Hakutulokset

  1. Y

    Lapsen kanssa Roomassa - blogaus ja vinkit

    Heips, ajattelin laittaa tämän meidän matkan matkavinkit, jos joku miettii Italian matkoja. Tehtiin reissu rajallisilla (taloudellisilla) resursseilla. Tuo meidän kämppä ois sopinut ruhtinaallisesti myös vaikkapa 4 hengelle. http://mediaoulu.fi/2015/08/blogi-sentinvenyttajan-matkakuume/
  2. Y

    5,5 vuotias tyttö ja uhma?? neuvoja kokeneemmilta?

    Hei, lapseni on heiman omaasi nuorempi. Mutta seuraavia tulee mieleen : - joskus auttaa se, kun antaa lapselle vaihtoehdot - laitat tämän tai tämän takin. Piste. - itse koetan valita 'taistelut' - ihan kaikessa ei tarvitsekaan minun määrätä, vaikka äiti olenkin.. Tässä tietty jokaisella...
  3. Y

    Huostaanotettu lapsi ulkomaille sisaruksen luokse?

    Kuulostaa veljesi kannalta hyvältä ratkaisulta. Toivottavasti saat pian yhteyden sosiaaliviranomaisiin. Jos asia ei etene - tai kohtaat vaikeuksia - neuvoja varmaan voisit saada sellaiselta kuin sosiaaliasioiden potilasasiamies. Potilasasiamies ja sosiaaliasiamies - Sosiaali- ja...
  4. Y

    Kirjaimet ja herkkyysvaiheet

    Vielä yks - autolla ajellessa pidemmän matkaa meillä oli leikkinä lukea tienvarsien kylteistä paikannimiä . Jotkut tutut onnistui ihan ok , suurin osa vilahti ohi liian äkkiä. Mutta hienoa ja hauskaa oli kun erään kyltin ohitse ajaessamme tyttö luki 'Pikkukylä' . Kyltissä luki juuri niin :)
  5. Y

    Kirjaimet ja herkkyysvaiheet

    Moi, lisää tähän ketjuun. Nyt tyttöni on 4,5 vuotta . Hän hahmottaa sanoja kokonaisuuksien - äänteiden kautta. Lapsi osaa itse kirjoittaa sanoja - esim eilen toi mulla itse kirjoitettuna (en antanut ohjettaa tms mitään , enkä sanaa ) sanoja ja lauseita . Mun piti sitten arvata - lukea -...
  6. Y

    Onko yksin lasta odottavalla äidillä velvollisuus kertoa raskauden kulusta isälle??

    Siis tämä lapseni biologinen isä ei ole häävi tapaus hänkään. Todellakaan ... MUTTA itse ajattelen että lapselleni on helpompi näin. En tiedä onko sattumaa , ja kuinka joku toinen toimii - mutta kyseistä henkilöstä ei ole ollut vaivaa eikä iloa. Hänet ainakin osin säikyttää viranomaiset...
  7. Y

    Onko yksin lasta odottavalla äidillä velvollisuus kertoa raskauden kulusta isälle??

    Miettikää silti vielä lapsen kannalta. Meillä tosin isyykohtauksista ei ole vaaraa - MUTTA onpahan asia valmiina ja selvillä lapseni kannalta. Hän ei joudu asiaa miettimään , eikä selvittelemään. Aika monella tulee identiteettikriisi, ellei biologinen isyys ole selvillä. Virallisesti ja...
  8. Y

    Onko yksin lasta odottavalla äidillä velvollisuus kertoa raskauden kulusta isälle??

    Aivan hyvä strategia voi olla sekin että ryhdyt oikein asialliseksi - ja lapsen kannalta vaativaksi. Selvität tai kirjelmöit isän velvollisuuksista, lapsen turvallisuudesta ns isälle - ja vaikkapa asiallisista elatusmaksuista... Luultavammin isyyskohtaus katoaa ja paranee saman tien ...
  9. Y

    Kokemuksia Maspalomas - Kanarialla

    Hei, varasin nyt sitten HappyHour matkan tuonnepäin - hotellimme on Capri. Googlasin - siitä löytyi kuitenkin ihan ok arvioita - ei luksusta mutta toivottavasti kohtuullinen taso. Menemme tuonne tammi-helmikuun vaihteessa ? Onko muilla kokemuksia paikasta, alueesta yms ? Tai samaan...
  10. Y

    Kerron elämästäni ja toivon vastauksia PALJON, kitos!

