Hakutulokset

  1. Salla07

    Heinäkuun vauvat 2015

    ^^ mulla kesti liki 6vkoa, tai sitten muka alkoi jo menkat. siis sillain muutaman päivän välein jotain tiputteli useamman viikon ja ihan vähän. nimeä ei ole (ei olla ihan samoilla linjoilla), eikä kastepäivää päätetty. vauvalla on refluksi, kuten isosiskoillaan, ja on saatu siihen jo...
  2. Salla07

    Heinäkuun vauvat 2015

    mä tein syöttöpunnituksen tyypin ollessa 2 viikkoa, kun oltiin etuajassa neuvolassa.. 10min ja 50g :D aika pikasyömäri siis, ja on edelleen. yleensä syö 10mi tai alle, ehkä kerran päivässä pidempään..
  3. Salla07

    Heinäkuun vauvat 2015

    meillä menee lisämaitoa 90ml/pv, vaihdellen korviketta tai pumpattua (riippuen oonko ehtinyt pumppailla..). ei varmaan tarvis, mä veikkaan että 3vkoa ja liki 5kg painaa, 4vrk iässä oli 4060g. ja huomenna siis neuvola. tyyppi on alkanut nyt jotain rytmiä luomaan, nukkuua 00-05, syö 10min eli...
  4. Salla07

