Hakutulokset

  1. Elza

    millä saisin pojan jättämään kisun rauhaan, vai annako suosiolla kisun pois

    Meillä on kaksi kissaa ja pienenä poikani tietty ajoi kissoja takaa, mutta se loppui, kun huomasi itse että saa heistä kaverin jos on niiden kanssa nätisti. No, sitten muuttui käytös kun pikkusisko syntyi taloon. Toinen meidän kissoista, joka on niinkun vähän ennemän mun kissa, tuli ilmisesti...
  2. Elza

    Mikä siinä isomman vauvan / taaperon imettämisessä on niin kamalaa, että pitää lopettaa imetys täysin?

    Minun tyttöni on kohta vuoden ja kuukauden ikäinen ja imetän häntä vielä. Imetyskertoja on korkeintaan 3 kertaa päivässä, joten ei montaa. Olen ylläpitännyt imetystä ihan siitä syystä, että työlläni on ollut pahoja korvatulehduskierteitä ja ruoka on mennyt todella, todella huonosti alas. Olemme...
  3. Elza

    Suosittele kaupunkiloma kohdetta euroopasta!

    Lontoo! Ollaan oman pern kanssa lähdössä sinne myös ennen joulua. Paljon tekemistä lapsille. Käy katsomassa Visit London - Official City Guide & London Hotels
  4. Elza

    Apua lapsn kasvatukseen

    Hei! Meillä on aika haastava 3-vuotias. Ja aika paljon samoja juttuja löytyy meidän arjesta kun teidänkin. Meillä on auttanut ennakointi. Voisin noihin esimerkkeihisi sanoa, että ennakoi tilanteet. Esim ravintolassa; ennen kun menette sinne, voit käydä keskustelua lapsesi kanssa miten...
  5. Elza

    1,6-vuotias nielee vaikeasti

    Hei! Mulla tuli heti mieleen ne hampaat. Meillä on esikoisella ( nyt 3- vuotias) ja kuopuksellan (1 -vuotias) ollut nielemis vaikeuksia juuri hampaiden tulon takia. Meillä tulee kuopukselle poskihampaat ja taas on saanut laittaa ruuan ihan velliksi. Kyllä se syöminen sitten taas muuttui...
  6. Elza

    Milloin vauvalle annetaan vettä?

    Hei! Vettä nyt sinäänsä ei vauvalle tarvitse antaa, maito riittää hyvin. Mutta itse olen ruokailuiden jälkeen antanut muutaman huikan nokkiksesta tai sitten ihan tavallisesta mukista.
  7. Elza

    Ruoka-aine allergioista

    Kiitos vastauksistanne! Taidampa mennä siis yksityisen kautta. Huomenna olis neuvola ja ajattelin kertoa näistä oireitsa, mutta meidän terkkari on jotenkin niin epävarma, ette usko, että hänestä on mitään hyötyä. Sepä se onkin, kun imetin tyttöä, enkä itse käytä maitotuotteita paljoakaan...
  8. Elza

    Ruoka-aine allergioista

    Heips! Mulla on tänään 7 kk täyttävä ihana tyttö ja ollaan kiinteitä syöty jo 4 kk asti. Kaurapuuroa olen antanut n 6 kk iästä ja imetyksen olen lopettanut samoihin aikoihin. Nyt olen alkanut epäilemään, että neidillä on jokin ruoka-aine allergia. Ja epäilen sitä maitoa tai viljaa. Kun hänen...
  9. Elza

    Siis apuja nyt, tää äiti ei nyt oikein tiedä mitä tehä : ( (taaperon tahtoikä/ ruuasta kieltäytyminen)

    Moi! Meillä on myös haasteellinen ruokailija ja meillä on toiminut selkeesti palkitseminen. Eli laitoin hänelle jääkapin oveen, hänen korkeudelle, listan. Jokaisesta hyvin syödystä ateriasta liimattiin listaan tarra ja kun 10 tarraa saavutettu, seurasi siitä pieni palkkoa. Esim vappuna hän sai...
  10. Elza

    pullolle opettaminen

    Kiitos vihjeistä, meillä on kyllä tota nokkamukia ollutkin käytössä jo pidemmän aikaa, ruuan jälkeen olen antanut pienen vesihuikan siitä. Mutta te jotka olette käyttäneet sitä nokkamukia, onko se toiminut myös yösyötöissä? Kun lähinnä sitä ajattelin. Päiväisin varmaankin tuo nokkamukin toimii...
  11. Elza

    pullolle opettaminen

    Tyttövauvelini on nyt 5kk vanha ja kiinteitä ruokia ollaan maisteltu jo 3,5kk iästä asti. Pulloa tyttö ei ole suostunut pahemmin ottamaan ollenkaan enkä pahemmin ole antanutkaan kun rintamaito on riittänyt. Nyt on ongelmana se, että tytöllä putkahti 4kk iässä ekat hampaat ja nyt hampaat alkaa...
  12. Elza

