Hakutulokset

  1. M

    Voiko maitoallergia ilmetä vuoden ikäisellä oksenteluna?

    meillä alkoi vähä ennen vuoden ikää, pasko yötä päivää. Iho-oireita ei ollut. Maitotuotteet ei sopinu, eli mentiin soija tuotteilla. Nyt poju 2v6kk ja maito on sopinu jo puolisen vuotta. kokeile ostaa esim soija tuotteita ja testaa niit muutama viikko, niin siinä kyl huomaa jo eron, jos on...
  2. M

    Minä niin kunnioitan touhukkaita äitejä!!

    :hug:et sä ole paska äiti. Tuo kuulostaa niin uhmalta. Seuraava reissu voi mennäkki jo parempi. Meijän 2v6kk on välillä ihan samanlainen, ku mennään jonnekki, mut taas toisena päivänä on niin nätisti. Mutta raskaita tuollaset reissut on, jos lapsi päättää olla huonolla tuulella :( sympatiat sinne
  3. M

    alle 3vuotiaat ilmaiseksi puuhamaahan, meneekö silloin 3v 3kk vuotias maksutta?

    kyllä taitaa päästä ilmaseks sisään, se on 0-3v ilmaseksi, eli niin kauan, ku lapsi täyttää 4v niin pääsee. Wasalandiassa ainakin on niin ja samaa"ketjua"on.
  4. M

    Apua kun mua jännittää! Mä oon niin hullu!

    toivotaan, että lapsen isä kertoo vanhemmillee, heillä on myös oikeus tietää. Sillon aikoina, ku mä synnyin, niin mun mumma soitti isäni vanhemmille, että teille on tullu lapsenlapsi :) ei ollu kummastakaan mun vanhemmasta kertomaan. siis meillä mun isän ja äidin tiet erosi jo raskausaikana.
  5. M

    onko teille tullut raskauden aikana jokin näistä

    kolme raskautta takana, eikä missään ole noita ollu :) muutenki helpotu raskaudet ja synnytykset.
  6. M

    kertokaas joku hyvä alkoholipitonen juoma, joka...

    viinaa ei pysty, tai ei nyt "uskalla". Millasta tuo sangria on? en oo ennen kokeillukkaan? joku sitä kyl aikasemmin jo kehas.
  7. M

    Mitä mieltä äidistä...?

    samaa mieltä sun kanssa. Ei se ole äitiydenmitta, kuinka kalliit ja upeet vaatteet ovat. Itse tykkään pukea lapseni nätisti, aina on ehjät, puhtaat ja sopivan kokoset vaatteet päällä.
  8. M

    Mitäs mieltä ootte?

    ihanaa, kun kaverisi pääsevät reissuun kahdestaan ja ihanaa mummolle, joka saa helliä ja lelliä lapsenlapsiaan viikon. Aivan oikein,en nää mitää pahaa tuossa.
  9. M

    missä olitte kun synnytys alkoi?

    ekalla olin kotona, ku vedet meni toka käynnistettiin kolmas käynnistettiin
  10. M

    vauvalle vettä

    mulla kaks "kesävauvaa" ja sillon sanottiin, että vettä saa antaa, mutta ei käyttää ravintona. Sanottiin myös, että maito riittää "nesteenä"helteelläkin.
  11. M

    Jaksatteko lukea sellasia alotuksia, jossa on melkein sivu tekstiä?

    riippuu ihan aiheesta, jos on mielenkiintonen aihe, niin kyl sillon jaksan lukea, mutta tylsä aihe jää kyl sit lukematta.
  12. M

    Kuinka paljon teidän n. 3 vuotiaat syö?!

    meillä 2v6kk syö -aamupalaksi lautasellisen puuroa tai leivän, jukurttia ja hedelmän -lounaaksi lautasellisen sapuskaa, esim 2 normaali kokosta perunaa ja kastiketta ja salaattia/kasviksia -välipalaa ei aina syödä, mutta jos syödään, niin yleensä on hedelmä tai kiisseliä tai hedelmä...
  13. M

    Jos jää hoitovapaan aikana uudelle äitiyslomalle, niin maksaako työnantaja silti ne ekat 3 kk palkkaa?

    mulle maksettiin, mutta olin lopun ajan kesälomalla ennen kuin uusi äippäloma alkoi. mutta en tiedä kuinka se menee sun tilanteessa.
  14. M

    Mitä teet työksesi?

    lähihoitaja kotihoidossa, kunnan palveluksessa.
  15. M

    vanhempien hoitaminen kotona

    kyllä mä uskon, että voisin äitini kotona hoitaa, anopista ja apesta en osaa sanoa :) raskastahan se on omahoitaja olla, mutta äitini on mulle kumminkin sen verran tärkeä, että olisin valmis hoitamaan hänet. vaippojen vaihto ja lääkkeet ja yleensäkki dementikkojen hoito on tuttua jo...
  16. M

    Ei ehkäisyä synnytyksen jälkeen,miten pian raskaaksi uudelleen?

    positiivisen raskaustestin tein, kun vauva oli 4kk, ikäeroa tuli 10 päivää alle vuosi. sänky puuhia harrastettiin muistaakseni ekan kerran n.2kk synnytyksen jälkeen, en tie millä kerralla tärppäsi ;)
  17. M

    Mun tarttee ostaa 3 lapselle KOKO vaatevarasto

    huuto.net, kirppari...ainakin itse kävisin nuo ensiksi läpi ja pikku hiljaa kaupoista ostelisin. Nyt toki alet alannu, et nyt sais halvemmalla kaupastakin.
  18. M

    Mitä aiot ostaa lastenvaatteita aiot ostaa alennusmyynneistä? Ja mistä?

    mä oon kans jo ostanu vähän vaatetta alesta, mutta ajattelin kyllä vielä mennä kierteleen. Itselleni käyn paitoja katsomassa ja lapsille olisi tarkotus ettiä seuraavan koon pitkähihasia paitoja ja housuja. Toki jos muutakin kivaa löytyy halvalla, niin eiköhän nekin tartu mukaan :) niin ja...
  19. M

    Onko töihin mentävä?

    niin ja jatkoa... :) mutta yleensä tarvitaan iltavuoroon tai viikonloppu vuoroihin, kun aamuun on mahdollisuus saada vara henkilöstöä.

Yhteistyössä