Hakutulokset

  1. E

    kaiken huippu!

    te ootte rikkaita kun on varaa hankkia tollasia luksuskämppiä.ihana varmaan sisustaa ja puutarhaa laitella :laugh: :laugh: :laugh:
  2. E

    Makuuhuoneiden koko?

    Tuossa alempana oli keskustelua siitä miten pieniä talojen makuuhuoneet ovat...minkä kokoisia makuuhuoneita palstalaisilla on? Meillä lastenhuoneet á 10 neliötä ja vanhempien makuuhuone 14 neliötä.
  3. E

    Mitä hittoa mä teen...oikeesti?! :(

    mulle tuli viimesellä odotuskuulla yli 10 kiloa painoa lisää. viimisellä viikolla kävin neuvolassa päivittäin. ja vaaka saattoi näyttää kahta kiloa enempi. join kuin sieni ja söin kevyesti. ottivat kokeita kun epäilivät raskausmyrkytystä. silti ei mitään tehty kun ei näkynyt tuota myrkytystä...
  4. E

    apua synnytypelkoon?

    Olen ollut myös "synnytyshysteerikko", mietin parikymppisenä lasten tekemistä, mutta synnytyskammon vuoksi päätin, etten tee lapsia koskaan. Mutta mutta -kymmenen vuotta myöhemmin huomasin yllätyksekseni olevani raskaana. Ja siitä iski taas kauhea paniikki synnytyksestä, en saanut edes...
  5. E

    minkä kokosia 3vuotiaita

    3v3kk 106cm 19,7kg Kasvaa kuten äiti, joka nyt 166cm. Kasvu loppui 12v kokonaan.
  6. E

    TATUOINTI;millainen seksikäs,millainen ei ?

    En pidä tatskoista ollenkaan.
  7. E

    Serkkulasten eriarvoisuudesta

    Mitä mieltä täällä olevat isoaäidit/mummot/isoisät/papat olette seuraavasta: Lapsellani (kouluikäinen) on 5 serkkua (5-10 vuotiaita). Anoppini hoitaa/vahtii lähes päivittäin tyttärensä poikia, jotka kaikesta päätellen ovat aina etusijalla muihin serkuksiin nähden(mm. kommentit tyttärensä...
  8. E

    Kuinka pian raskaaksi hormonikierukan poiston jälkeen?

    kolmen kuukauden sisällä.
  9. E

    Miten saada 1.5v nukkumaan päiväunia??

    Mihin aikaan aamusella herää? Entä koska laitat päikkäreille? Josko hereilläolo aikaa pitäisi tarkistaa, esim 30-60min siirto eteenpäin/taaksepäin?? Jos ei siis vielä tarpeeksi väsy/jo liian väsy? Tosin tuossa iässähän se uhma usein alkaa, hyvinkin voi olla siitä johtuvaa kun sanoit että on väsy...
  10. E

    1v4kk herää aina kesken unien - apua!!

    Kuullostaisi ihan siltä kuin lapsellasi olisi joku vaiva joka herättää kesken unien. Meillä lapsen päikkärit olivat vauvana myös n.30 min ja yöllä herättiin usein ja huutamaan. Vaiva selvisi samassa iässä kuin teidän lapsi nyt on; takaisinvirtausta ruokatorvessa(refluksia). Eli kun lapsi...
  11. E

    Annatteko suolaa yli 1 v alle 2 v:lle?

    Kyllä, maltillisesti, ei runsassuolaista ruokaa kuten marinoitua lihaa.
  12. E

    Hermo menee kun 1.5v ei suostu nukkumaan päiväunia!

    uhmaahan tuo vaikuttaisi olevan.. sitkeästi vaan pidät kiinni siitä että nyt on lepohetki ja sillä selvä. Meillä tuo vaihe on kestänyt reilu puoli vuotta. Vanhempien testausta selvästi koska kun nukuttajana on hoitaja(isovanhemmat) niin tätä ongelmaa ei ole! Meneehän tuokin vaihe sitten ohi kun...
  13. E

    onko kellään lapsilla samalainen allergia tai atooppia?Kuvat

    \ Allergista ihottumaa tuo on. Itse menisin ihotautilääkärille suoraan yksityisesti tai sitten lastenlääkärille. En jäisi odottamaan terveyskeskuslääkärin takia pidempään, lapsella voi olla ikävä olotila jos koko ajan kutisee. Olisi hyvä selvittää mille lapsi on allerginen ettei tilanne pahene.
  14. E

    Takaisinvirtaus

    Voi hyvinkin olla refluksin oireita. Kannattaisi käydä lastenlääkärin luona(esim yksityisesti). Näin me teimme ja saimme lapsen oireiden perusteella diagnoosin refluksista ensikäynnillä, ja diagnoosi vahvistettiin vielä erilaisilla kokeilla lastenklinikalla. Meillä lapsi röyhtäillessään lennätti...
  15. E

    Outo ihottuma

    Lapsesi tarvitsee kuvista päätellen kunnon allergialääkityksen ja selvityksen allergioistaan (allergiatestit). Sinuna veisin hänet ihotautilääkärin vastaanotolle mahdollisimman pian että hän näkisi ihon juuri tuollaisena. Reaktiot ovat niin vahvoja että niiden aiheuttaja tulisi selvittää...
  16. E

    tietääkö kukaan

    Virallisten DNA-testien jälkeen isyyttä ei voi enää kiistää. Eli jos DNA-testi osoittaa jonkun isäksi, niin silloin hän myöskin on lapsen isä. Tietenkään tapaamisiin ketään ei voi pakottaa. Mutta elatusmaksut isä joutuu kyllä maksamaan.
  17. E

    Rokotusalueelle punainen läiskä?

    Meillä samanlainen punoittava jälki rokotuksen jäljiltä. Rokotuspäivänä jalka oli selvästi arka ja olo kärttyisä. Isommalla kesti muistaakseni useamman viikon ennen kuin punoitus jäi pois, joten ei varmaan syytä huoleen. =)
  18. E

    Pienet rinnat

    \ No ei varmaan hyvin!? Sinuna valokuvaisin rintoja vielä kun ne on olemassa?! :D Kohta heiluu tuulessa kuin rukkaset!!! :laugh:
  19. E

    kuinka pitkä matka

    Pakko vastata kun taidan vetää pohjat tässä asiassa. Meillä matkaa synnärille 165-170 km ja tie puolet matkasta melko huonoa ja kuoppaista, eli pari tuntia menee väkisinkin ajellessa (talvella ylikin). Mutta hyvin on silti ehditty! Noin pitkä autossa istuminen supistellessa ei tokikaan ole...
  20. E

    Opamox/Oxamin raskausaikana?

    Minä ainakin olen käyttänyt Opamoxia unettomuuden hoitoon jo 2 raskauden aikana. Tk-lääkäri määräsi, mutta varmisti asian vielä äitipolilta, tuota sieltäkin suosittelivat. Itse soitin varalta vielä teratologiseen tietopalveluun ja turvalliseksi kehuivat sielläkin. Eli ei kannata lopettaa...

Yhteistyössä