja vaikka nivelreuma periytyvä onkin, ei se yleensä...
  11. tiutui

    tukiperhe asiaa

    Tukiperheen voi kyllä saada vaikka ei olisi mitään muita "ongelmia" kuin se verkoston puute.. Eli ihan tavallisten perheiden (yleensä yksihuoltajien ) lapsia. Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon. Tukiperheistä on huutava pula, mutta kriteerit ovat myös tosi tiukat.
  12. tiutui

    8v tytölle lahja

    Petsoppeja, Bratseja, askartelu juttuja, koruja/korviksia, cd-levyt ... jne.. Niistä meillä pidetään.:)
  13. tiutui

    oonko mä oikeesti ihan kamala :(

    Tämä ei ole ilkeilyä, mutta et sinäkään todennäköisesti kovin iloiseksi tulisi, jos miehesi ehdottaisi että poikasi voisi olla esim. isällään joka toinen viikko, tai jopa suurimman osan ajastaan? Perheneuvola osaa auttaa tuollaisissa uusperhe kuvioissa, kannattaa ottaa yhteyttä sinne!:hug:
  14. tiutui

    Pienituloiset/vähällä pärjäävät, mitä syötte, paljollako kuussa?

    Siis kyllä meillä päivittäin syödään leipää, aamulla ja illalla ja joskus välipalaksi. Mutta ei se kahdella ihmisellä silti tee määrällisesti paljon. (Puolikas sämpylä lapselle kerralla, minulle max kokonainen.. ) Kilo juustoa riittää kuukauden, leikkettä ostan harvemmin, kun kyllä meille...
  15. tiutui

    Pienituloiset/vähällä pärjäävät, mitä syötte, paljollako kuussa?

    Meillä yksi aikuinen ja yksi koululainen + 2 marsua ja 2 kissaa, ruokakauppaan menee n.150e/kk, siinä on kissojen märkäruoka, marsujen purut, pesuaineet, wc-paperit tms. mukana. (Kissan kuivaruoka, marsujen kuivaruoka/heinä ja kissojen hiekka ostetaan eläinkaupasta ) Minä syön töissä omia...
  16. tiutui

    Supermarketin tarjoushedelmä mikähän tää on?

    Mulla tulee mieleen vaan hunajameloni? :D
  17. tiutui

    Kiva kun päiväkodin tädit juoruavat

    integraatio? :D :hug:
  18. tiutui

    Minun työhakemukseni? miltä kuulostaa?

    Mun mielestä hyvä. :flower: muoks. juu, toi "paineensietokyky" on vähän kummallisesti tuolla....??

Yhteistyössä