Hakutulokset

  1. M

    Olen toinen nainen..

    Eli, olen 6. vuotta naimisissa, kaksi pientä lasta. N. vuoden verran olen tuntenut etten ole onnellinen liitossani. Mieheni on hyvä isä, hyvä mies, ei mitään konkreettista syytä olooni, vaan se on enemmän tunnepuoli joka mättää. Olen usein henkisesti yksin, mies ei juurikaan puhu mistään ja...
  2. M

    Panacod

    Lääkäri kirjoitti sen 6-8tabl/päivässä tarpeen mukaan. Ja olen tosiaan ottanut siitä 1/3 nyt sen kaksi viikkoa. Nielurisaleikkauksen jälkeen on kipujä pitkään. Eli annostukseni ei ole suuri, mutta mietin että jos ajallisesti kaksi viikko on paljon?
  3. M

    Panacod

    Lääkäri määräsi sen 6-8 tbl/ päivässa tarpeen mukaan, mutta ajasta ei ollut puhetta. Ja olen siis koko kahden viikon ajan ottanut "vaan" 2-3 tbl/päivässä.
  4. M

    Panacod

    Olen syönyt kaksi viikkoa Panacodia 2-3vrk nielurisaleikkauksen takia johtuvasta kivusta. Nyt alkoi huolestuttaa terveys, maksa yms eli onko kaksi viikkoa tuolla annostuksella jo maksalle haitallinen? Lääkäri määräsi minulle suuremman annoksen, eli olen koko ajan mennyt minimillä mutta ajasta...
  5. M

    Dalacin ja angiina

    Mulla on lähes krooninen angiina, johon ei Zithromax enää auta. Kurkku on kun riivinrauta, turvonnut ja lämpöä reilu 37. Eilen sain Dalacin kuurin, ja just otin 5. kapselin. Mitään eroa en ole kuitenkaan vielä huomannut..Miten kauan kestää että Dalacin alkaa vaikuttamaan lämpöön ja kipuun?
  6. M

    Piirtämistaito taantuu, poika 3v9kk

    Meidän 3v9kk poika on todella nuoresta pitäen osanut piirtää hyvin esim. auton ja tikku-ukon, varsinkin auton. Nyt on piirtämisen kehitys taantunut niin ettei osaa piirtää kun suttua. On samalla tasolla kun vajaa 2v veljensä piirtämisen suhteen!! Miten piirtämistaidot voivat näin pahasti mennä...
  7. M

    Onko normaalia 3v käyttäymistä?

    Meidän 3v pojalla on aina ollut voimakas tahto ja uhmaa. Kotona saadaan olla tosi tiukkoina jatkuvasti ja jäähy on aika tuttu paikka. Myös pikkuveli 1½v saa usein tuntea veljesrakkauden kun isoveli tuuppii, raapii, kiusaa jne. Puutumme tähän aina mutta tahti vaan jatkuu. Isoveli saa paljon...
  8. M

    Lapsi kotihoidossa, poissaoloista kysymys.

    Meillä ainakin lapset ovat niin vanhempien perään, kun ovat kipeinä. Ajattelin että onko minulla oikeus olla poissa töistä sairaan lapsen takia, kun on kotihoidossa? Mitä jos vanhempani sairastuvat? Isäni on kuitenkin jo 80v, äitini tosin vasta 65v.
  9. M

    Lapsi kotihoidossa, poissaoloista kysymys.

    Olen menossa ensi viikolla takaisin töihin ja vanhempani jäävät hoitamaan kuopusta. Työnantajani on sitä mieltä, että jos lapsi sairastaa, niin en olisi äitinä poissa töistä, koska on vanhempieni hoidossa. Meneekö tämä asia niin? Eikö minulla ole kuitenkin sama oikeus olla sen 3 päivää poissa...
  10. M

    10,5kk poika heräilee yhä edelleen läpi yöt, mitä tehdä?

    Meidän 10.5kk kuopus ei ole koskaan nukkunut 2-3h pidempää pätkää. Alkuun oli koliikki, joka kesti 4,5kk ajan ja silloin nukahti joka yö 03 aikaan. Koliikin helpottaessa on nukahtanut hyvin iltaisin klo19-20 aikoihin, mutta heräilee huutelemaan tosiaan läpi koko yön. Lopetin imetyksen viikko...
  11. M

    Lapsi 2v6kk ja ongelma kuivaksi opettelussa.

