Hakutulokset

  1. Phoenix

    Onko PAS-oireryhmä tuttu?

    :attn:
  2. Phoenix

    Onko PAS-oireryhmä tuttu?

    Nosto - olisiko teillä lisää omakohtaista kokemusta aiheesta, ja mahdollisesti kuinka vieraannuttaminen on voitu todentaa?
  3. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Hyppäsin ketjuun uutena ap:nä. Mut joo, olen apua huutanut lapselle jo pitkän aikaa. Vaatinut, vaatinut ja vaatinut. Ei varmaan sitten ole tarpeeksi vakava tapaus (vielä).
  4. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Seuraavasta itkupotkuraivarista vienkin sinne. Mutta se päivystys nähtiin nyt. Sekä TK että tämä paikka, minne TK laittoi lähetteen. Lapsi puhui itsekin, että on masentunut olo eikä ruoka maistu (ja että oli nyt isällään syönyt 3 päivää lähinnä pelkkiä karkkeja |O ) Miksi, miksi, miksi, miksi ei...
  5. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Yritänpä saada kiinni heti huomenna. En tiennytkään, että psykologi olisi loma-aikoina tavoitettavissa.
  6. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    On, onneksi (joo, minulle ne vihjailivatkin yhdessä välissä hoitoa, kun kerroin itsetuhoisen lapsen valvonnan olevan "hieman" raskasta |O )
  7. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    On täällä joku tuon tyyppinen paikka. Ja pitää neuvoa lapselle lasten ja nuorten puhelinkin. Kiitos kovasti kaikista vinkeistä! :heart: Ei tässä osaa kaikkea ajatella huolten keskellä.
  8. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Kun olis ollut edes parin päivän seuranta, vaan ei. 30 minuuttia TK:ssa ja tunti 15 min tuossa "työryhmässä", joka ei pyynnöstä huolimatta edes suostunut kuulemaan lasta ilman vanhempien läsnäoloa. Kiitos tuosta koulutoimen johtajavinkistä. Sinne otan ehdottomasti yhteyttä. Olisin halunnut...
  9. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Ei sissus!! Tulin just tuolta "hoidosta", ja ne pukkasivat vastuun tylysti takaisin koululle! Eivät siis aio jatkaa lapsen hoitoa millään muotoa, jos ei koululta pyydetä "virka-apua". Sossutäti oli myös ihan kädetön tämän asian kanssa. Ehdotteli vaan yhteispalaveria koululle, joita onkin pidetty...
  10. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Toistaiseksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Toivon vain hänen paljastavan loputkin karvansa viimeistään nyt. En voi myöskään olla varma etteikö osa lapsen huonosta olosta (syyllistämisen lisäksi) johtuisi isästä. Lapsi puhui minulle, ettei voi kertoa kaikkea, koska pelkää niiden asioiden...
  11. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Kiitos "Kisu" :) En olisi kuitenkaan ihan noin toiveikas tuosta oikeasta ymmärtämisestä. Mutta voisinpa luottaa kuitenkin siihen, että lopulta rakkaus ja oikeus voittaa, ja lapsi saa tarvitsemansa avun, sanoipa toinen vanhempi mitä hyvänsä.
  12. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Joops, lapsi sai päivystysajan tk-lääkärin arvion perusteella. Ja tämä "toinen vanhempi" veti herneet nenään, huusi puhelimessa tk-lääkärillekin kuin hyeena. En oikein jaksa ymmärtää tuollaista suhtautumista (mm. "lapsen oma syy, että kiusataan", tai että minä keksin kaikki =P )oman lapsen...
  13. Phoenix

    Lapsi 11-v. ja korkea itsemurhariski

    Onko kellään kokemusta siitä, että toinen vanhemmista vastustaa lapsen hoitoon viemistä "liian rankkana toimenpiteenä"? Olin eilen jo viittä vaille viemässä lasta päivystykseen. Eksä kielsi, ja sanoi hakevansa lapsen luokseen, "kun siellä on koirakin rauhoittamassa" |O (en todellakaan luvannut...
  14. Phoenix

    Ulkomailla asuvat/asuneet: onko tämä vain suomalainen ilmiö? Naapurit ei tunne toisiaan:

    Totta. Olen samassa kaupungissa / seutukunnassa asunut varmasti yli kymmenessä paikassa. Pikaisena analyysinä voisi sanoa, että mitä kauemmaksi keskustasta / kerrostaloalueista pääsee, sitä paremmin tuntee naapurit. Kerrostaloissa asuessani olen tuntenut enintään seinänaapurin. Rivarissa...
  15. Phoenix

    G: Mitä tänään syödään?

    Lounaaksi imaisin Nutrishaken ja päivälliseksi kiinalaisen buffan (muu perhe syyslomailee ja oon yksin kotona :D )
  16. Phoenix

    Äänestäisinkö

    jos vaihtoehtosi ovat tuossa nii sitte kait on pakko valita vasurit... ei vihreidenkään ohjelmassa ole vikaa, mutta se nyt vaan vaikuttaa vähän turhan täydelliseltä (lue: kalliilta). Itse menin valinnassa ihan henkilön mukaan ja sulattelin sitten puolueohjelmaa, joka ei ollutkaan ihan kamala :)
  17. Phoenix

    Te, joilla välit kokonaan poikki vanhempiin tai sisaruksiin?

    Aika tyhjentävä vastaus kaikenkaikkiaan. Ja oma äitini jatkoi tätä 32 vuotta ennenkuin tajusin ettei rouva täydellisen tietäjän päätä käännä kukaan eikä mikään.
  18. Phoenix

    Olisitko syntynyt mieluummin muslimi- vai lestadiolaisperheeseen?

    Suomalaisista vielä suurin osa on ev. lut. Joukossa toki muitakin, mutta tuskinpa nuita(kaan) tilastoja kukaan pystyy muslimien niskoille heittämään :whistle: Ja vielä se, että ympärileikkaus on ollut (pahana / huonona / inhottavana) tapanana maissa / heimoissa, joissa sitä tehdään, ennen...
  19. Phoenix

    Olisitko syntynyt mieluummin muslimi- vai lestadiolaisperheeseen?

    Ei elämä ole ruusunpunaista missään ihmisryhmässä. Tämä koskee myös luterilaisia. Kai olet seurannut, mitä ympärillä tapahtuu? Tilastokeskus - Perheväkivalta 1997-2005
  20. Phoenix

    Olisitko syntynyt mieluummin muslimi- vai lestadiolaisperheeseen?

    Aika huvittavia kommentteja suuntaan jos toiseen. Ennen kaikkea tuo huivipakko on aika hauska. Mitäs luulette, onko tässä kuvassa muslimi? (Vastaus löytyy sitten täältä ) Mielelläni käyttäisin itsekin tuollaista villapipon sijaan. Tiedä sitten paljonko sitä joutuisi kylillä selittelemään...

Yhteistyössä