Hakutulokset

  1. NASU-masu

    Nostorajoitus sektion jälkeen

    Kauanko pätee kätilöiden antama ohje "vauva on painavinta, mitä voi nostaa"? Eli missä vaiheessa uskaltaa nostaa jo painavampia juttuja? Esim. vaunut painaa ainakin 15kg ja ne pitäisi nostaa auton taakse mukaan, niin missä vaiheessa uskaltaisi lähteä tällaisille reissuille? Kokemuksia kiitos!
  2. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Kerkesin rustaamaan aika pitkän stoorin sunnuntain kulusta. Lukekaa kuka jaksaa ja ehtii, ja ketä kiinnostaa... (pohjatietona että neuvolan mukaan vauva on ollut RT viimeiset 12 raskausviikkoa, eli aina kun on neuvolassa käyty, niin pää alaspäin KUULEMMA on ollut. Leikkauksen tehneen lääkärin...
  3. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Tulin vain pikaisesti kertomaan että meille on syntynyt viime sunnuntaina 080608 klo 15.55 ihana mustatukkainen peikkotyttö. Strategiset mitat olivat 4080g ja 51cm, lakki 37,5cm. :heart: Synnytys meni kaikkea muuta kun "suunnitellusti", matka oli todellakin täynnä yllätyksiä. Vauva syntyi...
  4. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Ihanaa! Oikein lämpöset onnittelut Venlalle pienestä prinsessasta :heart: Meillä oli laskettuaika samana päivänä niin jännityksellä olen seuraillut sun tilannetta :) Kielletylle vaaleensiniset onnittelut prinssin syntymästä :heart: Täällä ei edistystä mihinkään suuntaan että vauva...
  5. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Kiva kuulla Velv joltain jo synnyttäneeltä kommenttia siitä kun viikot jo 40 ja yli ja ei supistuksen supistusta vielä koettu. Antaa toivoa että se voi olla vaikka huomenna tai ylihuomenna kun jotain jo oikeesti sitten tapahtuukin :) Kyllä ne tosiaan kaikki sieltä syntyvät omalla ajallaan...
  6. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Itsekin kuvittelin että hyvin jaksan odottaa vaikka menisi ylikin - miksen jaksaisi?!? Oonhan jaksanut oottaa jo näinkin kauan, niin mitä siihen sitten max. pari viikkoa lisää?!? Mutta kumma juttu nyt kun laskettuaika on ohitettu joka päivä vaan oottaa että tulis jo! Miksei se jo tuu! Koska se...
  7. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Sen takia määkin alan varmaan jo niitä "kipuja" niin kaipailemaan kun on toivoa että sitten alkais rytinällä tapahtua kun tähän mennessä ei ole kerta ollut mitään :) Mutta kun odottavan aika alkaa olla PIIIITKÄ!!
  8. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    No toivotaan että tuo särkykin tekisi jotain edistävää... mutta tuskin se vauva sieltä ulos tulee ilman supistuksia :laugh: Joten niitä odotellessa. Mulla oli viiminen lääkäri neuvola viikolla 38 ja ei ollut siihen mennessä tapahtunut kohdun suulla minkään näköisiä muutokisia edellisiin...
  9. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Ei! Ei edes mahan kovettumista. Ei kertakaikkiaan mitään :kieh: Kumma juttu että kyllä tässä alkaa jo kaipailemaan jo edes jonkun näköisiä kipuja tai kolotuksia tässä vaiheessa, kun koko raskauden aikana ei ole mitään ollut. Ainoa "vaiva" mikä nyt loppuviikkoina on tullut on särky alamahassa...
  10. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Lämpimät vauvaonnittelut Ursulaiselle pojasta! Täällä ei ole vielä ensimmäistäkään supistusta havaittu, repikää siitä huumoria! Viikkoja 40 ja rapiat ja en tosiaankaan vieläkään tiedä miltä supistus tuntuu, ensimmäistä vauvaa kun tässä odotellaan... Kärsivällisyyttä tässä aletaan kyllä...
  11. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Mä tiedän kaksi äitiä, joilla on on molemmilla tyttö ja poika. Pojista viivat on heille tulleet noin viikoilla 30 ja on ollut koko mahan pituudelta eli selkeästi yli navan. Ja tytöistä on tullut haaleana ja ihan vasta loppumetreillä ja on ollut tosiaan ihan lyhytkin, että alle navan on jäänyt...
  12. NASU-masu