    Esikoinen on 2v6kk ja pidimme koko kesän päivät ilman vaippaa. Välillä hän sanoi, että pissahätä ja välillä ei, eli vahinkoja tuli useita päivässä. Esikoinen aloitti tarhassa muutama viikko sitten ja kerroimme heille mitä olimme kesällä tehneet, koskien kuivaksi opettelemista. Tädit...
  12. M

    Koliikki vaan jatkuu vaikka vauva jo kohta 4kk, kokemuksia?

    Meidän kuopuksella on esikoisen tavoin paha koliikki. Esikoisella se loppui kun seinään 2kk3vkon iässä mutta kuopuksella se jatkuu yhä, vaikka ikää jo kohta 4kk. Huutaa kaiket illat, usein myös päivisin. Ei nuku päiväunia enää (ennen nukkui vaunuissa ulkona jopa 2h) kun pieniä 20min-45min unia...
  13. M

    Jännitysniska...

    Kiitos Hannele! Tänään taas kun kävin omt:llä niin hän sanoi että olen koko pakkaus aivan jumissa hieronnoista huolimatta.. Kävin sitten myös silmälääkärissä ja kaikki hyvin! Silmänpohjat puhtaat, eikö niistä pitäisi ms liittyvä näköhermotulehdus näkyä? Sanoi että olen vaan ylirasittunut ja se...
  14. M

    Jännitysniska...

    Sain joskus myös Triptyliä (olenhan kärsinyt näistä vaivoista jotka ovat toisin pahtuneet sitten -01, mutta se aiheutti niin paljon tykytyksiä etten voinut jatkaa. Tänään oli taas hieroja joka sanoi että on hyvin alkanut saamaan paikkoja auki. Kumma vaan kun se ei tunnu missään! Näkö sama, ei...
  15. M

    Jännitysniska...

    Olen niin lopen kyllästynyt tähän keinumiseen ja näköön ettei tosikaan :headwall: Hieroja sanoo että on hyvin saanut selkääni auki ja että oli todella jumissa ihan lantiosta lähtien, kummaa vaan kun se ei mussa tunnu missään, eli en ole saanut taaskaan mitään apua! TV:n katseleminen ei enää...
  16. M

    Jännitysniska...

    Pitäisi oppia olla menemättä saunaan :headwall: Eilen taas tuli saunottua, ja vaikka en siellä kovinkaan kaun viihdy niin olo on seuraavana päivänä aivan totaalisen kamala. Keinutus on paljon rajumpaa kuten myös kaikki muut oireet. TMEM: "ihanaa" kuulla että jollain muulla on samanalaista...
  17. M

    Jännitysniska...

    Kativaani: syön Seroniliä ja tämä aloitus on ollut kamalaa... Onko teillä muilla jännitysniskasta kärsivillä epätodellista oloa? Mulla on koko ajan, se on inhottavaa kun tuntuu ettei ole läsnä tai pääosassa omassa elämässään, vaam ikäänkuin menisi vaan virran mukana. Autolla ajaminen ei enää...
  18. M

    Jännitysniska...

    Onpas tullut paljon tekstiä ;) Kävin eilen omt:llä ja hän sanoi ettei yhtään ihmettele että mulla on oireita, olen kuulemma kaikin puolin jumissa! Antoi kotiläksyksi tehtävän jota pitäisi tehdä 10x päivässä ja on hyvin helppo. Eloi olkapäät vedetään taakse, ryhti korostetun hyväksi, vähän...
  19. M

    Jännitysniska...

    Kantivaani: olen enemmän tai vähemmän kärsinyt pari vuotta näistä oireista. Välillä olin paremmassa kunnossa. Pienin lapsi on 3kk joten hänen kantaminen ja imettämisasennot eivät edesauta paranemista... Tänään tein taas kävelylenkin ja oireet vaan pahenivat.. Miten nopeasti olette saaneet...
  20. M

    Jännitysniska...

    Teidän silmäoireet ovat kyllä aivan kun mun suusta! Ollaan viettämässä pääsiäistän anoppilassa ja koko ajan on outo olo, ei hetkeäkään oma itsensä..Keinuttaa, silmät oireilee, välillä tulee pahoja epätodelllsuuskohtauksia, tuntuu kun joku pelkoaalto pyyhkäisi ylitse, pahoinvointia, särkee naama...

Yhteistyössä