Hakutulokset

  1. S

    TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

    Kurpitsa, meillä kanssa menee päivät miten sattuu noiden unien kanssa. Tänään on nukkunu todella hyvin, tod.näk. valvoo iltaan saakka kunhan nyt (kohta) herää päikkäreiltään. Yöt nukkuu tosi hyvin, kerran söi vaan viimekin yönä Oon ostellu tälle meidän uudelle ihanuudelle tuolta...
  2. S

    TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

    Repa, mentiin halpaan tämän meidän esikon kanssa. Uskon, et olis monet itkut jääny hällä itkemättä iltasin, jos olis ollu taitoa käsitellä. Hankalaahan näitä lapsia on verrata keskenään, mutta tämä uudempi versio nukahtaa ihan itsestään - hetkuttelematta tai vatkaamatta häntä. Usein nukutin...
  3. S

    TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

    Edla, minusta 3 juttua / viikko on aika paljon vauvalle - ja äidillekin? Ainakin itse ajattelisin, et nauttisin enemmän jos kävisin harvemmin - tulis rahoille paremmin vastinetta. Mut jokainenhan harrastaa miten tykkää ja jaksaa - onhan se vauvastakin kiinni millanen persoona on =)
  4. S

    TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

    Kakkapelko, voi p*aska tosiaan jos kestää vuoden-pari!!! Eiiiih, on tosi vaikea asia. Joo, potta meillä on olkkarissa ja poika saa valita minne yrittää (pöttöön vai pottaan). Joskus onkin onnistunut Posti Paten kannustamana, kun kakka on oikein tyrkyllä niin antaa sen tulla. Mutta on siinä...
  5. S

    TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

    Tsau! Vitsit te ootte saanu todella hyvin painoa pois - onnea kaikille! Mulla ei oo vaakaa kotona, joten en tiedä. Tuskin... On jo toivo hiipunut. Käyn kattoo sit neuvolan vaa´alla, kun on poitsun seuraava neuvola. Jumpassa kävin, oli aika extreme kokemus nähdä itsensä hyllyvänä monesta eri...
  6. S

    TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

    Matamimimmi; täällä kanssa yks aika ahdistunut, näihin painoasioihin siis. Tänään oli aamulla se jälkitarkastus, ja tiesin kyllä että kiloja oli jälellä. Mutta että 14!!!!!!!!! Voi tsiisus, millä ihmeellä näistä eroon pääsee? Kuukaudessa oli tippunu 800g :D kun joskus vauvan käynnillä erehdyin...
  7. S

    TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

    Heipat taasen, nopiat tervehdykset ennen kuin pitää esikoinen herätellä päikkäreiltä. Pojat nukkuu päivällä tähän aikaan yhtä aikaa päikkärit, aika hieno juttu. Pitää nauttia, kun vielä näin on; huomennahan kaikki voi olla jo toisin... Vauva kasvaa tosi kovaa vauhtia, parhaillaan 1 kg / 2...
  8. S

    ***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

    Heipat!!!! Lueskelen, mutta en kirjoittele...tuntuu, et aina niin kiire näiden poikien kanssa... Meillä poika kanssa kasvaa hirmuvauhtia, nyt oli paino noussu melkeen kilon kahdessa viikossa!!!? Ja ihan pelkästään rintaruokinnalla. Nyt kokoa meidän vaavilla 6 vkon iässä 6685g ja 61.5cm...
  9. S

    ***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

    Meillä voidaan hyvin, poika kasvaa hurjaa vauhtia pelkällä rintamaidolla. 2 vkoa neuvolassa painoa oli jo 5005g (4220g) ja pituutta 56.5cm (54cm). Hymy tullut jo viikon ja jokeltaa yrittää kovasti kun jaksaa valvoa. Vellejä en antanut esikolle, enkä tällekään tule antamaan. Olen samaa mieltä...
  10. S

    ***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

    Matamimimmin kanssa pähkäillään samaa ongelmaa, meillä muuten th sano, et heitä ab-kuurilla vesilintua!!!! Häh, tosi ammatillista! Lastenlääkärillä käytetty, niin eikö tuo tietäne paremmin mikä on infektio ja mikä ei? Neuvolassa tosiaan käytiin eilen, kun ikää oli 1 vko 2 päivää. Painoa oli...
  11. S

    Labistettu napa vereslihalla - onko muille käynyt näin?