    Masukuvia loppupuoliskolta eli raskausviikosta 21 eteenpäin

    Vihoviimeinen masukuva päivitetty profiiliin, viikot 40+0. Se on otettu eilen 1.6.2008, jolloin oli siis laskettuaika. Eipä ole vauva vielä antanut merkkejä tulostaan, joten ootellaan, ootellaan :) NASU-masu 40+1
  13. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Onnittelut pumpulille pojasta :heart: IHANAA!! :heart: Itse päivitin vihoviimeisen kerran masukuvan profiiliin, kuva otettu siis laskettunapäivänä eilen 1.6.2008 Eipä ole maha nähnyt aurinkoa, valkoinen pallo on siis paidan alla visusti pysytellyt piilossa :) Pieni gallup, ken jaksaa...
  14. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Heipsan! Laskettuaika on nyt siis tänään, eli 40 viikkoa täynnä... vaan eipä vauvaa näy ei kuulu, joten yli meni sitten täällä odotus. Seuraava neuvola olisi keskiviikkona 40+3, katsellaan ja ootellaan. Täällä nautittu ihanista ilmoista. Käytiin tänään ulkona syömässä ja pihahommiakin...
  15. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

    Lämpöiset onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille :heart: Itse en oo ehtinyt/uhrannut aikaa tänne kirjoitteluun - ulkona on ollut niin kauniit ilmat viime viikkoina että ennemmin olen niistä nauttinut täysin siemauksin. Ja muutenkin käytän mieluusti kesällä aikani pihalla, kuin sisällä...
  16. NASU-masu

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

    Heipat kaikille pitkästä aikaa! Vihdoinkin sain kirittyä (eli siis luettua) missä mennään. On ollu niin hienot ilmat pihahommiin viimiset kolme viikkoa, että en kertakaikkiaan oo raaskinut istus sisällä koneen ääressä. Nyt on ulkona kova tuuli ja sen vuoksi vähän kylmempi ni aattelin että nyt...
  17. NASU-masu

    *** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

    Heippa! Olitte tuosta sairaalakassin sisällöstä keskustelleet, niin vähän siihen viitaten yksi kysymys kokemattomalta... Minkä kokoiset imetysliivit ostaa? Paljonko täytyy varata isommat kuin normaalisti? Mulla ollu tähän astisessa elämässa aina 70-75A, syksyllä sain uusia kooksi 75B. Niin...
  18. NASU-masu

    *** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

    Heipsan! Täälläkin on kevättakki hakusessa :) Paketti tulossa H&M:ltä, siellä monta vaihtoehtoa koitettavaksi. Toivottavasti joku olisi kivannäköinen ja tosiaan myös masulle tilaa. Täällä on maha kasvanut ihan silmissä viimeisen viikon aikana, nyt on oikeesti ilmestynyt yhtäkkiä kauhee pallo...
  19. NASU-masu

    *** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

    Viipperä, kiitos tietoiskusta! On hyvä kuulla jotain joltain ammattilaiseltakin saatua tietoa. Neuvolasta kun olen kysellyt, niin aina sama vastaus noihin jumppajuttuihin... kaikkea voit tehdä ihan normaalisti niin kauan kun hyvältä tuntuu... joka on aika ympäripyöreesti sanottua, kun itse...
  20. NASU-masu

    *** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

    Huomenta! Täällä herätty tänään jo seiskan aikaan, ei millään enää nukuttanut... ja nyt oon oikeesti ihan poikki, ei millään jaksais olla hereillä. Koitin käydä tossa ulkonakin, jotta piristyis. Viipperä mulla on ollu ihan samantapasta touhua mahan seudulla. Se on varsinkin iltasin aina...

Yhteistyössä