Hakutulokset

  1. ninaTT

    Miten yleistä on, että verenluovutuksen tai elinluovutuksen yhteydessä henkilöstä tulee kimaira?

    Minkälaista tietoa? Jos ihmisen A soluja siirretään ihmiseen B niin hän on kimeerinen, eikö olekin? Koska se dna olis vähän niinku siellä solujen tumassa...? Mikä tässä on epäselvää? Lukeeko jossakin, että siirtovaiheessa ne siirretyt solut jotenkin hupskeikkaa muuttuvatkin siirrettävän soluiksi...
  2. ninaTT

    Miten yleistä on, että verenluovutuksen tai elinluovutuksen yhteydessä henkilöstä tulee kimaira?

    Se maksan dna pysyy siellä maksan soluissa. Jos otetaan näyte maksasta, niin huomataan, että siinä on eri dna:ta ku muualla. Mutta ei ne maksan solut lähde vaeltelemaan verenkiertoon. Kai sä tiedät mitä dna on ja mistä sitä löytyy?
  3. ninaTT

    Miten yleistä on, että verenluovutuksen tai elinluovutuksen yhteydessä henkilöstä tulee kimaira?

    No juuri näin. Jos sulla on toisen ihmisen maksa niin sulla on toisen ihmisen maksa, piste. Ei ne solut korvaudu vastaanottajan omilla soluilla. Maksa ei kuitenkaan tuota verisoluja tms niin on aika epätodennäköistä, että verikokeesta tai limakalvonäytteestä löytyis kahta eri dna:ta, koska aika...
  4. ninaTT

    Palstatapaaminen helsingissä

    Nevermind, perun ilmoittautumiseni. Carry on...
  5. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    Noniih, viihdyin huomattavasti tuntia pidempään :D Nähdään taas joku päivä! :wave: Tähän aikaan yöstä fiilikset on jotakuinkin tämmösiä: http://www.youtube.com/watch?v=fDQIGraR3aI
  6. ninaTT

    Onko nuorten miesten hampaat todella näin huonossa kunnossa?

    Mä kyllä sinänsä "uskon" tuohon kariesjuttuun, mutta pidän sen välttelyä aivan kohtuuttomana vaatimuksena. Ja toisaalta pohdin, että mistä lapset sitten saavat normaalin bakteeriflooran jos eivät äideiltään. Miten ne hyvät pöpöt pääsee systeemiin jos pitää hysteerisenä vältellä kaikenlaista...
  7. ninaTT

    Aaaaaaargh

    Oolrait.
  8. ninaTT

    Puranpa vaan

    No ei kuulosta kivalta, ei. Onneksi mulla on ihan kivoja naapureita.
  9. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    Kyllä, mutta siitä alkaa olla aikaa... Täysi-ikäistyttyäni en ole (mielestäni) pettänyt ketään.
  10. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    Häpeää, se on selvä. Ei ole. Itse olen usein ollut jättäjänä, ja vaikka se on ollut vaikeaa ja tilanteet monimutkaisia, niin ei sydän niistä ole särkynyt... Osa kun on tiennyt, että se on kaikkien parhaaksi. Jotenkin sitä on oppinut, että se kipu menee lopulta aina ohi, tai ainakin...
  11. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    En, aina siinä on ollut jotain muttia. Joku syy miksei pitäisi.
  12. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    Olen ja en ole. Ennen en osannut olla lainkaan vihainen, nyt olen sitä opetellut. En pysy vihaisena kauaa, mutta yritän oppia virheistäni ja voisi sanoa, että luottamuksen palautuminen on aika harvinaista. Jos luottamukseni pettää, niin en pysy vihaisena kauaa, mutta en kyllä enää (ikinä?) luota...
  13. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    Mitä kadun... Hyvin vaikea kysymys. Kaduttaa muutama hukkaan heitetty vuosi, mutta toisaalta en tiedä miten olisin parempaankaan pystynyt. Kyllä. Pelkään... pelkään etten osaa, etten pysty. Etten selviydy normaalista elämästä tai pysty toteuttamaan haaveitani. Hartain toiveeni, apua...
  14. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    No ajattelen, että on epäoikeudenmukaista vaatia ihmisiä elättämään sellaisia, joita eivät tahdo elättää. Toisaalta hyvin tienaavien olisi jollakin tapaa syytä muistaa, että he eivät ole yksin tässä maailmassa - he tienaavat muiden avulla ja tuella. Kykenevä aikuinen pystyy alkeellisessa...
  15. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    Miten niin isä on mielestäni sivuseikka? :) Olen tässä käyttänyt jo kaksi vuotta sopivan isän löytämiseksi ja keskustelut jaktuvat yhä jonkin aikaa ennen varsinaisen yrityksen alkamista. Missä olen sanonut, että isä on sivuseikka?
  16. ninaTT

    Armeija + lapsia

    Jaa, kävit jo katsomassa. Njoo. Teidän perusavustus olis siis n 900€, siitä vähennetään sun äippärahat tai kotihoidontuki. Asumiseen tulee hakea ensisijaisesti yleistä asumistukea. Jos sen jälkeen jää vielä maksettavaa, niin voi saada asumisavustusta.
  17. ninaTT

    Armeija + lapsia

    Kela - Perusavustuksen määrä ja verotus
  18. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    Sitten herääkin kysymyksiä, että pitääkö kaikkia elättää? :) Jenkeissä on todella paljon sellaista ihmiseltä ihmiselle-hyväntekeväisyyttä. Suomessa sellaista pidetään outona. Mä tahtoisin molemmista ne hyvät puolet :D Jenkeissä ongelma ei aina ole sosiaalitoimessa, vaan ehkä enemmänkin...
  19. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    No totuudesta en tiedä, mutta juu, ei suomalaisnaisten (tahi muidenkaan) rinnoista ole löydetty mitään sellaista poikkeavuutta joka selittäisi pienenpienet imetysluvut. WHO on selvittänyt, että 98% naisista ovat fyysisesti kykeneväisiä täysimettämään 6kk (eikä sen jälkeen ole enää mitään...
  20. ninaTT

    En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

    No riippuu taas siitä, että mitä jenkkimallilla tarkoitetaan :D Ei, niillä ei ole kauhean tehokas tai toimiva systeemi. Siellä köyhyys on erittäin periytyvää ja esim ei-toivotut teiniraskaudet todellinen ongelma. Mä kuitenkin toivoisin, että suomalaisistakin löytyisi enemmän...

Yhteistyössä