Hakutulokset

  1. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Olen täällä minäkin :wave: 23.2. meille syntyi toinen poika. Syntymäpaino 4 360 g ja kotiuttamispituus 51 cm (KYS:ssä eivät syntymämittaa ota). Nyt opetellaan sopeutumaan uuteen elämään =) T. Mavi ja poika 1 v 11 kk ja vauva 7 päivää
  2. M

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

    Hei kaikille! :wave: Olipa ihana lukea, että muillakin on ollut menkkajomotuksia. Mulla ne kesti eilen kuutisen tuntia ristiselkäsärkyjen kera ja ajattelin jo, että seuraavan 24 tunnin sisällä päästään tositoimiin. Tuollaisia kipuja kun ei esikosta kerennyt olla (syntyi 37+5). Iltaa kohden...
  3. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Kiitti vaunumietteistä =) Tuplat ollaan varmasti hankkimassa, mutta minkä merkkiset, niin siinä sitä sitten ollaankin ongelman kanssa. Emmaljungia ei ainankaan, ovat kalliit ja kuulema epäkäytännöllisen isotkin. Myytäisiin mielellämme myös normaalit yhdistelmärattaat pois tilaa viemästä, mutta...
  4. M

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

    Hei kaikille! Pitää täälläkin käydä pikaisesti ilmoittautumassa, kun ei ole tullut liiemmin palstailtua, ja ne vähäisetkin kommentit olen heittänyt tuonne taaperopuolelle. Onnea vaan kaikille vauvansa saaneille :flower: Viikolla 35+5 tehtiin vauvalle ulkokäännös, kun nöttönen oli...
  5. M

    Sisarusrattaat

    Aihetta koskevat keskustelut olivat niin vanhoja, että ajattelin josko mielipiteet olisivat muuttuneet. Kertokaa mielipiteitänne tuplista, sellaisista, missä lapset ovat vierekkäin. Eniten kiinnostaa rattaiden käyttömukavuus, ts. painoon liittyvä ketteryys, leveydestä johtuvat ongelmat yms...
  6. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Kyllä se vauva vielä eilen ihan varmasti perätilaan oli kääntynyt. Vielä tänä aamunakin tunsin selkeästi pään ylhäällä ja pyllyn alhaalla, mutta, mutta: Ennen aamupäikkyjä vauva kääntyi poikittain, mitä ei ole ennen mun tiedostaen tehnyt, ja unilta herättyäni vauva potkutteli taas pää alaspäin...
  7. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Onnea Laylah vauvauutisista :flower: Todella monta hippusta on jo pieniin päin uudemman kerran. Itsellä on nyt kuule sellainen tunne, että vauva on tainnut kääntyä taas perätilaan :( Liikkeet tuntuu peräsuolessa, kuten ennen kääntämistä, ja ruoan syömisen jälkeen on alkanut jälleen ahdistaa...
  8. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Yhdessä koossa ollaan edelleen :wave: Ja vauva saatiin käännettyä! Noh, ysiltä mentiin kokoarvioon ja tarkastusultraan, sitten oltiin puolen tunnin sijasta melkein 2 tuntia käyrällä (lääkärit oli ylläri kiinni jossain muualla) synnytyssalissa. Yksi lääkäri ultrasi ja toinen käänsi: hiki ihan...
  9. M

    Suunniteltu sektio, millä rv?

