Hakutulokset

  1. Tiltu07

    KIIRE! jälkitarkastus tänään ja eilen alkoi vuoto!!! Voinko mennä???

    Mulla oli pientä vuotoa eikä haitannu. Jos on kyseessä joku tulehdus tms niin saatpahan tietää.
  2. Tiltu07

    Minkä ikäisen kuuluu hoitaa asiansa itse?

    No ei tod! Mä oon hoitanu asiani 13vuotiaasta asti ja kyllä aion omatki lapset kasvattaa niin että osaavat asioistaan huolehtia itse viimeistään rippikouluun lähdettäessä. Ja voin vakuuttaa että esimies/työnantaja ei hyvällä silmällä katso jos hakija tulee haastatteluun äitin kanssa. Mitä se...
  3. Tiltu07

    Onko se niin, että ennen kuin ei tiedä olevansa raskaana, ei haittaa vaikka ois ottanu alkoholia tms?

    Niin kauan ku vauvalla on ruskuaispussi olemassa niin se alkoholi yms ei pääse vaikuttamaan lapsen kehitykseen! Ite kävin ultrassa viimeks rv9 ja ruskuaispussi oli vielä paikallaan. Muistaakseni se katoaa siinä rv12 mennessä. Ja tää on ihan fakta homma. Näin mulle kätilöt silloin kertoi.
  4. Tiltu07

    Miten saada vauva syömään karkeampaa ruokaa?????

    Meillä oli sama homma tytön kanssa. Annoin sen syödä sit ite ruisleipää, naksuja, banaania, kurkkua yms. niin jo alko sujuu. Pari viikkoo kai siin meni että tottui ja nyt menee jo kaikki karkeet purkkiruoat. Tietty pitää vahtii kokoajan ettei se saa henkeen menee mitään, mut hyvin on neiti...
  5. Tiltu07

    Vaatteiden pesusta kysyisin, apuja tarvitaan...

    Mä oon kans saanu kaikki pois nestemäisellä Vanishillä!
  6. Tiltu07

    VAUVAKUUME, joilla pieni vauva

    Mullaki on ollu jo pitkään ja tyttö nyt 8kk. Varmaan ku on ollu niin helppohoitonen ja kehittyny niin kovaa tahtia (otti just ekat askelet ilman tukea toissapäivänä), että kaipaa jo sitä pienenpientä nyyttiä syliin...mulla vaan ei oo miestä kenen kans tehä pikkukakkonen :/ Noh, onneks...
  7. Tiltu07

    miten tulkitaan neuvolakortin "nousee istumaan"?

    Mein tyttö nousi istumaan(nojasi toiseen käteen) 5kk ja istui tuetta 6kk ikäsenä. Mä veikkaan että tarkotetaan kyllä et istuu tuetta...?
  8. Tiltu07

    Mikähän rangaistus tällekin paskiaiselle olisi hyvä?

    Laitetaan linnaan kaikkien hullujen kiduttajien iloks. Vaikka vankilassa onki murhaajia ja sekopäitä, niin lupaan että monikaan ei siedä insestiä/lapsiin sekaantujia. Saisivat kiduttaa sitä oikeen olan takaa!!!
  9. Tiltu07

    G, kauan kestänyt ponnistus vaihe?

    14min. mutta supparit oli tosi harvassa ja taisin ponnistaa ehkä 4kertaa.
  10. Tiltu07

    Te, jotka olette antaneet lapsellenne "kansainvälisen" nimen

    Mun tyttö sai nimen joka on sekä kansainvälinen, että suomalainen. Ihan siitä syystä että sukua on Pohjois-Karjalasta Karibialle asti. Matilda Iris Olivia tuli nimeks ja varmasti löytyy ympäri maailmaa. Mulle ei oo välii löytyykö samaa nimeä muuten, kuhan ihan lähipiirissä ei oo samannimistä...
  11. Tiltu07

    avent isis rintapumppu

    Mulla oli kaverin avent isis lainassa ja sit ostin oman. Stockalla ainaki myydään ja hinta on n.60? Ihan loistava pumppu, vaikka onki käsikäyttönen niin ei menny kertaakaan hermo sitä käyttäessä! Tosi helppo ja kaikki mun kaverit jotka on sitä käyttäny, on myös ollu tyytyväisiä!
  12. Tiltu07

    Olenko ainoa, jolle imetys on vaikeaa????