    Heinäkuun vauvat 2015

    nelli, just oli torissa tupla indiet 500e, eilen tai tänään. toisaalta vuoden takia varmaan voisi käydä muutkin tuplat, missä on kääntyvät isot eturenkaat, ja käytettyjä kandee myös seurata =) vauvalla on kaksoisleuka, tuntuu että se on hirveä pikasyömäri mutta kai se saa tarpeeksi vaikka 10min...
  5. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    tää nukkuu ainakin vielä aika huikeesti. viimeyönä eka söi molemmat rinnat, sitten 30ml päälle maitoa puolen tunnin kuluttua-ja nukkui 4½h. sitten söi ehkä vartin, ja nukkui vielä 4h. ihanaa ettei ainakaan vielä väsytä kovin, kun vauva antaa nukkua. hereillä ei kyllä viihdy yhtään oikeastaan...
  6. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    mä oon tärissyt hirveästi kolmesti, siis vauvojen synnyttyä. kätilö sanoi että se on johtunut rajusta ja nopeasta ponnistusvaiheesta, 2-5min kestot. ekasta muistaakseni ei käynyt noin, kun ponnistin 45min virhetarjonnasta johtuen.. kuinka nopsaan kelakortti tulee, jos pistän nimipaperit esim...
  7. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    onnea vauvoista :love::love: meillä on operaatio vähennellään lisämaitoa-menossa, onneksi vrk sitä menee ehkä yht 120ml, eli ei kovin iso homma. unohdin jo mitä muuta piti kirjoittaa.. :whistle:
  8. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    meidän vauva ainakin on superrauhallinen, ei oikeastaan itke mitään. nälkää vähän kitisee ja märkä vaippakaan ei tunnu suuremmin haittaavan. käy yöunille noin kympin maissa, eli siis sen jälkeen ei jää syötöltä hereille vaan nukahtaa uudelleen nopeasti. nukkuu sellaisia 2-4h pätkiä, 4h maissa...
  9. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Ihanaa kun ei rytmistä ota selkoa. Vauva kävikin yöunille 2h sitten, ja pitäisi vaihtaa vaippa ja yöpaitakin-muttei raaskisi herättää jos jääkin valvomaan! :D Vauva on hirmu rauhallinen tapaus, ja näyttää jo ihan samalta kuin sisarukset. Tänään kun ilmaa tuli pois vatsasta ja suu kävi hymyssä...
  10. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Mä nukutan kyljellään, koska puklaa paljon. Ikää 3pv , tänään 4 bodya enkä ihan pienestä vaihda. Meillä on annettu maitolisiä max 30ml annoksina, maito alkaa vasta nyt nousta ja vanhasta kokemuksesta vasta viidentenä päivänä nousee kunnolla. Tätä on siis aiemmin katseltu syöttöpunnituksinakin...
  11. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Heräsin la-su tänä kahden maissa repivään kipuun vasemmalla alavatsassa (samanlaista kun paristi aiemminkin pitkin raskautta). Ei ollut hyvä matkoilla tai seistä, ja meillä oli yövieras. Aikani pihisin ja puhisin ja kävelin pitkin asuntoa, kunnes helpotti sen verran että menin takaisin sänkyyn...
  12. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Tää oli yllätysiso, tiistaina ultrattiin 3.8kg, 4.2 painoi lopulta, ja kaikkien veikkaukset oli noin 3kg la tienoilla ja nyt meni yli 2 päivää. Jostain syystä kaikki meidän vauvat on ottaneet vikojen viikkojen hirveän kasvuspurtin :) Nousispa maito nopsaan niin pääsisi varmimmin mielin kotiin...
  13. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Ja vastaan itselleni ;) kalvot puhki 13:45, siitä katsotaan alkaneeksi synnytys, 15:27 syntyi, spinaalia lääkäri pisti mutta syntyi kätilön käsiin sillä samalla hetkellä :ninja: 4.260g/53cm
  14. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Täällä synnytetään! Jee! 4min välein, ainakin nyt vielä pärjää keinutuolilla. Mutta lupasivat että kotiin ei ilman vauvaa ole asiaa (y)
  15. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Mulla oli entisestään noussut se viiva, ei tarvii kuikuilla tai näytellä muille tai yhtään kumartua, kun näkyy niin hyvin. Mun olo alkaa olla niin huono, sattuu ja supistaa kokoaika. Nlatäti sanoi että kun olo on sietämättömän huono niin sairaalaan vaan käymään. Oli paino tippunut 1.8kg parissa...
  16. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys, purppuraviivasta kun kyselit, mulla näkyy. Ti olin 3cm auki, nyt kurkkasin ekaa kertaa peiliin ja se viiva on 4-5cm. Eli ehkä jotain on tapahtunut, supistelee muttei tiheesti.. Huomenna aamulla nla. Edit: kaupan kassasetäkin jokotteli, kun kävin hihaton toppi päällä kaupassa. Näkyi...
  17. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Huikeita heinäkuisia siis tulee monta :p kun täälläkin eilen oli osasto niin piukassa käynnistyksiä ettei mua otettu sinne, saliin olisi mahtunut jos itsestään olisi käynnistynyt. Supistaa alle 10min välein, ei kovin kipeästi, mutta millä näitä saisi pidettyä yllä, ettei lopu vaan syntyis :ninja:
  18. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Joo siis yksi kauhein liike on suoristaa esim mattoa jalalla, sattuu niin paljon :eek: Eikä mitään, ei syntynyt yöllä. Jos tänään kävelisi taas enempi ja saisi edes jotain supistuksia.. päätä särkee ja menee mustia pisteitä silmissä, mutta verenpaineet ok ja labrat myös eilen.. että odotellaan
  19. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Yhdes koos, verilimaa tulee enempi vaan ja jokaisella vessakerralla tänään. Supistaa mutta ei säännöllisesti, illalla kävin kuopuksen kanssa vielä 3km kävelylenkin, tai tytsy pyöräili, mutta toistaiseksi ei mitään. Mies otti huomisen vapaaksi ja sanoi että parasta lääkärin olla oikeassa että...
  20. Salla07

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Toivotaan, tänään olisi vielä lastenhoitajatkin hollilla hyvin eli valmiina meillä jo nyt :D Lupaavat selkäkivut kyllä jäi, ei ole loppuneet vielä yhtään. Pääsin lääkärin huoneeseen sisään, pari sanaa vaihdettiin ja samassa se sanoikin että nyt pyöritellään reilusti että tuut yöllä sitten...

Yhteistyössä