Hakutulokset

  1. Porsse

    Enkunnusta tarvitsisin ..

    kiitos sina tuntematon nikiton vierailija enkunnuksesta. toivottavasti te muutkin saatte tavata ihania ihmisia ihan irl, kun vaan taalla netissa. hankkikaa jo h,lvetti elama. :p :wave: :laugh:
  2. Porsse

    Enkunnusta tarvitsisin ..

    Miten kirjoitan englanniksi : Kiitos etta sain tutustua sinuun. teit lomastani ihanan. nyt olen menossa kotiin tekemaan niita asioita joita olen tottunut tekemaan , olemaan hyva vaimo ja aiti. toivon sinulle kaikkea hyvaa elamassasi. olet sen enemman kun ansainnut. elama jatkuu. uskon etta...
  3. Porsse

    Suunniteltu sektio, millä rv?

    39+3
  4. Porsse

    oliks valkoinen tee ok raskausaikana?

    Kyllä mä ainakin olen juonut, valkoista että vihreetä. Yrttiteet on eriasia.
  5. Porsse

    Sektion vaikutus tulevaan raskauteen/synnytykseen?

    Mulla oli edellinen synnytys sektio, tyttö nyt 1v 9kk. Olen rv 37 raskaana eikä ole vaikuttanut mitenkään. Perjantaina kävin synnytystapa-arvioissa, ja mitään riskejä tai esteitä alatiesynnytykselle ei ole. Tosiaan synnytys itseäänkin mietityttää, onko supparit kivuliaampia? Entäs istukan...
  6. Porsse

    Kertokaas VARMA ennusmerkki mikä kertoo että tyttö tulossa!

    Mulla on kolme tyttöä ja kaikissa raskauksissa erilaiset oireet. Ei pysty auttamaan. :/
  7. Porsse

    Kuumat ja Kylmät aallot synnytyksen jälkee?

    Mulla oli sektion jälkeen aivan samanlaisia aaltoja öisin, lämpöä oli maltillisesti kok ajan 37-38 välillä.. Ihmettelin kovasti koska en muista aikaisemmin kokeneeni moista. (Edellisestä vauva-ajasta oli 7v. ) Soittelin muutaman kerran synnärille ja lohduttivat sen johtuvan hormonien...
  8. Porsse

    Liikuvia odottajia?

    Itse olen liikkunut juuri alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen säännöllisesti 3-4 krt viikossa. Rv 20 asti kävin melkein missä jumpassa tahansa. Kaikista eniten tykkään Pacetunneista, ja Pumpista, joissa voi säädellä painoilla ja vastuksilla liikkumisen tehoa ja sykettä. Sykettä aloin seurata...
  9. Porsse

    Gefilus-maitohappobakteerista ja raskausarpivoiteista

    Mun piti myös vastata tosta voiteesta mutta ajatukset vei toi probioottien vaihtaminen. Mulla on neljäs raskaus ja nolla raskausarpea. Olen käyttänyt Weledaa, ja tässä raskaudessa Dr Hauschkan Birch arnicka body oilia, ja ruusuöljyä. Birch-arnica on hyvä myös urheileville mammoille, itse...
  10. Porsse

    Te ketkä käytte salilla aerobicissa, body tunneilla..ym.

    Ihan tavallisissa jumppavaatteissa. Pk-seudulla ainakin pukeudutaan niin että itsellä on mahdollisimman mukava olla, merkkiä kukaan katso. Hyvät perusvaatteet voisi olla mustat jumppa caprit, joku hengittävä jumppa tee paita, löytyy kivan mallisia ja värisiä urheilukaupoista, ja tietenkin hyvät...
  11. Porsse

    Gefilus-maitohappobakteerista ja raskausarpivoiteista

    Kiitti Vernalis :flower: . Daily Wellnesiä on nyt hankittu tähänkin osoitteeseen. AP:lle. Mitään muuta haittavaikutusta ei noista ole kun että liikakäytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia, ja näitä vahvempia juuri Vernaliksen mainitsemia probiootteja ei kannata ottaa tyhjään vatsaan.
  12. Porsse

    Gefilus-maitohappobakteerista ja raskausarpivoiteista

    Kerropa Vernalis mainitsemiesi probioottien kaupassa/apteekissa myytävien pakkausten pakkaus nimet. Helpompi käydä apteekista kysymässä. En ole ajatellutkaan että gefilus olisi köyhä valmiste. Mutta jos tämä on faktaa otan tietenkin täyden hyödyn irti. Olen syönyt raskauden puolivälistä rv...
  13. Porsse

    Voiko 10v käyttää näitä?

    En voisi kuvitella että oma kohta 10v. tyttö käyttäisi. Siis en. :/
  14. Porsse

    virtsatietulehdus ihan raskauden alussa?

    Juu mullakin virtsiksiä ollut vaan ja ainoastaan r.aikana. Selvä merkki olisi ainakin omalla kohdalla vaikka se helvetillinen vaiva onkin. Tässä raskaudessa neljä virtsistä, nyt rv 32 menossa, ja karpalomehukuurilla, sussiunatkoon jo vielä tulee en kestä! :D
  15. Porsse

    synnytys lähellä...?

    On se mun kohdalla ollut ainakin totta. Kolme synnytystä takana ja jokainen kerta onsynnytystä ennakoinut vatsan löysäksi meneminen, suorastaan ripuloiminen. :/ Tästä ei ole mennyt kauaa kun on tullut limatulppa, ja säännölliset supistukset.
  16. Porsse

    Ultrassa ei näkynytkään mitään - kokemuksia?

    Mulla hiukan sama juttu. Tosin lääkäri joka ensin ultrasi antoi jo varman tuomion tuulimunasta ja passitti kättärille kaavintaan. Onneksemme ennen kaavintaa toinen lääkäri ultrasi uudestaan, ja melkein toisenkin tuomion päätteeksi löytyikin kohdusta pienenpieni syke. Ajatukset olivat...
  17. Porsse

    Yllätysvauva joukon jatkoksi?

    Täälläpä yksi yllärivauvan odottaja. Meillä on kolme tyttöä ennestään 9v. 8v. ja 1v. 7kk. Lapsikuku piti olla tässä ihan varmasti piti ja olen jo nlassa puhunut sterilisaatiosta ja mies on harkinnut vasektomiaa yms. mutta kuinkas sitten kävikään! Syyskuussa on tulossa poika. Kaikki ollaan...
  18. Porsse

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    http://www.iltalehti.fi/terveys/200906299848921_tr.shtml :o
  19. Porsse

    Sektiosta!!

    MoohMooh, ikävä kyllä sektiota ei tehdä ilman lääketieteellsitä perustetta vaikka kuinka haluaisi. Suomessa pelko määritellään Lääktieteelliseksi perusteeksi mutta se edellyttää käynnit polilla r. aikana.
  20. Porsse

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    Montalcino kiitti. Omalla kohdalla oli vaan niin huvittavaa kun ensin perehdyt puoli vuotta ennen synnytystä sektion riskeihin ja käyt pelkopolilla kuuntelemassa vuoronperään sitä riskien julistusta ja sit loppujelopuksi päädytään sektioon niin sitten tapahtuu just niin kun varoitettiin. Ensin...

Yhteistyössä