Hakutulokset

  1. V

    Kauanko pikkuvauva voi olla erossa äidistään?

    Tuohon vauvan pärjäämiseen en osaa niinkään sanoa, mutta se täytyy kyllä sanoa että etukäteen on paha tuollaisia suunnitella. Meillä mies suunnitteli lähtevänsä isyyslomalla 5päiväksi alpeille johon minä häntä kovasti kannustin kun ajattelin että kun hän on viikon tai kaksi ollut meidän kanssa...
  2. V

    Iltaitku isän kanssa

    Meillä on 5 kk ikäinen tyttövauva. Muuten oikein rauhallinen, mutta illalla kun usä on nukutusvuorossa tulee kova itku ja karju. Äidin kanssa tätä ongelmaa ei ole, mutta isälle itkee lähes joka kerta 10-30 minuuttia suoraa huutoa. Päivällä kyllä menee kiltisti nukkumaan isänkin kanssa mutta...
  3. V

    Imetysliivit

    Minä kävin ostamassa imetysliivit etukäteen tai oikeastaan ostin kahdetkin. Ensimmäiset ostin jo hyvissä ajoin raskausaikana kun vanhat liivit ei enää mahtuneet päälle ja toppaamattomia liivejä ei tahtonut löytyä. Kyseessä on H&M:n kaarituelliset imetysliivit joita taitaa löytyä vieläkin...
  4. V

    Pelaisko joku tätä?

    siis mitä sitten ku ne kynttilät on poltettu? voiko sen kakun kynttilänki polttaa jotenki?
  5. V

    G-diapers, saako suomesta mistään???

    Jos nyt oikein ymmärsin niin tarkoitat biohajoavia vaippoja. Noissa on sellainen ongelma että Suomen viemäriverkoissa ei todellakaan saa vetää tuollaisia viemäristä alas ja myöskään biojätteisiin ei saa laittaa ulosteita. Eli ainoa vaihtoehto käyttää tuollaisia järkevästi on oma komposti ja...
  6. V

    Kuinka moni varasti vaippoja mukaan synnäriltä?

    No eipähän kyllä rintakumeja ihan joka kaupassa myydä. Minäkin mietin sairaalassa että otanko rintakumin mukaan (luulin silloin että se on kertakäyttöinen), mutta jätin kuitenkin. En ottanut sairaalasta mitään mukaan vaikka bepanthen- purkin kehottivatkin ottamaan (kotona oli odottamassa...
  7. V

    seksi synnytyksen jälkeen

    Minulta kiellettiin seksi jälkitarkastukseen asti, eli käytännössä kahdeksi kuukaudeksi synnytyksen jälkeen. Synnytin sektiolla, joten olisin kuvitellut että minulla tuo olisi ollut lyhyempi kuin alatiesynnyttäjillä. Eikö muille ole tosiaankaan annettu mitään rajoituksia?
  8. V

    vatsan palautuminen

    Sama juttu, tosin sektiosta on aikaa kolme viikkoa. Sairaalassa olin ihan kauhuissani kun kaksi päivää sektion jälkeen pääsin suihkuun ja peilistä katsoi ihan samoissa mitoissa oleva tyttö kuin mitä päivää ennen synnytystä, mutta niin vain se alkoi huimaa vauhtia kadota kun kotiin pääsi. Tosiaan...
  9. V

    Olenko ainoa, jolle imetys on vaikeaa????

    Täällä myös painitaan imetyksen kanssa. Pikkuhiljaa alkaa kyllä helpottaa, mutta edelleen näen tähtiä kun annan tytöölee oikean rinnan. Minulla on siis kolme viikkoa vanha tyttö jolla on voimakas imutarve ja imeekin kyllä voimakkaasti siitäkin huolimatta että maitoa tulee yli äyräiden. Oikeasta...
  10. V

    saako luontaistuotteita

    Vihreä tee ei ole kiellettyjen listalla, vaan erilaiset yrttiteet, eli juomat jotka on valmistettu yrteistä (siis eivät varsinaisesti edes ole teetä). Luontaistuotteet ovat kiellettyjä juuri noiden yrttien takia, koska osan on todettu aiheuttavan keskenmenoriskiä tai sikiön epämuodostumia ja...
  11. V

    hermot ja loppuraskaus..

