Hakutulokset

  1. P

    Nukkekoti

    meillä tytöllä on sellainen nukkekoti, jolla saa leikkiä eli kalusteet on puuta ja ei hajoo pienestä. Sitten äidillä on makkarissa hienompi nukkekoti, jolla tyttö saa joskus leikkiä, kunhan muistaa olla varovainen..joihinkin kalusteisiin ei saa koskea (esim piano, joka on 1800-luvun puolelta)...
  2. P

    Minkä ikäisenä on lapsenne oppinut uimaan?

    meillä 3-vuotiaana. Mutta jos 5-vuotiasta ei uimaan oppiminen kiinnosta niin kyllä sitä vielä ehtii. =)
  3. P

    Lasten tahallinen säikäyttäminen

    :o :o :o ei oo todellista. :/ Tuo menee mulla aivan yli hilseen. Kuka vanhempi oikeasti pystyy nauramaan lapselleen joka itkee (ja nyt siis ei kyseessä mikään kiukutteluitku, vaan oikeasti lapsi on pelästynyt). Tollaisilla vanhemmilla ei oikeasti olisi oikeutta lapsiin, sanon minä.
  4. P

    Ulkona nukkuminen

    meillä tyttö nukkui 3-vuotiaaksi asti aina ulkona rattaissa.. ainoastaan joskus kyläpaikoissa sisällä ja kuumalla kesäilmalla mökillä, kun sisällä oli viileempää. 3-4-vuotiaana nukkui lähinnä sisällä, joskus reissussa rattaissa..
  5. P

    Mistä videoista/ohjelmista teidän pienet tykkää?

    meille tuli telkku vasta kun tyttö oli noin 3vee, mutta sitä ennen katsoi joskus koneelta titi-nallea, myyrää ja pate postimiestä.. isovanhemmillaan pikku kakkosta joskus.
  6. P

    Milloin omaan sänkyyn?

    meillä tyttö vaihtoi pinniksestä jatkettavaan 1v 3kk.
  7. P

    Mitäs ootte ostaneet eskarilaiselle?

    Eskarilaisella on ainakin hyvä olla reppu, josta itse huolehtii.. aamulla eskariin ja iltapäivällä kotiin. Muuten ei yleensä erikoisempia tarvita..hyvät ulkoiluvaatteet ja reipas mieli. =)
  8. P

    Kokemuksia Liikuntaleikkikoulusta 3-v lapsen kanssa?

    Olen itse liikuntaleikkikouluohjaaja ja voin kertoa kokemuksiani siltä pohjalta. (myö oma tyttö käynyt vuoden verran liikkaria) 3-4-vuotiaiden ryhmässä pääpaino on perusliikuntataidoissa ja ryhmässä toimimisessa. Tunneilla tehdään paljon toistoja (esim. jos on joku leikki, niin voidaan ja...
  9. P

    nukkuuko kenenkään yli 3v päikkäreitä?

    tämä on muuten ilmiä jonka minäkin olen huomannut. Monesti keväällä sain kuulla, että nukkuuko tosiaan teidän tyttö vielä päikkäreitä. ja siis neiti oli sillon vajaa 4v. Vastasin sitten vaan, että juu, nukkuu ja yleensä tytön kanssa nukkuu myös äiti 25vee tai pappa 63vee!!! :D
  10. P

    nukkuuko kenenkään yli 3v päikkäreitä?

    meillä kotihoidossa oleva nyt 4v 3kk ikäinen tyttö nukkui joka päivä päikyt kevääseen asti.. nyt kevään ja kesän aikana on nukkunut yleensä 2-3 päivänä viikossa. Useimmissa päiväkodeissa joissa olen ollut niin 80-90 prosenttia 3-5-vuotiaista on nukkunut päikyt. Lepohetkimeillä pidetään...
  11. P

    minkä kokoisia jalkoja teillä on 3 vuotiailla..entäs 4vuotialla?

    4-vuotiaalla 25(26) suunnilleen, mallista riippuen. On pienikokoinen muutenkin.
  12. P

    Pian 6v tyttö tekee likapyykkiä

    :o :/ Asia voi toki tuntua vanhemmasta kiusalliselta ja epämiellyttävältä, mutta aika kiusallisen epämiellyttävältä kyllä tuntui lukea viestiäsikin. :/ Pitkän Kiekon viestistä jo ilmenikin kaikki mitä itsekin olisin halunnut sanoa. Lisäksi vielä, että ensi kerralla voisit ehkä...
  13. P

    2004 syntyneet

    Kiva kuulla taas kaikkien kesäkuulumisia. Mä oonkin ollu aika pitkään poissa, kun lomailtiin. Meillä Peppi oppi viime kesänä uimaa simmosen 10 metriä ja talven aikana sitten kehittyi, etenkin kun helmikuussa oltiin 2 viikkoo reissussa ja joka päivä 4-5 tuntii altaassa. :D Nyt ui 40-50...
  14. P

    Ähtärin eläinpuistossa käyneet?

    eläimiä oli vaikka mitä.. meillä oli tuolloin 2-vuotiaalla rattaat mukana, mutta koko matkan käveli. Tykättiin että kiva paikka oli. :)
  15. P

    2004 syntyneet

    Meillä tyttö nukkuu joko omassa huoneessa omassa sängyssä tai sitten joskus äipän vieressä, joskus pyytää itse tai joskus mäkin ehdotan että nukuttaisko yhdessä. =) :D Olen kuitenkin yh, niin eipä tuo lapsi leveässä sängyssä todellakaan häiritse, tilanne ois varmasti toinen jos ois mies...
  16. P

    ollaan menossa muumimaailmaan...kysymys siellä käyneille.

    vetokärryjä on saatavilla. ja siellä on aika lyhyet matkat kummiskin paikasta toiseen, että tod näk ei malta missään istuakkaan. Mutta jos päikyt nukkuu niin sitten ottaisin ratttaat mukaan.
  17. P

    Lapset olleet viikon mummolassa(3v ja 5v) Tulevat huomenna kotiin...

    Juurikin näin!! :) :heart: Kaikilla ei tietenkään ole isovanhemmat tai kummit läsnä lapsen elämässä, mutta ne joilla on niin se on maailman suurin rikkaus lapselle. Näin ajattelen minä. :) :heart:
  18. P

    onko kukaan TANDEM-IMETTÄNY??

    Ihan pakko sanoa asian vierestä, että tosi aikuismaisia noi yök-kommentit.. :o :headwall:

Yhteistyössä