    Sama asia kiinnostaa myös mua tatomiran kanssa. Vauva perätilassa ja kääntöyritykseen menossa ylihuomenna. Neukkalääkäri tosin tuumaili, että tuskin enää kääntyy, kun niin kookas vauva. Halutaan sektio, jos pysyy perätilassa. Esikoinen syntyi 37+5, kohdunkaulan lyhentyminen huomattiin jo...
  10. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Kääntöyritys lähenee! :o Nyt kylläkin olen jo hieman rauhallisemmin mielin, sillä saan miehen matkaan. Ei kai siellä muutoin kaveria tarttis, mutta onpahan kahdet korvat kuulemassa, mitä lääkärit tuumailee. Ja en hirviä itse ajella kotio 30 min. autolla, jos ovat mahaa muokanneet...
  11. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Huhuu, missä kaikki on! Varmana ulkoilemassa, kun on ollut niin mahtavia ilmoja:) Nostellaanpas kuitenkin vähäsen, ettei vallan toiselle sivulle pudota B)
  12. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Valakaa nyt uskoa muhun, ystävät rakkaat! Tulin juuri neuvolasta ja vauva olla jököttää edelleen perätilassa. Lääkäri sanoi, että perätila on niin täydellinen, ja ollut jo kauan, että tuskin vauvaa saadaan enää edes käännettyä. Ensi viikolla on meno KYS:iin synnytystapa-arvioon. Itse en ole...
  13. M

    KYS

    Ensi kuussa pitäisi mennä, vajaa kaksi vuotta sitten synnytin KYS:ssä viimeksi. Kaikki sujui varmaankin niin kuin piti, yksi kätilö vain oli aivan työhönsä ja varmaan elämäänsäkin kyllästynyt ja olin tyytyväinen, että hänen vuoronsa loppui puoli tuntia sen jälkeen, kun me synnytyssaliin...
  14. M

    Perätilavauvan synnytyskokemuksia

    Lisää vaan kertomuksia! Vauva edelleen perätilassa ja mietinnät sektion puolesta ovat jo todella vahvat. Vauvan on arvioitu olevan laskettuna aikana reilut neljä kiloa, joten mistään keijukaisesta ei ole kyse. Mullakin on takana kuitenkin yksi normaali alatiesynnytys ja kokoni puolesta arvioivat...
  15. M

    Perätilavauvan synnytyskokemuksia

    Nostan tätä aihetta, sillä asia kiinnostaa. Meilläkin vauva tiukasti perätilassa, vaikkakin viikkoja on vasta vajaa 33.
  16. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Hyvää vuoden vaihtumisen aikaa tulin toivottamaan kaikille Hippusille yhteisesti:) Mavi ja poika 1 v 9 kk sekä vauva 32+5 P.S. Edelleen siis yhdessä koossa, vauva tosin tiukasti perätilassa...
  17. M

    Ennenaikaiset supistukset/vaikutukset!?

    Hei! Täällä myös yksi saikkulainen kohdunkaulan lyhenemisen vuoksi :wave: Saikulle jäin jo 1,5 kuukautta sitten voimia vievän issiaksen vuoksi. Kolmisen viikkoa sitten neuvolalääkäri vahvisti myös epäilyni kohdunkaulan lyhenemisestä: kaulaa oli sentti jäljellä, venyttäen ehkä jopa 1,5 cm...
  18. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Hei kaikille! Eilen tuli käytyä neuvolassa ja kaikki pitäisi olla suhteellisen reilassa. Oma pää aiheuttaa vain paniikkia. Hemoglobiini oli taas laskenut, vaikka samaa annosta olin ottanut Obsidania kuin aikaisemminkin. Ostinkin sitten apteekista jotain kallista nestemäistä rautaa, joka...
  19. M

    Lyhentynyt/pehmentynyt kohdunkaula, rv 18

    Oletko itse lääkäri tms., kun pystyit moisen tekemään? Itsellä on ilmeisesti synnynnäinen kohdunkaulan heikkous ja tällä hetkellä on menossa toinen raskaus liikuntakiellossa. Molemmissa raskauksissa mut on määrätty lepoon viikolla 27, ts. ei saa nostella mitään, sauna ja seksi ym. liikunta on...
  20. M

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Athena, onpas kiva, että jollain on juuri samat viikot menossa =) Meidän poika täytti 1 v 8 kk:tta n. viikko sitten. Onko sun raskaus mennyt hyvin? Ei tule itselläkään käytyä kovin usein palstailemassa. 'Onneksi' meidän pino ei ole niin vilkas, etteikö vilkaisulla ehtisi täällä käydessä...

Yhteistyössä