    Viestissä oli monenmonta asiaa , joiden tiimoilta itse olisin jo lähtenyt aikaa sitten. Miksi haluat jatkaa ? Miksi menisit naimisiin ? Uskotko että miehesi käytös on oire tai väliaikaista ? Väkivaltaa Sinun eiikä lastesi tulisi sietää hetkeäkään, ei sitä yhtäkään kertaa... Voit ihan...
  11. Y

    Kirjaimet ja herkkyysvaiheet

    KIva kun muillakin samanmoista. Nyt meillä eli ap:llä - tyttö täytti jo 4 vuotta. Ja osaa lukea helppoja sanoja - liu'uttaa kirjaimista sanan kokoon - jotkut ihan tavalliset/helpot tunnistaa silmäämällä . Tätä edelsi vaihe jossa leikinomaisesti tunnistettiin/liu'utettiin nimiä tms sanoja...
  12. Y

    Oulu - lapsien vaihtoa ja verkostoa

    p
  13. Y

    Synttäri ideaa muillekin - kasvomaalausta

    Kerran muutakin kun valitusta ... Eilen juhlittiin tytön 4 -v synttäreitä ja mielestäni kohtuullisilla kuluilla oli ohjelmassa myös kasvomaalausta halukkaille . Sankaritar tarjosi, siis. Kovan työn takana oli etsiä tekijä - mutta Oulusta löytyi ainakin yksi ihan mukava maalaaja...
  14. Y

    Suhde vasta alussa + raskaus

    Onnittelut ihanasta vauvasta ! Nimerkistä voit jo päätellä että toisinkin voi käydä - kuin muutamalla vastaanneella. Lapseni biologinen isä ei ole elämässämme mukana - lapseni nyt 3,5 v vanha. Olimme tapailleet pari kuukautta , kun lapsi sai alkunsa - meidän tapauksessa kävi niin, että...
  15. Y

    LOKAKUUN 2007 lapsoset

    Terkut kaikille taas , ja mukavaa oli siis lukea kaikkien kuulumisia - ja hyvä että Keijukin on tiukksimammana namien kanssa ... Meillä on V E S I R O K K O ... Taidan laittaa kohta kuvan jos saan napattua. aika inha tauti , tosin neito aika virkeä, ei kuumetta vielä. Vaan näppyä...
  16. Y

    LOKAKUUN 2007 lapsoset

    Joo, ja Oulun neuvolassa - kuuloa, kuvia, pallon heittoa testailtiin , ja näköä myös aurinkolaseilla , peitetyillä sellaisilla. Viutsi on siis ollut yökuivakin jo huhtikuusta - ja sama linja on ollut koko ajan. Hoidossa on 2 kertaa jonkinlaista pikkulirausta käynyt , mutta siis meidänkin...
  17. Y

    LOKAKUUN 2007 lapsoset

    Terkut myös meiltä, ja lumisesta Oulusta. Nyt ihan nopsaan - meidän Viutsin mitat 3-v neuvolassa oli 104,1 cm ja 18 kg - vuodessa tullut 12 cm ja 3 kg... Pitkä likka ! Uudessa hoitopaikassa eli ykistyisessä pkodissa on mennyt mukavasti , kavereita ja sopivan pehmeä oli aloitus - elokuussa...
  18. Y

    Lapsensa hyljänneet isät

    Ugh, hyvä kirjoitus Joyce. Olen samoilla jäljillä. Ja omassa tapauksessamme - tapailun/seurustelun (mitäsenytoli, kun ei miehestä ollut vastuunkantajaksi) - aikana kerroin moneen kertaan , että mikäli vahinko sattuu - abortti ei ole vaihtoehto. Eikä ehkäisykeino. Tämä tuntui silloin...
  19. Y

    Oulussa yksinodottajille valmennusta

    Poisto
  20. Y

    Oululaiset Äidit

    Hei, hieno asia. Pidän ensi viikonloppuna lastaan yksinodottaville äideille synnytyksen tukivalmennusta täällä Oulussa. (Itselläni on jo 3 -vuotias ihan tyttö ja olen jo työelämässäkin äikkärin jälkeen) Jos haluat - luulen että ko ryhmästä löytyisi Sinulle hyvä tukikohde - ja tuki tulisi...

Yhteistyössä