Hakutulokset

  1. M

    Minkä takia lastenkutsuilla jaetaan ns. kaverilahjoja?

    Mun kokemuksen mukaan tapa on kyllä jo vähän takanapäin - tai sitten mun lapset alkavat olla jo turhan vanhoja. Joskun omien muksujen synttäreiltä on annettu vieraille jotain pientä mukaan, vähän kuin muistoksi synttäreistä (ponisynttäreiltä vaikka ponitarroja tms. aiheeseen liittyvää.)...
  2. M

    Kumpaa kannatat, lapset nuorena vai "vanhana"?

    Omalta kohdaltaan kukin tähän voi vastata.. Itse sain 22v. esikoiseni ja kuopukseni 30v.. Nuorempana raskaus oli helpompi eikä osannut turhaan murehtia kaikista mahdollisista hankaluuksista raskauden ja lapsen suhteen. Oli sopivassa määrin huoleton, vaikka täysin valmis ottamaan vastuulleen...
  3. M

    Perus musta trikoopaita

    Gina tricot?
  4. M

    Unelmienne koti? Tulkaa haaveilemaan!

    Unelmien koti.. Se olisi oikeasti vanha, punamultainen, valkoisilla ikkunankarmeilla varustettu mummonmökintyyppinen hirsitalo jossa kokoa riittäisi juuri sopivasti lapsiperheelle. Sisällä hirret saisivat olla näkyvissä ja sisustaisin sen vaaleahkoksi.. Talossa olisi pieni piha omenapuilla ja...
  5. M

    onko se teidän mielestä hyvä merkki jos lapsi (isompi, noin kuusivuotias) haluaa syliin?

    Lapsi kokee aikuisen turvalliseksi, saa läheisyyttä, voi rauhoittua, usein lapsi sylissä ollessaan kertoo helpommin huolistaan ja iloistaan, lapselle merkityksellisistä asioista. Täytyy näin aikuisena tunnustaa myös, että kun lapsi on sylissä tulee itsekin keskityttyä tähän hetkeen lapsen kanssa...
  6. M

    onko se teidän mielestä hyvä merkki jos lapsi (isompi, noin kuusivuotias) haluaa syliin?

    On hyvä merkki. Kuusivuotiaat työlapsetkin kiipeävät vähän väliä syliin ja sitäkin pidän normaalina. :) Ei kai oma lapsi voi ikinä olla liian iso tullakseen syliin?
  7. M

    Uskotko tai tunnistatko itsessäsi sen, että ihminen valitsee tietynlaisia kumppaneja yhä uudelleen?

    Itse olen aina ihastunut kitaristeihin.. Ei kyllä ehkä edusta mitään tiettyä miestyyppiä sinänsä, musikaalisia ja karismaattisia kuitenkin. Ja tunteellisia. Miehen kanssa ollaan toistemme ensimmäiset (ja viimeiset) seurustelukumppanit. Siskoni taas on aina rakastunut alkoholiin...
  8. M

    G: mitä tänään syödään?

    Laitoin juuri uuniin valmistumaan ohrapuuroa ja uunipottuja. Kinkku maistunee vielä kyytipoikana.. Laiska ruuanlaittopäivä kun kova flunssa on päällä ja mies töissä.
  9. M

    Legendaariset mainokset :D

    Mainossikermä, josta muistin kaikki: MTV3: Mainoksia lokakuulta 1993 # 1 - YouTube (Oikeasti etsin näitä kismet -mainoksia, ja tuon pätkän ensin löysin) :D Toinen (ensimmäinen mainos on aika koominen ja torttutaikinamelodia oli supertuttu): MTV3: Mainoksia joulukuulta 1995 # 4 - YouTube
  10. M

    Lempityösi?

    1. Mikä on ollut ihanin työsi mitä olet tehnyt tai teet juuri tällä hetkellä? Hyvät puolet ja huonot jos on? Palkka? Teen tällä hetkellä lastentarhanopettajan töitä päiväkodissa ja tykkään työstäni. :) Työn hyvät puolet liittyvät siihen arkeen lasten kanssa, lasten aitouteen ja touhukkuuteen...
  11. M

    G: Oletko lukenut lapsesi puhelimesta hänen tekstareitaan?

    Tyhjentelen 9v. tytön puhelimen viestimuistia silloin tällöin ja viestejä tulee väkisinkin silloin luettua. Lapsi on siis aina tietoinen, että näen viestit.. Muutaman Viestin sisällöstä on tullut juteltua. Tokaluokalla yksi kaveri lähetteli turhan roiseja viestejä, jotka eivät ihan sen ikäisten...
  12. M

    Gallup: Huonoin joululahja minkä sait?

    Äitini osti jostain superalesta mulle neuleliivin. Ei siinä sinänsä mitään pahaa, mutta liivi on ihan älyttömän iso.. Vaikka kiloja on päässyt kertymään liikaa, mahtuisi tuohon liiviin kaksi kokoistani ihan kevyesti. Oli kuulemma ollut "minun tyylinen" vaate, en tuon tyyppisiä vaatteita ole...
  13. M

    Miksi vauvat kastetaan?

    En ole antanut kastaa vauvaani. Päättäköön sitten aikuisena itse asioistaan.. Meidät vanhemmat on kastettu omasta halustamme vasta silloin kun asian ja kasteen ajatuksen ymmärsimme. Ollaan molemmat kasvettu tällaisessa aikuiskastetta suosivissa ympyröissä (helluntaiseurakunta), mutta aika...
  14. M

    Macbook hajoaa käsiin

    Ei meillä perusmallin (valkokuorinen) macbook hajonnut noin. Kuoreen ei tullut edes silloin kolhua kun se lensi kaaressa lattialle (vahingossa) minun toimestani, näyttö tosin kärsi aika pahasti..
  15. M

    Otetaanpas oikeen älykäs gallup: Miten käytät kylpytakkia?

    Silloin kun kylpytakkia käytän, teen sen vasta pyyhkeen jälkeen. Ihan siitä syystä, etten voi sietää märän kylpytakin tuntua ihoa vasten.. Mies ja lapset (meidän perässä tietenkin) tekevät myös näin.
  16. M

    Joko muilla tulee jouluruoka korvista??

    Tänä joouluna ei jouluruuat maistuneet oikein meidän perheelle.. Syötiin laatikoita mun ja miehen vanhemmilla kahtena peräkkäisenä päivänä, kotona tehtiin jouluruuista vain kinkku ja riisipuuro. :) Juuri syötiin tortilloja ruuaksi.
  17. M

    Ymmärtääkö miehesi sinua?

    Voin keskustella. Mies itseasiassa kaipaisi kuulla paljon enemmänkin ajatuksiani ja tunteitani, en vain oikein osaa... Yleensä mies on keskustelun avaaja ja eteenpäin viejä.
  18. M

    Minkä ikäisestä alkaen muistat lapsuutesi tapahtumia?

    Viisivuotiaasta alkaa omat muistoni.
  19. M

    Voi halvattu! miten mä saan ruuan pois jostain tuolta nenän ja kurkun välimaastosta,

    Sarvikuonoa kannattaisi ehkä kokeilla jos sellainen löytyy..
  20. M

    Joulu alkoi sit mukavasti, iphone hajosi :((

    Huutiksesta löytyy paljon varaosia. Ihan alkuperäisiähän (applen valmistamia) nämä varaosat tuskin ovat, mutta ihan toimivia. Netistä löytyy paljon videoita ja kuvallisia ohjeita, kuinka tämä "operaatio" tehdään. Tältä myyjältäkin sai vielä linkkivinkin mistä löytyy ohjeita. :)

Yhteistyössä