Hakutulokset

  1. M

    Miten saada lomamatka sujumaan mukavasti?

    Kyllähän loman täytyy mennä lapsen ehdolla. Et kyllä laittanut, minkä ikäinen lapsi on...Meillä 5v ja 2v. Rauhallisista pitkistä syömisistä ravintolassa tunnelmoiden voi vain haaveilla...Luostarit, linnat ja museot tosiaan ei välttämättä lapsia miellytä. Lapsi ei jaksa edes kävellä pitkään...
  2. M

    Mitä teette,kun itse haluaisitte nukkumaan,mutta lasta ei saa millään?

    Jos olen itse väsynyt, panen lapsenkin nukkumaan. Ei lapsi kauaa yksin touhua vaan katsoo nukkuvasta aikuisesta mallia. Esimerkki siis auttaa. Mut en kyllä koskaan itse mene ennen 21.00 nukkumaan ja se on kyllä korkea aika lastenkin mennä nukkumaan. Meillä lapsi noudattaa sääntöjä eli saattaa...
  3. M

    yksin lapset "fiksuja",yhdessä "järki"katoaa

    lapset 5v ja 2v. Yksin ovat hienosti, mutta yhdessä tosiaan järki katoaa. Tekevät vaikka mitä! Ei uskoisi samoiksi lapsiksi. Pakko pitää eri tarharyhmissäkin, että eivät villiinny keskenään.
  4. M

    2 vuotiaan varusteet+

    Kyllä jos on tasan 2v niin ostaisin rattaat. Meillä molemmat lapset ollut rattaissa vielä päälle 3v. Adoptiolapsi tarvii varmaan enemmän turvallisuuttakin, jota rattaa tuo. Ei ole välttämättä niin utelias ja reipas ympäristön suhteen.Matkarattaat on hyvät ja halvat, taittuu kokoon. Sänky on...
  5. M

    Tutista luopuminen -> rauhottumisvaikeudet nukahtamisessa

    Totuta unileluun. Joku mieluinen lelu aina unille mukaan sekä päivä että yöunille. Unilelua voi hiplata ja vaikka vähän imeskellä. Siitä on hyötyä, kun vie päiväkotiin tai yökylään, kun on jotain tuttua ja turvallista. Meidän lapset ainakin on vieroittuneet tutista just unilelun avulla. Ennen...
  6. M

    Hei minkä kokosia 6vuotiaita teillä on ollut?

    6v keskipituus on kyllä 118. Tyttöjen siis. Katsokaa sairaslapsi.com sivuilta. Siellä on keskipituudet erikseen tytöille ja pojille joka iältä. Aloittajan lapsi on siis ikäisekseen pitkä.
  7. M

    6 vuotias hautajaisiin?

    Hyvä kirja lapsille kuolemasta: Aina ja ikuisesti (satu siis). Meillä ei ole kukaan kuollut, mutta tämän avulla ollaan käsitelty kuolemaa jo etukäteen 2v ja 4v kanssa. Elämän tosiasioita. Kun hyvin ne käsittelee, lapsi ei ahdistu. Lapsi ei ahdistu mistään, jos äiti pysyy turvallisena. Äiti saa...
  8. M

    Mitä 5v ja 6v lapsenne leikkivät?

    Mites olisi lautapelit? 5v ja 6v voivat jo pelata keskenään. Meillä lapset pelaisivat aamusta iltaan lautapelejä. Pleikkaria ei edes tunneta. Piirtelyt, muovailut yms on myös pop-juttuja meillä. Laita pojat rakentamaan majaa okkariin tyynyistä, peitoista, sohvista...Siinä tarvitaan...
  9. M

    Lastenvaategallup: Mistä, minkäväristä ja -tyylistä vaatetta ostatte lapselle?

    Meillä pojille ostetaan pääsääntöisesti vihreää, oranssia ja tummanpunaista. Sinistä ja mustaa inhoan. Miksi poikien vaatteiden täytyy olla synkkiä aina? Inhoan myös ns. kuvapaitoja spidermanit, puuha petet yms. ovat kamalia. Tykkään ostaa laadukkaita vaatteita; stockmannilta ja sokoksesta...
  10. M

    Jatkuva ruokahaluttomuus ja kehno kasvu

    2dl x 5 päivässä kuulostaa ihan normaalilta. Et laittanut tyttäresi mittoja, joten vaikea arvioida. Mutta lapsi osaa yleensä säädellä syöntiään itse. Relaa. Anna syödä terveellistä ruokaa sen, mitä syö. Mitä hän nyt syö? Kunnon ruokaa vai pelkkiä soseita? Rentouta ruokailutilanne ja itsesi...
  11. M

    Sopiiko anopin kommentoida ja vertailla lastenlasten ulkonäköä?

