Hakutulokset

  1. bellona

    Huomenna pitäis jättää 2-vuotiaalta pullo pois. Miten?

    No haittaako tuo jos kerran-pari päivässä juo pullosta ja muuten mukista. Ei luulisi viiden minuutin imeskelyn purentaan vaikuttavan. Jostain luin, että itsekseen/vieroittamatta lapset luopuvat tissistä (ja sama siis varmaan koskee pulloa) 2-5 vuoden ikäisenä.
  2. bellona

    Mies ei anna jäädä hoitovapaalle

    Itse olin hoitovapaalla siihen asti kun tyttö oli 1,5 v ja oli mun mielestä hyvä ikä hoidon aloitukseen. 10 kk:n ikäisen eroahdistus oli niin kova, että silloin en raaskinut hoitoon viedä. Itse kustansin hoitovapaan, mies ei niihin kuluihin tai ansionmenetyksiin osallistunut. Vaikka...
  3. bellona

    Atopia-apuja kaiken kokeilleita kaipailen

    Physiogel tosiaan estää raapimista ja sitä kautta helpottaa. Ihan yllättäen paras apu tuli kylpylän mineraalikylvystä + kesälläkun oltiin Islannissa niin siellä myös suolavesikylvyt auttoivat. Ja jos ei muu tehoa niin sitten ne lääkärin antibioottikuurit.
  4. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Epiduraalin vaikutushan kestää tunteja, joten kyllä mulla ainakin toimi niin ettei ponnistusvaiheessa tuntunut kuin se ponnistamisen tarve. Ja spinaalikin vaikuttaa 1-2 tuntia. Tietty riippuu siitä, miten pitkään ponnistusvaihe kestää (mulla oli 12 ja 2 min) että ehtiikö vaikutus hävitä. Ja jos...
  5. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Jessie mulla on ainakin puudutteet (ekassa epiduraali ja nyt tokassa spinaali) auttaneet niin hyvin, ettei kyllä oo ehtiny koskea, ts. oon saanu ne aina melkein heti kun on tullu kunnolla kipeitä supistuksia. Sit on ollut ihan rauhallista synnyttää.
  6. bellona

    ***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

    Tulin sit tännekin pikaisesti kertoilemaan, että meille syntyi eilen 18.12. (rv 39+3) klo 8.17 pieni tummatukkainen prinsessa 3110 g ja 48 cm. Tänään kotiuduttiin, kun ei ollut oikein mitään syytä jäädä sairaalan ja esikoinen alkoi hermostua siellä. Muuten kaikki ok, eka yö nukuttiin kahdella...
  7. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Tulin sit tännekin pikaisesti kertoilemaan, että meille syntyi eilen 18.12. (rv 39+3) klo 8.17 pieni tummatukkainen prinsessa 3110 g ja 48 cm. Tänään kotiuduttiin, kun ei ollut oikein mitään syytä jäädä sairaalan ja esikoinen alkoi hermostua siellä. Muuten kaikki ok, eka yö nukuttiin kahdella...
  8. bellona

    ***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

    Enie mut on varmaan unohtunut laittaa tuonne listalle. La 22.12., 2. lapsi, HYS ja tyttölupaus. Just kun eilen valittelin ettei mitään merkkejä että syntyisi niin yöllä sitten supisteli melkein koko yön kipeästi ja epäsäännöllisesti ehkä puolen tunnin välein. Aamulla ei sitten mitään, mutta...
  9. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Ei tullut päikkäreistäkään mitään, kun alkoi supistella. Nyt sitten tullut noita kipeitä ja epäsäännöllisiä suppareita nelisen tuntia. Mitenköhän pitkään näiden kanssa saa nyt tuskailla kun viimeksi tosiaan oli se 2 vrk, kolmantena yönä syntyi...
  10. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Uh, viime yönä ei sitten juuri nukuttu... supisti kipeästi mutta ei "oikeasti" aina jotain puolen tunnin välein puoli kuuteen asti, ja sitten alkoi esikoinen kukkua... Bellona 39+2
  11. bellona