    Mulla on muuten myös ollu käsitys, ettei tuota ainetta ole saanut enää käyttää. Mutta eilen se mamma vaan vetäs välineet kaapista, ja hoiti homman. Nähtävästi sit tuhraten, kun navan ympäristö on palanut vereslihalle..Voi pientä napa parkaa...Ceridal öljyä laitoin vereslihakohtiin, mut on...
  12. S

    Labistettu napa vereslihalla - onko muille käynyt näin?

    Meidän th on niin mulkero, etten hälle halua soittaa...Onko teidän vauvoilta napaa labistettu ja onko se mennyt vereslihalle??? Miten ootte sitä hoitaneet? Tämä meidän kuopuksen napa on muutenkin aiheuttanut keskustelua, jokaisella alan ammattilaisella oma eriävä mielipiteensä... Sinuhe +...
  13. S

    ***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

    Matamimimmi, napa haisi ensin ihan kakalta, siis aivan ehdalta sellaselta. Navan rusetti irtos, mutta musta sinne jäi vielä osa napaa sinne pohjalle. Lisäks navassa on ihan selkeesti vaaleeta-kellertävää mätää. Alalaita punottaa ja poika aristaa sen putsaamista. Lisäks navan keskellä on sellanen...
  14. S

    ***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

    Onnea Majj, johan me viimeiset villahousutkin saatiin vauvat kainaloon! Paljonkos sulla kerty lopulta raskausviikkoja? Mulla meni 41+6, mut en voi olla unohtamatta Uta-jotain (en muista kunnolla nikkiä) joka sai vauvan 42+3!!?? Meillä vauva on tosi rauhallinen, vaikka kyllähän se voi yks...
  15. S

    ***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

    Okei, nyt jos vähän terästäytyisin...Hienosti näyttää kaikilla sujuvan, samojen vauva-ajan haasteitten kanssa tullaan tässä varmaan itsekin painimaan. Ihanaa lueskella teidän kokemuksia, oma pää lyö aika tyhjää taas :D Ruuan tekeminen meinaa olla tosi vaikeaa, äskenkin etsin lusikkaa...
  16. S

    ***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

    Johan se meidänkin vauva synty, eli käynnistettiin viimein. Syntymäpvä on 8.6. Lopulta poika tuli rv 41 + 6 (wau!), kokoa 54cm (wau wau!) 4220g ja nuppi 35.5. Lueskelen tovin varmaan taka-alalla juttujanne, kiva kuulla miten teillä sujuu. Toivottavasti hyvin, kun en nyt jaksa lukea kaikkea...
  17. S

    <3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

    Käynnistelyiksihän se meni ja lopulta syntyi meidän ihana vauva. Kotiin päästiin jo seuraavana päivänä, oikein hyvin siis kaikki mennyt. Eli loppuyhteenveto: rv 41 + 6, poika kultainen jolla kokoa oli komeat 54 cm ha 4220g, py 35.5
  18. S

    <3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

    Heippati! Onnea ihanista vauvoloista!!!! Täällä onneks on vielä muitakin mahojensa kanssa. Toisaalta oon jo täysin hyväksyny tilanteen, et voisin periaatteessa sit odotella vaikka kuukaudenkin vielä. Ainut, et tietysti joutuu enemmän kiinnittää huomiota vauvan vointiin tuolla mahassa...
  19. S

    <3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

    Heippa, täällähän minä...Piti aamulla käydä viettämässä pari tuntia kättärillä, et alkoko eilen tihkumaan lapsivedet. No ei sit alkanu. Tein sen talouspaperi testin, ja kyllä mulla kastu paperit läpimäräks ihan vaikka ei ollukaan vedestä kysymys. Niin juoksevaa muuta nestettä. Se hyöty tuosta...
  20. S

    <3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

    Uusia äitejä - tupla ja varmaan tripla mammojakin pitää ihan ensin onnitella!!! Nyt se on sit takana, laskettu päivä. Tänään on varmaan ottanu kupoliin eniten koko odotuksen aikana, aivan kaikki ahdistanu... Jotain psyykkistä tähän päivään liittyy, vaikka sitä ei niin pitäisi ajatella. En...

Yhteistyössä