Hakutulokset

  1. N

    Paljonko kuntalisä eri kaupungeissa?

    Hattulassa 160e ja sisarkorotus alle 3-vuotiaasta 100e/kk ja yli 3-vuotiaasta 50e/kk.
  2. N

    KIHLASORMUSKSISTA ASIAA...

    Ei ole samanlaiset, mutta kummallakin on kalevalan kultaiset sormukset. Eri sarjaa, mutta jotain yhdistävää sentään.
  3. N

    G: Millä rv syntyneet lapset? Ja miten käynnistyi?

    Ei ne olisi varmaan ikinä syntyneet itsekseen...Rv 38+2 ja rv 37+3 leikattiin (ekaa kyllä käynnistettiin ensin).
  4. N

    Laahaako äippärahan maksu? esim. jos jää helmikuun alussa

    Taitaa se maksupäivä olla siinä päivää/paria ennen laskettua aikaa
  5. N

    Kannabis

    Mä olen yhden kerran kokeillut 17-vuotiaana ja olin jo valmiiksi sekaisin (kännissä), että aika vaikea sanoa miten vaikutti. Mulla on huono kuva kannabiksesta sen vuoksi, että se mun kuvani on muotoutunut päihde/mielenterveystyössä. Moni on aloittanut sillä huumeiden käytön, se on saattanut...
  6. N

    Lihavuus määräytyy jo kohdussa?!?

    Makutottumukset on varmasti aika paljon opittuja. Mä uskon niiden vaikutukseen enempi jo syntyneellä lapsella, mutta miksei jo kohdussakin. Meillä nuo lapset ovat liiankin kevyitä, vaikka mä kyllä olen saanut painoa itseeni kerättyä...
  7. N

    Minkä kokoiset vaipat on lapsellasi ja minkä ikäinen?

    Poika 5,5kk käyttää liberon 5-8 kg tarkoitettuja vaippoja. Ja käyttää vielä pitkään, kun juuri tänään punnittuna painoi n.6800g. Poika 2v 5kk käyttää Liberon housuvaippoja. En nyt muista minkä kokoista, mutta painaa n.12kg.
  8. N

    Mikä sinä olet ammatiltasi? Entä miehesi?

    Mä olen sairaanhoitaja amk ja mies opistoupseeri
  9. N

    Menkää töihin, jos pitää jonkun kuntalisän perään itkeä!!

    Tuetaanhan sitä, mutta pikkasen enempi saisivat tukea kun kotihoidontuen verran. Jossakin saa niitä kuntalisiä ja jossakin ei. Ja tosiaan kunnalle se kuntalisä olisi usein edullisempi vaihtoehto.
  10. N

    Huomaako vauvasta jos äiti tupakoinut raskausajan 3 päivässä, viimeiset viikot polttamatta ennen synnytystä?

    Sä olet polttanut niin vähän, että vierotusoireet ovat varmasti olleet vähäisiä ja tässä parissa viikossa jo lähteneet. Älä stressaa asialla vaan ole todella onnellinen kun olet saanut lopetettua. Mä poltin ekassa raskaudessa 5-10 päivässä ja tokassa silloin tällöin (enempikin söin...
  11. N

    Menkää töihin, jos pitää jonkun kuntalisän perään itkeä!!

    Lisään vielä etten mä ole mikään vannoutunut kotiäiti. Vien itsekin tulevaisuudessa lapset hoitoon niiden ollessa 4v ja 2v. Että olen todella onnellinen yhteiskunnan tuesta päivähoidossa. Olisin kyllä kiitollinen pienestä kuntalisästä tässä ennen lasten hoitoon menoa...
  12. N

    Menkää töihin, jos pitää jonkun kuntalisän perään itkeä!!

    Siis totta kai se on hyvä juttu, että yhteiskunta maksaa päivähoidosta! Mutta edullisempaa se olisi yhteiskunnan kannalta maksaa lasten kotihoidosta enempi. Ehkä silloin useampi pystyisi halutessaan olemaan kotona. Joillekin vaikkapa muutama satanen voisi antaa mahdollisuuden kotona oloon. Paras...
  13. N

    Menkää töihin, jos pitää jonkun kuntalisän perään itkeä!!

    Ei toki voi niitä verorahoja sillain laskea...Mutta mun jutun pääpointti oli lähinnä se, että päivähoito on tosi kallista ja edes veroja maksamalla on hankala laskea sitä niin että päivähoito olisi kotihoitoa halvempaa. Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi maksaa jonkun verran kuntalisää...
  14. N

    Menkää töihin, jos pitää jonkun kuntalisän perään itkeä!!

    Meillä on kaksi lasta ja todelliset päivähoitomaksut on n. 2000e (ainakin Hämeenlinnassa maksaa yhden lapsen hoitopaikka n. tonnin kuussa), josta maksetaan itse se alle 450e. Yli 1600e jää sen jälkeen maksettavaa. Mä maksan veroja varmaankin jonkun n. 700e/kk sairaanhoitajan työstäni eli...
  15. N

    Menkää töihin, jos pitää jonkun kuntalisän perään itkeä!!

    Niin...Mun puolestani kunnat saisi pikkasen tukea lasten kotihoitoa. On se kuitenkin niin suuri säästö kunnalle ettei se lapsi ole päivähoidossa. Mua pikkasen henk.koht harmittaa, kun meillä täällä on kuntalisä, mutta en itse sitä tule saamaan. Sen saa vain, jos on vakityö tai tietty aika töitä...
  16. N

    Mitä töitä tekevän tyttöystäväksi, saatika vaimoksi,

    Kapiaisen puolisoksi ei kannata alkaa, jos on kovin mustis. Ne kun on paljon poissa kotoa ja saattaa olla leireillä naistenkin kanssa.
  17. N

    Koska on sopivaa lähteä viihteelle jos lapsi on nyt melkein 3kk?

    Mä olen ollut muutaman tunnin baarissa kummankin kohdalla, kun ovat olleet pari viikkoisia. Äitini hoiti ja koska otin muutaman oluen niin mies hoiti sitten loppu yön. Vuorokauden lapset ovat olleet mummolassa 3kk ja 5kk iässä. Aivan sama onko sopivaa vai ei. Ne reissut on tullut tarpeeseen.
  18. N

    Hoitoalalla olevat !

    En ole nyt missään, mutta psykiatrisilla osastoilla olin ennen lasten kanssa kotiin jäämistä & keikkoja aion taas ä.loman loputtua tehdä. Mä olen siihen mielenterveyspuoleen suuntautunut ja olen hommasta tykännyt.
  19. N

    Oletteko käyneet Tuurissa Veljekset Keskisellä?

    Me oltiin just viikko sitten Keskisellä. Kyllä siellä kaupassa saa ainakin aikaa menemään useita tunteja! Ei sielä mitään niin erikoista ole. Ihan niitä samoja tuotteita mitä muuallakin, mutta valikoima on hyvä. Hyviä tarjouksia sielä myös on. Oltiin sielä hotellissa yö. Hieno hotelli ja...

Yhteistyössä