    Mulla oli tappavan tuskaiset ekat 4vkoa ku vauva syntyi. Maito nousi vasta 7.päivänä ja nännintyvet oli riekaleilla ja verta tuli useana päivänä, vaikka tytöllä oli ihan oikea imuote. Olin jo monet kerrat luovuttamassa ja näin jälkikäteen ihmettelen että jaksoin! Tietenkin annoin usein iltasin...
  13. Tiltu07

    Minkä ikäisenä vauva alkaa nauraa?

    Meidän neiti hymyili ekan kerran hilkku vaille 1kuisena eikä ollu mitää vatsan väänteitä. Mut nauru tuli siinä 3kk paikkeilla.
  14. Tiltu07

    milloin teillä ensimmäistä odottavat on ruvennut masu kasvaan?

    Viikolla 13 pullahti näkyviin ja rv17 alkoi potkut tuntua. Nyt konttaa 6kk vanha tyttö pitkin nurkkia. Ollu siis aikasessa kaikissa vaiheissa! B)
  15. Tiltu07

    Vatsallaan nukuttamisesta

    Mäkin oon nukuttanu tyttöni vatsallaan ihan pari viikkosesta. Sama ongelma nimittäin että heräilee jatkuvasti muuten. Juttuhan on se että siitä kätkytkuolemasta kun ei tiedetä mitään, niin kaikki "riskitekijät" on otettava huomioon..
  16. Tiltu07

    isän oikeus kieltäytyä isyydestä jos nainenkin saa päättää synnyttääkö vai ei

    Mulla on ihan omakohtaista kokemústa tästä asiasta ja haluan sanoa vaan että mua ei olis ikinä saanu tekee aborttia. Tuskin on maailmassa montaa joka sen tekis painostettaessa. Oon nyt sitten yh ja koska munkin mielestä kuitenkin on väärin että miehellä EI loppupeleissä ole päätösvaltaa, niin...
  17. Tiltu07

    vatsan palautuminen

    Mulla palautui melkein heti,koska olin pysynyt hyvässä kunnossa koko odotusajan. mutta sit laiskistuin ja lihosin just sen verran että maha tuli takas. Nyt on ankara dietti ja treeni päällä, ehkä kohta saadaan tuloksiakin. Vauva nyt 4kk. Eli peli ei ole vielä menetetty kun en ole ylittänyt...
  18. Tiltu07

    Pahin juttu synnytyksen jälkeen?

    Pahinta: imetyksen alkukivut, kukaan ei kertonut että se sattuu Ihaninta: Vauvan ensimmäinen itku, katse, hymy, nauru, jokeltelu...oikeastaa joka päivä löytää lapsesta jonkin uuden ihanan piirteen!
  19. Tiltu07

    miksi valitsit pullon etkä täysimetystä?

    Imetys teki todella kipeää eikä mitkään kikat auttaneet. Joten helpotin omaa oloani antamalla välillä pullosta korviketta. Alusta asti vauva saanut molempia ja hyvin voi. Älkää hyvät ihmiset rääkätkö itseänne jos ei lähde sujumaan. Sillä tekee karhunpalveluksen. Lapsi tarvitsee virkeän ja...
  20. Tiltu07

    2 kk vähän velliä

    Juu meidän neiti on nyt 4kk ja syö päivän aikana kolme kasvisateriaa jälkiruokineen ja aamu-ja iltapuurot päälle. 2kk vanhana alkoi heräillä tunnin välein niin mulle riitti. Alotettiin maissivellillä ja viikon päästä kun ei mitään ongelmia ilmennyt, lisättiin peruna-porkkana velli. Ennen 3kk söi...

Yhteistyössä