Hakutulokset

  1. U

    Uusi vaunukoppa Brio Sing -yhdistelmään, onnistuuko?

    Meillä on Brio Sing -rattaat, joiden vuosimallista ei tietoa. Arviolta max. n. 2-3 vuotta vanhat. Yhdistelmässä kaikki muu kunnossa, mutta vaunukopan jalkapeite puuttuu. Pitäisi siis hankkia joko jalkapeite tai uusiksi koko koppa. Onko jalkapeitteitä yhtään mistään erikseen saatavilla? En...
  2. U

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hyviä uutisia saaneille onnittelut :flower: Ja pahoittelut niitä ikävämpiä uutisia saaneille... :( Meillä onkin ollut "mielenkiintoinen" tämänkertainen istukkanäyterumba :whistle: Näyte otettiin reilut kolmisen viikkoa sitten ja itse näytteenotto oli tällä kertaa melkoista he***ttiä...
  3. U

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hyppään mukaan ketjuun. Kollektiiviset halit kaikille, jotka ovat tämän asian joutuneet kohtaamaan :hug: Tämä on mulle sinänsä tuttu ketju, kirjoittelin johonkin tämän "esiäideistä" vuonna 2007, kun odotin toista lastani. Veriseula hälytti tuolloin riskiluvulla 1:110 muistaakseni - mutta...
  4. U

    Nyt pelottaa.

    Istukkabiopsia tehdään rv 10-14. Mulle just ja just ehdittiin se tehdä, tais olla (uuden la:n mukaan) jopa jo 14+2, jos oikein muistan. Lv-puktio tehdään vasta, kun lapsivettä on riittävästi. Yleensä n. rv 15 eteen päin. Mullekin punktiota suositeltiin, mutta en vaan pystynyt odottamaan...
  5. U

    Mikä vikana jos menkat tällaiset?

    Siis tiputtelu voi johtua keltarauhasen vajaatoiminnasta, ei välttämättä =) Mut varmaan, jos olisi ongelmia raskautumisessa, kannattaisi sitä keltarauhashormonia harkita. Luulisin.
  6. U

    Mikä vikana jos menkat tällaiset?

    Niin ja joo, keltarauhasen vajaatoiminta voin tosiaan hankaloittaa lasten saantia, mut on toisaalta hyvin helposti hoidettavissa =)
  7. U

    Mikä vikana jos menkat tällaiset?

    Jaa-a, joku hormonijuttu se lienee, olikohan keltarauhasesta kyse vai mistä, ei jaksa nyt selvittää :whistle: . Mulle tuli tuollainen muutos menkkoihin toisen lapsen syntymän jälkeen... Eli tosiaan ennen menkkoja tiputtelee parina päivänä silleen tosi vähän ( ja nää siis eivät ole vielä...
  8. U

    G: Ikä jolloin lapsesi lähti kävelemään ja sukupuoli?

    Poika lähti 13kk:n iässä, tyttö 11,5kk:n iässä =)
  9. U

    Käyttökokemuksia Jule Twin tuplarattaista

    Meillä on kyllä JuleTwinit olleet nyt jo puolisentoista vuotta jokapäiväisessä käytössä ja tosi tyytyväisiä ollaan! Pikkusiskon syntyessä esikoinen oli 2v1kk. Nyt hänellä ikää 3,5v ja yhä mahtuu hienosti rattaisiin - mikä onkin ehdottoman tärkeää, kun on sen verran vilkas kaveri ;) En ole...
  10. U

    käytättekö sisarusrattaita jos isompi on vauvan syntyessä 3,5vuotta?

    No voin kertoa, että meidän 3-vuotias on aikas usein (sisarus)rattaissa =) . Ottakaapa huomioon, että lapsia on erilaisia. Meillä poika jaksaa mainiosti kävellä ja juosta vaikka kuinka pitkään, mutta ei ole juuri hallittavissa kyllä, eli voi juoksennella auton eteen tms. Missään nimessä en...
  11. U

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Czarinalle ihan äärettömän paljon onnea pojasta :heart: . Ja onpa poju jo kasvanutkin :) . Helmiinalle myös onnea huojentavista tuloksista ja oikein onnellista ja huoletonta loppuraskautta! Neiti-81: Jotenkin ihan järkyttävää, että noita vastoinkäymisiä nyt pitää teille sattua :( . Siis...
  12. U

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Neiti21:lle iso halaus :hug: , kamalaa kohteluakin olet saanut osaksesi :ashamed: . Voimia myös kaikille muille ja Czarinalle tsempit lähestyvään h-hetkeen! Emma79: Minä olen myös pohtinut tuota imetyksen vaikutusta seerumiseulan tuloksiin ja tännekin siitä kirjoitellut. Itse imetin yhä...
  13. U

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Merle: Ihan järkyttyneenä luin kuulumisenne - vaikka kaikki siis onneksi on nyt suhteellisen hyvin ja rakas vauva siellä tuhisee. Muistan sinut kyllä ketjusta. Jotenkin kokemuksenne konkretisoi taas koko kuvion: elämää ei vaan voi lopulta hallita, se tulee, mikä tulee. Kunpa oppisikin olemaan...
  14. U

    Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

    Että se sitten menikin näin :'( Pienen Tiukun perheelle voimia elää läpi tämän surun :hug:
  15. U

    Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

    Huolesta Harmaana: Ihanaa, että pieni Tiuku siellä vaan masussa kasvaa ja vahvistuu :heart: . Meillä on molemmilla lapsilla ollut vielä noilla viikoilla jopa täysin hiljaisia päiviä, vaikka liikkeet alkaneet tuntua jo aikaisin (ekasta rv 15, tokasta rv12-13). Tämä meidän seulavauva oli muka...
  16. U

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Voi kauhistus, Sannamin, en tiedä miten lohduttaa, ei varmaan auta mikään :hug: . Koskettaa todella tapauksenne, niin samanlaisilla riskiluvuilla lähdimme omaa tyttöämme odottamaan ja tietysti mekin sen istukkanäytteen kävimme läpi. Tietäähän sen, että riskejä on, mutta ei niitä osaa ajatella...
  17. U

    Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

    :hug: Ei sanoja. Mutta toivoa on sentään, jokaisen pikku potkun verran. :hug:
  18. U

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hepsis: Onnea hyvistä uutisista :flower: . Minä aikanaan onnistuin jotenkin karistamaan huoleni, kun terveet kromosomit selvisivät. Yleensä murehdin ja vatvon liikaakin, mutta jotenkin sain itseni vaan luottamaan sitten ja loppuraskaus oli melkein huolettomampi kuin esikoisen odotus =) . Jospa...
  19. U

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Lumi-Marja :'( :hug: huolesta harmaa :hug: Toivotaan vielä!! :heart: Nyt ei muuta.

Yhteistyössä