    40 + 4 menossa ja kyllä meinaa hermot mennä. Ei sinäänsä mitään fyysisiä ongelmia ole, mutta kun laskettuaika meni ohi ja lääkäri tuumi että vielä viikko menee niin kyllä paloi hermot. Yövalvomisia täälläkin on harrastettu jo muutamaviikko, mutta niistä ei kannata hermostua, ne kun tuskin loppuu...
  12. V

    Bussiin vaunujen kans,miten toimia..?

    Tervetuloa Rovaniemelle missä vaunuista pitää maksaa lastenlippu. Siis maksat ensin aikuistenlipun itsestäni ja sitten lasten lipun vaunuista. Jos taas vauva on esim. kantorepussa maksat vain aikuisesta. Eikä toivoakaan että mitään ilmaisia matkoja olisi tulossakaan :laugh:
  13. V

    Äitiyspakkaus

    Minulla meni puolitoista kuukautta papereiden jättämisestä kun sain päätöksen aitiyskorvauksista ja ilmoitus että pakkaus tulee kahdessa viikossa, eli noin kaksikuukautta meni. Tämä ojhtui ihan siitä että tuloselvitykseni oli sen verran monimutkainen ettei riittänyt ensimmäisen päättäjän...
  14. V

    Tietopaketti lastenvaunuista

    Mekin hankimme Brion kombit. Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta erittäin hyviltä vaikuttavat. Ainut mitä tässä kotona olemme pähkäilleet on tuo heijastin asia. Kun kuvauksissa mainitaan 360 asteen heijastimet, mutta emme kyllä niitä äkkiseltään löytäneet. Edessä kuomun alareunassa on iso...
  15. V

    Mikkeliläisiä odottajia???

    Elz: minulla kyllä oli kätilö ultraajana keskussairaalassa tai ainakin kätilönä häntä minulle puhuteltiin. Tirpiainen: SPR:n terveysasemalla kävin alkuraskauden ultrassa tai itseasiassa olen käynyt siellä kaksikin kertaa ultrassa keväällä ja molemmat gynekologit olivat todella miellyttäviä ja...
  16. V

    Mitä varusteita vauvalle äitiyspakkauksen lisäksi?

    Minä juuri paripäivää sitten miehen kanssa puhuin, etten uskalla ostaa imetysliivejä etukäteen koska A. jos en voikkaan imettää ja B koska en todellakaan osaa arvioida kokoa nyt. Olen tämän raskauden aikana joutunut ostamaan vaikka kuinka monet liivit kun aluksi rinnat kasvoivat hurjasti ja sen...
  17. V

    Mikä patja vauvalle?

    Kävimme eilen eräässä lasten tarvikkeita myyvässä liikkeessä, missä myyjä esitteli vauvoille tarkoitettuja patjoja joiden sisus on eräänlaista vanua. Ei suositellut superlonipatjaa ollenkaan juuri tuon vaikean (mahdottoman) pesemisen takia ja homeriskin vuoksi. Kuulosti ihan hyvältä ja...
  18. V

    kumpaa uskoa?

    Ja taas yksi esimerkki siihen miksi ei edes kysytty sukupuolta ja miksi useimmat ultraajat eivät periaattesta suostu antamaan arviota. Eipä noista voi sanoa kumpi olisi todennäköisempi.
  19. V

    Kuinka pitkään pystyitte nukkumaan mahallaan?

    Kyllä minäkin nukuin pitkästi yli puolenvälin mahallani. Ihan siksi että olen aina nukkunut mahallani enkä osaa muuten nukkua ja vaikka kuinka yritin illalla asettua kyljelleni niin aamulla olin mahallani. Nyt viikolla 35 en enää kykene kun vatsa on jo niin suuri ja vauva kyllä muistaa ilmoittaa...
  20. V

    Oulun seudun odottajat

    Eilen oli taas neuvolakäynnin aika. Kaikki muuten hyvin mutta sf- mitta oli kasvanut vain puoli senttiä. Terveydenhoitaja ei siitä mitään sanonut enkä otsekkään huomannut vasta kuin kotimatkalla, että taisi olla aika lähellä edellistä lukemaa. Mitta on otettu nyt kolme kertaa ja ensimmäisellä...

Yhteistyössä