    ***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

    Pääsiskö tänne vielä mukaan? La on 22.12. ja joulukuisissa olen kirjoitellutkin, mutta siellä kaikilla alkaa olla jo nyytit noudettuna, ja täällähän suurin osa joulukuun loppukuisista näyttää olevankin. Meillä siis toinen lapsi tulossa ja synnyttämää olen menossa Hyvinkäälle. Ikää 31 v. ja...
  12. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    victoria89 mulla tuli 2 vrk ja silloin sanottiin että voi alkaa kipeytyä tai sitten vielä pysähtyä koko synnytys... no sit onneksi yöllä kipeytyi. diiselikissa sf ei oo mullakaan kasvanu ainakaan viiteen viikkoon, ollut siis jotain 29-30 (en oikein muista), mutta ultralla tms. ei oo...
  13. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Sanle täällä ihan samat fiilikset... niin tympii kun mitään ei pysty tekemään ja maksimissaan vielä kuukausi jäljellä. Oikeesti en tiennyt että luihinkin voi koskea... Mua ei haittaa joulu laitoksella, helpompi olisi niin, kun silloin isovanhemmat sentään pääsevät tyttöä hoitamaan, ettei...
  14. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Vauvaonnittelut, Sainille erityisesti! Oma olo on onneksi helpottanut eilisestä, kun makoilin illan kaurapussin kanssa. Illalla olo oli niin tuskainen että verenpaineet oli parhaimmillaan jo 179/94. :o Mietin jo että pitäiskö soitella jonnekin mutta hyvin nukutun yön jälkeen oli 145/86 joten...
  15. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Uh, miten sitä vielä viikko sitten ajatteli että saa tulla vauva ihan rauhassa sitten kun tulee... Nyt on ollut pari päivää olo niin tuskainen ettei tätä enää jaksaisi. Öisin tulee muutamia supistuksia jotain tunnin välein, ei ihan kunnollisia mutta sen verran kipeitä ettei saa kunnolla nukutta...
  16. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Darelbeida kyllä musta sektion saa vähemmälläkin kun vaan ihan vakavissaan vaadit. Painoa tullut 8 kg tähän mennessä, muistelen että se joku 8-9 kg tuli viimeksikn. Mua on alkanut synnytys ahdistaa... Tai ei synnytys itsessään niinkään, vaan se mielikuva, että lähden tuolla joulukuisessa...
  17. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Onnittelut taas vauvoista! :flower: Kävin eilen äippäpolilla kun liikkeitä tuntui koko päivän niin vähän, aina vajaat 10 tunnissa kun normaalisti on jotain 50-100. Siellä oltiin sitten tunnin verran käyrillä, sinäkin aikana liikkeitä tuli 7-8, mutta sykkeet oli kohdallaan. Ultrallakin vielä...
  18. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Isot onnittelut uusista vauvoista! :flower: Ihania synnytyskertomuksia! Saini uhmaa meilläkin ilmassa... Ollut tosin aina aika omapäinen tuo tyttö, mutta nyt tosiaan melkein kaikki on ei ja kovan kiukuttelun takana. Tosin sitten on niin suloinenkin uhmis, kun haluaa aina kesken kovan...
  19. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Koivunkäpy ei ne täällä ainakaan edistä synnytyksiä... Mulla oli viimeksi ne 2 vrk kipeitä suppareita, kohdunsuu auki jne. eikä mitään edistystä tapahtunut rv 39+5, ja silloinkin sanottiin, että "luonto hoitaa nämä viisaammin" ja että synnytys voi hyvin vielä keskeytyä. Eilen meidän...
  20. bellona

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Sama oli tilanne kuin esikoisesta samoilla viikoilla: laskeutunut, kiinnittynyt, kohdunsuu pehmentynyt, kiinni ja pituutta 2 cm. Sf-mitta ei ole kolmeen viikkoon kasvanut vaan 29 cm eli alakäyrillä, kun on niin alhaalla jo vauva. Näillä siis odotellaan että sinne joulukuun loppupuolelle mennään.

Yhteistyössä