    Muita, joita ei lainkaan pelota jättää vauvaa vaunuihin ulos?

    Irina, siinä näköjään toinen samanlainen...kun on aikaa sunkin "huiskutella" Onpas sulla kärkkäät kommentit. Olet varmaan sitten se täydellinen ihminen...empä ole ennen toista tavannut.
  13. Elza

    Miten ihmeessä jotkut uskaltaa nukuttaa lasta ulkona ilman valvontaa?

    No ensinnäkin pienet lapset tarvitsevat paljon unta, ihan kehityksenkin kannalta. ja se onkin hieno juttu jos sin irina jaksat olla väsyneen lapsen kanssa. Minusta on kivempi seurustella ja olla virkeän lapsen kanssa. Ja se, mitä tekee sillä aikaa kun lapsi nukku, on kai jokaisen äidin oma asia....
  14. Elza

    Muita, joita ei lainkaan pelota jättää vauvaa vaunuihin ulos?

    nukkuu ulkona ja hyvin nukkuu :)
  15. Elza

    Miten ihmeessä jotkut uskaltaa nukuttaa lasta ulkona ilman valvontaa?

    Minun lapsen nukkuu ulkona, nukkuu parasta aikaa...Eikä hän ole ilman valvontaa. Olenhan minä itse kotona. Lapseni nukkuu n 2-3h kerrallaa ja sen aikana käyn aika moneen otteeseen tarkistamassa plus että itkuhälytin on sisällä vaunuissa. ja sanottakoon että hyvä hälläri kun linnunlauluunkin se...
  16. Elza

    Muita, joita vähän pelottaa, kun lapsi nukkuu ulkona?

    Minä en ymmärrä miksi tästä aina täytyy tulla kiista nukuttaako ulkona vai ei...Minulla on kaksi lasta ja molemmat ovat vaan nukkuneet paremmin ulkona. Nyt kun oli kovat pakkaset yritin kovin saada tyttöä (nyt 4kk) nukkumaan sisällä, mutta se ei vaan onnistunut. Eikös se ole jokaisen oma asia...
  17. Elza

    Jos vauva syntyy rv 33?

    Minulla on 34+5 syntynyt poika. Ilman mtään syytä syntyi ennenaikaisena. Sairaalassa oltiin 2 viikkoa, siitä tehovalvonnassa vuorokausi. Sairaalassa tutustuttiin perheeseen, heidän poika syntyi tasan 33. He olivat n viikon tehovalvonnassa ja pari kolme viikkoa osastolla. Lähinnä painoa...
  18. Elza

    naapuri ja yksityisyyden rikkominen

    Anoppilassa ollut samanlainen tilanne ja kyseessä selvisi naapurin mielenterveysongelmat. Kuulostaa aika samanlaiselta. Appivanhemmat tekivät juuri noin, eivät ottaneet kontaktia naapuriin, ellei tietty naapuri ottanut heihin (kerran ryntäs heille sisälle, kun oletti heidän salakuuntelevan...
  19. Elza

    2,5v ja uloslähdön vaikeus

    Oletko kokeillut josko poika olisi kiinnostunut laittamaan itse vaatteet päälleen? Meillä oli samanlaista tappelua ja sitten kun kun aloimme kannustamaan itse päälle pukemisessa se helpottui. Myös se auttoi, että meillä poika sai valita itse esim. laitetaanko mustat vaiko siniset kintaat päälle.
  20. Elza

    Onko normaalia?

    Oletko neuvolaan ottanut yhteyttä? Suosittelisin, jos se todella on joka kerta kun kävelet vähän enemmän...En osaa sanoa mistä johtuu, mutta kuulostaa siltä että kannataisi käydä tarkistuttamassa.

Yhteistyössä