Hakutulokset

  1. N

    kakunkoristeluun ideoita?

    Yksi mitä olen paljon käyttänyt on suklaaruohe, eli olen veitsellä rouhinut suklaasta palasia kakun päälle. On ainakin aikuisten makuun. Katsele netistä ruoka-blogeja Ainakin hellapoliisilla ja ruoka ohjeita ja herkkuja ala marie blogeissa on paljon kakun koristeluun vinkkejä.
  2. N

    Onko lapsesi joutunut

    Kuulostaisi, että lapsella ei ole hyvä olla hoidossa. Ottaisin yhteyttä päiväkodinjohtoon, vaikka ihan nimettömänä. En usko, että pelkille hoitajille puhuminen auttaa. Meillä on pojalle Pph:lla jäähypenkki käytössä, aina on päivän päätteeksi sanonut jos joutunut jäähyä käyttämään ja aina...
  3. N

    JHyvä kasvislisäkeohje, jolla korvata riisi, peruna yms...

    Yleensä paistelen joitakin pakastewokkivihanneksia perunan/riisin korvikkeeksi, maustan sitten ruuan mukaan soijalla, pippurilla ym... http://ninninohjeita.blogspot.com/
  4. N

    kiireellinen kysymys adhd-lapsen vanhemmille

    Ota ihmeessä yhteyttä terveydenhoitajaan tai lääkäriin ja kerro mietteistäsi. Välttämättä ei asiaa kukaan muu huomaa kuin oma vanhempi. Myös lapsen päivähoidosta kannattaa kysyä ovatko he huomanneet. Lähipiirissä on tapaus jossa kukaan muu kuin perheen äiti ei huomannut asiaa, ei kuitenkaan...
  5. N

    Lihapullat

    Minä teen yleensä näin, on tähän asti tullut maukkaita ja parhaimpia lihapullia mitä tehnyt. 1pss Ranskalainen sipulikeittoaineksia 0,5dl korppujauhoja 1-1,5dl vettä 400g jauhelihaa valkopippuria 1 kananmuna Kaada sipulikeittoainekset ja korppujauhot kulhoon, sekoita vesi joukkoon...
  6. N

    soseohjeita kaivataan!

    Kun perusmaut oli poika syönyt aloin tekemään valmiita ruoka-annoksia pakkaseen. Pakastin usein pieneen pakasterasiaan, josta oli helppo ottaa yksi annos kerrallaan. Ohjeitahan voi muokata oman maun mukaan, jättää pois jotekin jos ei ole tai vauva ei tykkää. Näistä sitten hiljalleen siirryttiin...
  7. N

    Ohjevinkkejä ruokien ja herkkujen valmistamiseen 2v ja 3.5v kanssa

    Meillä on pojan yksi suuri suosikki itsetehty pizza, eli pohjat olen ostanut valmiina, niitä pienempiä. sitten kokoamme omat pizzat valitsemistamme täytteistä. ja samalla vaivalla kun tekee enemmän säilyy ne pakastimessa. Sämpylät on myös kivaa leipomista, lapset voi leipoa oman mallisia ja...
  8. N

    mistä löytyy 15kupin kahvinkeitin?

    En kyllä muista nähneeni misään, yleensä on aina kahteentoista asti. Obh nordicalla on yksi mihin mahtuu 14, mutta se on kaksoiskeitin eli siinä on kaksi pannua 14+14, taitaa olla jo sitten liian iso...
  9. N

    Miten opettaa lapsi "kaikkiruokaiseksi"?

    Meidän melkein kolmivuotias on kaikkiruokainen. Pienestä asti on olllut tärkeää hänelle saada samaa ruokaa kuin muut syö. Kylässä varsinkin maistelee kaikkia herkkuja jos näkee että muutkin syö. Vaihtoehtoja ei ole ollut. Ruokaa pitää maistaa, jos sanoo että ei tykkää, eikä ole maistanut, niin...
  10. N

    Vauvan ja lasten vaatteiden pesu

    ihan ensimmäiset kuukaudet pesin erikseen, mutta kun tuli vajaita koneellisia ym olen pessyt samassa. Pesen kyllä edelleen lapsen vaatteet 60 asteessa, ja käytän koko perheellä hajusteettomia pesuaineita.
  11. N

    Ruokavinkkiapuja

    Valmiiksi marinoiduista kirjolohisuikaleista olen tehnyt tälläistä: oli hyvää... http://ninninohjeita.blogspot.com/search/label/kalaruuat Maksasta en osaa mitään tehdä...Mutta makkarasta saisi vaikka makkarakastikkeen, uunimakkaraa, tai makkarakeittoa. Jauhelista tulee usein tehtyä...
  12. N

    hyviä täytekakun täytteitä kaivataan

    Heips! Olen tehnyt usein täytteet rahkaan, on ollut sopivan raikasta. Yksi suosikki on mariannerahka-täytekakku...eli kermavaahtoa, rahkaa ja mariannecrushia...tai murskattua mariannekarkkia.
  13. N

    30v- juhlan tarjoilut

    Miten olisi joku hyydykekakku tai vastaava?? Itse olen niihin ihastunut kun voi tehdä ajoissa valmiiksi...esim. tuo linkissä oleva suklaakakku oli suussa sulavan herkullista ja helppotekoinenkin vielä. Suosittelen kokeilemaan. http://ninninohjeita.blogspot.com/2007/07/minttu-suklaa-kakku.html
  14. N

    wokkiruuat

    Valmista pussillinen nuudeleita...Paista wokki vihannekset pannulla, lisää nuudelit, mausta! Helppoa ja nopeaa ja maukasta! Toinen on sitten paistaa wokkivihanneksia ja broileria pannulla, jos on paljon vihanneksia ei tarvitse välttämättä riisiä. Makuasia. Tulee myös ihan hyvä...
  15. N

    Suolainen piiras, ohjeita kiitos! :)

    Tein muutama viikko sitten pekoni-sipuli piirakan. Oli herkullista. Alla linkki ohjeeseen. http://ninninohjeita.blogspot.com/search/label/suolaiset%20piirakat
  16. N

    Voileipäkakuista

    Ei niin perinteinen voileipäkakku, tex-mex kakku, missä täytteenä kanaa. http://ninninohjeita.blogspot.com/2007/07/tex-mex-voileipkakku.html
  17. N

    Paljonko maksatte lapsenvahdille?

    jos tarvitsen lapsenvahtia työpäivän ajaksi eli reiluksi kahdeksaksi tunniksi olen maksanut 14-v tytölle 2 ?/tunti...eli 8x2 16? päivä...ei paljoa kannata töihin mennä jos enemmän joutuisi maksamaan. Jos on illalla pari tuntia annan vähän mielialan mukaan min. on tuo 2? tunti. Kyllä 5...
  18. N

    Syödäänkö voileipäkakku lusikalla vai haarukalla?

    meillä on syöty aina lusikalla...
  19. N

    korvatuleduskierre

    Mä tarkaisin asunnon, usein homeongelmat löytyy lasten sairastelujen myötä. Ei muuta kuin kosteustarkastaja paikalle.
  20. N

    Vauvan sosereseptejä ja vinkkejä

    Nostin tuohon pinon vauva 7kk...kirjoitin siihen sillloin talvella ison pinon reseptejä mitä itse käyttänyt lapsen kanssa... Pakastin isommalle ruuan pakasterasioihin, jotka olivat sitten helppo sulattaa ja ottaa myös mukaan kun oli sopiva annoskoko mukana. Pienelle lapselle tein ruuan...

Yhteistyössä