    Minusta ei kannata toisten sanomisia ottaa turhan vakavasti. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Opetet tyttärellesi turhan toisista riippuvaisen käsityksen itsestään. Tärkeintä on, että äitinä opettaa, että lapsi on hyvä ja kaunis tuollaisena viis siitä mitä muut sanovat. Eli itsetunto...
  12. M

    gallubbi:kuuntelevatko 2-3 vuotiaat,kun luette?

    Meillä 2v4kk jaksaisi kuunnella vaikka kuinka paljon. Luetaan paljon esim. Franklin-kirjoja, isoja muumilukemistoa, Pekka Peukaloista, Melukylän lapsia. Ollaan jopa kahlattu läpi 80 sivuinen Piilomaan pikkuaasi. Kuvakirjavaihe jäi meillä todella lyhyeksi. Poika jopa sanoo, että "liian lyhyt...
  13. M

    AUTTAKAA!!!!!

    5v on vaikea ikä. Lapsi kokeilee rajojaan, joka asiaan vastaus on usein automaattinen ei. Rangaistukset ja jatkuvat kiellot eivät auta, poika saa vain negatiivista huomiota. Koeta huomioida positiivisia asioita, kehu pienestäkin. Poika alkaa tavoitella tätä. Nyt vahvistat lapsesi negatiivista...
  14. M

    mistä luotettava hoitaja kesäksi?

    En oikein ymmärtänyt, mikset innostunut hoitopaikka.netistä. Itse olen jo kolme kertaa laittanut ilmoituksen "haetaan hoitajaa" palstalle. Kaikilla kerroilla olen saanut valtavasti hakemuksia. Hakijoita on ollut laidasta laitaan: teinityttöjä osa mutta myös todellisia lastenhoidon ammattilaisia...
  15. M

    Suositelkaa hyvia lastenkirjoja yli 2 vuotiaalle

    Meillä tykätään Myyrä-kirjoista ja Franklin-kirjoista. Muumilukemistot (isot kirjat) 1-4 ovat myös tosi suosittuja. Noita Muumeja varsinkin suosittelen. Kivat kuvat ja kivat tarinat. Jokaisessa kirjassa on neljä tarinaa. Meillä lapsi siis 2v3kk
  16. M

    Ongelmatilanteita uhmaikäisen kanssa

    Nuo 6.30-8 unet kai voisi kokeilla jättää pois? Päiväunille vaikka sitten aikaisemmin 11? Varmasti tulisi uni aikaisemmin illalla. Mutta vaikka unet jättäisikin niin silti aika myöhään se nukkumaan meno. Ennen klo 15 nukutut päiväunet ei pitäisi vaikuttaa uniin. Kun vertaan meidän uhmikseen...
  17. M

    Ongelmatilanteita uhmaikäisen kanssa

    Kymmenen kuulostaa kyllä aika myöhäiseltä. Mitä jos jompikumpi nukuttaisi lapsen omaan huoneeseen aiemmin. Eli on läsnä kunnes lapsi nukahtaa. Näin meillä tehdään. Meillä lapset menee nukkumaan 20.00. Nukahtavat nopeasti, kun tietävät, että on läsnä. Parisuhteelle jää sitten mukavasti aikaa, kun...
  18. M

    Isoveli 3 v.tuntuu vihaavan pikkusiskoaan 11kk...

    Mustasukkaisuus on normaalia. Ja se pitää hyväksyä. Sanallisena ilmaisuna. Jos lisäät itse sanallista ilmaisua. Eli sanoitat poikaa? Ei tarvitsisi sitten osoittaa pahaa oloa teoilla. Esim. kirja äiti rakastaa aina on hyvä mustasukkaisuuden sanoittamiseen. Siinä isoveli kirjaimellisesti haluaisi...
  19. M

    Kaksista päikkäreistä yksiin (just 1v)?!

    Meillä esikoinen on aina herännyt kuudelta! Yksiin päiväuniin siirtyminen oli siksikin vaikeaa, koska heräsi niin aikaisin aamulla. Mutta me tehtiin niin, että lähdettiin aamulla puistoon, jotta jaksoi ja sitten kotiin ja lounaalle ja sitten päikyille. Päikyt kyllä alkoivat joskus jopa 11 tai...
  20. M

    Minkä kokoinen haalari ensi talveksi?

    En tiedä Lennen haalareista, mutta Reimatecit on huisan väljiä. Minulla myös lokakuussa syntynyt poika, vain vuoden vanhempi. Tämän talven käyttää oikein mainiosti kokoa 92. Sen perusteella 92 voisi olla sinunkin pojallesi sopiva. 98 voi olla varsinkin alkutalvesta niin väljä, ettei lapsi pysty...

Yhteistyössä