Hakutulokset

  1. Saksamamma

    Käykää katsomassa....

    :cry:
  2. Saksamamma

    Koululaisille riittäisi vaan 6 viikon kesäloma, mitä mieltä?

    Meillä on vain 6 viikon kesäloma. Mutta syysloma ja pääsiäisloma olivat kumpikin 2 viikkoa sekä tietty joululoma. Saman verran näille tulee lomia, kuin Suomessa, on vaan jaettu eri tavalla.
  3. Saksamamma

    Joku muukin koukussa hay day peliin? Jutellaanko siitä vähän :)

    Meillä on toimiva ja aktiivinen naapurusto. Ja vielä olis tilaa. Nimi on av-mammaa kakkoseen. Pääsyvaatimuksena av-mainen nimimerkki. ;)
  4. Saksamamma

    Joku muukin koukussa hay day peliin? Jutellaanko siitä vähän :)

    Level 69 Viljavaraston tila 1200 Varastoon mahtuu 1000 rojua. Missä naapurustossa pelaat?
  5. Saksamamma

    Olen huomiohuora

    Oli pakko käydä katsomassa. Eli yksi blogiin aaveelta saapunut olin minä. :whistle: Mitäs me tehtäis tuolle avaukselle, ylä- vai alapeukkua? =) Vai viitsiskö vähän trollata...
  6. Saksamamma

    sadepäivä, mitä leivotaan

    Meillä ei tosin sada, mutta leivon kohta vanilja-omenamuffinsseja, kun iltapäivällä tulee vieraita.
  7. Saksamamma

    Saiko Mummeliisa "ansionsa" mukaan kun oli ilkeä tällä palstalla monille ja nyt on kipeä?

    Tuolla logiikalla pitäisi useammalla palstan harmaalla "vieraalla" olla vähintään joku hyppykuppa tms. :headwall:
  8. Saksamamma

    Maistuisiko?

    Juu. Maistuis. =) Ja kiva nähdä sua täällä.
  9. Saksamamma

    karmeimmat siivoustavat joita olet kuullut/todistanut?

    Onhan näitä... Tiedän erään, joka pistää kerran viikossa vessanpöntön istuinrenkaan astianpesukoneeseen. :x
  10. Saksamamma

    Olisko jollakulla jakaa kokemuksia vesirokkorokotteen ottamisesta? (ja miten hyvän suojan se antoi)

    Meillä vesirokkorokotus kuuluu rokotusohjelmaan. Kummatkin lapset 8n rokotettu, esikoinen on 7,5 v. eikä ole onneksi sairastanut.
  11. Saksamamma

    En meinaa jaksaa, kun vauva ei nuku kunnon päiväunia

    Mun nuorempi on nyt 16 kk, eikä ole ikinä oikeastaan nukkunut päiväunia tuntia pidempään. Hyvä jos sitäkään. Meillä oli kanssa jossain vaiheessa tuo takertumisvaihe, tyttö siis riippui lahkeessa ja kitisi. Ihan sen vuoksi, että saan kotityöt tehtyä, kävin ostamassa vanhan kunnon leikkikehän...
  12. Saksamamma

    leposyke 90 ja sydämen hakkaamisen jotenkin tuntee rinnassa

    Syke nopea ja RR matalalle? Oletko juonut tarpeeksi vettä? Mulla tulee samat oireet, jos en juo tarpeeksi.
  13. Saksamamma

    Missä asteessa ranskalaiset?

    Mulla onnistuu parhaiten 200° ja kiertoilma.
  14. Saksamamma

    Gallup menkoista synnytyksen jälkeen

    1. raskaus oli keskenmeno. Kuukautiset alkoivat 4 viikon kuluttua. Oli tosin pitkään sekaisin. 2. raskauden (ja synnytyksen) jälkeen kesti 5 kk. Aloin silloin antamaan soseita ja jätin imetystä vähemmälle. Tulivat tosin säännöllisesti vasta imetyksen lopettamisen jälkeen. (Yhteensä 8 kk...
  15. Saksamamma

    Pyykkien kuivatus ulkona, kun pihalla on pakkasta! Miten pitkään kuivuminen kestää? (kuivausrumpu irtisanoi työsopparin)

    Tervetuloa kerhoon! Jos on kuivaa, niin kuivuu nopeasti, ehkä päivässä. Mutta auta armias, jos on kosteampaa. Tuossa mulla oli pyykit 4 päivää partsilla. Mikähän siinä muuten on, että kuivaaja hajoaa aina talvella...
  16. Saksamamma

    Minkä ikäistä lasta IMETÄT ja montako kertaa vrk...

    15 kk ja päivällä käy 3-4 kertaa maidolla. Öisin 2-3 kertaa.
  17. Saksamamma

    Onko täällä vanhempia, joiden kaikilla lapsilla on joku sairaus?

    Esikoisella oli puheenkehityksen häiriö, nyt tosin terapoitu. Kuopuksella on oikeassa korvassa keskivaikea kuulovamma. Sai kuulolaitteen 10 kk ikäisenä. Ei meitä nämä haittaa. Hyvä, että huomattiin ajoissa ja tytöt sai/saa asianmukaista apua.
  18. Saksamamma

    Onko ostoskeskukset auki sunnuntaisin Saksassa?

    Sunnuntaisin täällä ovat auki huoltoasemat ja jotkut kioskit esim. Rautatieasemalla. Vaatekaupat ovat kiinni, kuten myös ruokakaupat. Ellei sitten satu olemaan joku erityistapahtuma, jotka ovat kaupunkikohtaisia.
  19. Saksamamma

    Miten saamme tytöstämme pois uskon Joulupukkiin?

    Jouluprovotkin vaan huononee vuosi vuodelta...
  20. Saksamamma

    Mahtavaa Joulua....

    On sulla vaan ihana mies... :mad: Mun mies jos tuollaisen tempun olis tehnyt, niin pakkaisi tällä hetkellä tavaroitaan.

Yhteistyössä