Hakutulokset

  1. S

    TURKU: lapsille passaavia matkakohteita

    Pari vkoa ollaan heinäkuussa Turussa ja mietin mihin sitä voisi lapsen(7v) kanssa mennä. lähellä keskustaa/linkkimatkan päässä, autottomia kun ollaan siellä. Turun linnaan mennään, mutta osaisitteko kertoa onko siellä muita passeleita lapsipaikkoja, isoja leikkipuistoja ym.ym. ? tai jotain...
  2. S

    Onkohan tää ihan kulunut ketju, mut lähtisikö joku funtsimaan 2-3 vkon..

    kato koulujen/päiväkotien ruokalistoja netistä, niistä saa hyviä vihjeitä omiin ruokalistoihinkin. Meidän ens vkon ruokalista on tällanen(lapsi saa eskarissa eka sapuskan): ma: silakkapihvit, perunamuusi, porkkanaraaste ti:makaronilaatikko, salaatti ke:kanankoivet,riisi,salaattia to...
  3. S

    Eläisittekö hyvin 300 eurolla kaksi viikkoa?

    Eihän meillä vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen jää tällä hetkelläkään noin paljon kuukaudessa käyttöön ja hengissä on selvitty. Minä ja 7v lapsi siis...
  4. S

    Jaksaako teidän 4-vuotiaat kävellä kilometrin matkan ja takaisin osin mäkistä maastoa kitisemättä?

    Meillä käveltiin 3v jo kaupunkiin ja joskus takaisinkin, matkaa suuntaansa n.5-6km. Tosin meillä ei ollut kiire vaan mentiin pojan tahtiin. Ja pienet eväätkin saatettiin matkalla napostella:)
  5. S

    Rattaat 3 vuotiaalle?

    Meillä ol itossa iässä enää sateenvarjorattaat satunnaisessa käytössä mm. kaupunkireissuilla ja pidemmillä matkoilla.
  6. S

    Mikä on normaalia väsymystä/velttoutta kun lapsi on kuumeessa?

    Kyl mä jo tässä vaiheessa ainakin päivystykseen soittaisin jos ei muuta, vähän turhan uniselta vaikuttaa vaikka kova kuume onkin. Ja tuo epäilyttää kun kuume ei lääkkeistä huolimatta laske...
  7. S

    Oletteko huomanneet kiusaamista FB:ssä?Esim joku ei koskaan tykkää tilastasi,mutta muiden tykkää?

    En ole huomannut. Tämä tosin saattaa johtua siitä ,että mua ei jaksa kiinnostaa niin paljon toisten tykkäämiset et vaivautuisin vahtaamaan kuka kenenkin jutuista tykkää...
  8. S

    Haudalla taas ikävä näky...

    Tuo on valitettavan yleistä hautausmailla:( Kuten sekin, että kukat/kynttilät otetaan vieraan haudalta omien omaisten hautaa koristamaan...
  9. S

    Pahin loukkaus jonka olet saanut?

    Pahin loukkaus oli fyysinen poikaystävältä. Joka olikin sen teon jälkeen samantien ex.
  10. S

    4 kg luuton kinkku. Sen paistaminen, auttakee... :) :))))))))))

    Niin ja paistaessa läski/mahkapuoli ylöspäin. laitat uuniritilän päälle, jonka alla on syvä uunipelti.
  11. S

    4 kg luuton kinkku. Sen paistaminen, auttakee... :) :))))))))))

    onko siis pakastekinkku vai ihan uunivalmis sulatapaus?
  12. S

    kuinka paljon pelkäät hometta? -homeinen esine...

    Juu, oireita voi tulla jo pienestäkin määrästä ja itiöt leviävät huoneilmaan, mutta tuollaisessa tapauksessa niitä on niin vähän, että eivät koko huushollia homehduta. Toksisuus riippuu homelajista. Toiset ihmiset saavat oireita jo pienistä homepitoisuuksista, toiset eivät välttämättä reagoi...
  13. S

    kuinka paljon pelkäät hometta? -homeinen esine...

    Homeitiöt leviävät ilman välityksellä, joten kyllä ne ympäristöönkin leviävät.
  14. S

    kuinka paljon pelkäät hometta? -homeinen esine...

    Juu, homeitiöt eivät rapsuttamalla katoa mihinkään. Jos kosteus ja lämpöolot on suotuisat, niin lepotilassa olevat itiöt rupeavat lisääntymään. Itse en käyttöön ottaisi.
  15. S

    jättäisitkö 2 vuotiaan ja 5 vuotiaan keskenään kotiin 15 minuutiksi?

    En todellakaan jättäis. Aika suuri vastuu on 5v hartioilla:/
  16. S

    paljon teillä ikäeroa

    lapsen isän kans meillä tais olla ikäeroa 18v.
  17. S

    Kertokaa nyt REHELLISESTI kuukausittaiset tukiverkkonne!

    Ei oo miestä ja lapsen isä on kuollut vuosi sitten(myös isän puolelta mummo ja pappa kuolleet). Yötä on harvoin siskollani/mummillaan/eräällä ystävälläni. Paappa asuu niin kaukana, ettei siel oo ilman minua ollu koskaan. Lapsi on eskari-ikäinen, joten omaa aikaa saan kun hän on päivisin...
  18. S

    Missä ja miten säilytätte mausteita?

    Mulla on kaikki mausteet tuossa liesituulettimen päällä olevassa maustekaapissa. Tosin en käytä kauhean monenlaista maustetta, joten ei niitä montaa putelia tai pussia oo. Suolapaketti, suola/pippurimylly, kok. mustapip. maustepippuria jauh. barbeque, aromisuola, kardemumma, kuivahiiva...
  19. S

    Montako henkilöä jouluna yhdessä?

    Aamupäivän minä ja poika ollaan kaksistaan, iltapäivällä sisko ja äiti käy syömässä. sit taas kaksistaan. Illemmalla serkkuni perheen luo yöks.
  20. S

    Kotihoidossa olevan n 2-vuotiaan päivärytmi?

    Meitin poju ku oli 2v(nyt jo siis isompi) rytki oli suunnilleen tällanen: herästys 8-10, yleensä siinä 9 maissa aamupala/aamupesut ulkoilua tai sisähommeleita ruoka klo 12-13 jonka jälkeen päiväunille päiväunet n.13-15 välipala 15 aikoihin leikkiä/ulkoilua/kotitöitä/kyläilyä ruoka n.17...

Yhteistyössä