Hakutulokset

  1. H

    Kuinka monta lasta, kuinka monta keskenmenoa?

    3 lasta (joista ekat kaksoset), 2 keskeytynyttä keskenmenoa ja 1 kohdunulkoinen.
  2. H

    Vähävarainen odottaja Oulun seudulta

    Mulla olis antaa "äitiyspakkaus" apua tarvitsevalle: mm. vauvan vaatteita, rintapumppu, lakanoita, maidonkerääjä, leluja. Ota yhteyttä jos olet taloudellisesti ahtaalla oleva odottaja tai tunnet sellaisen.
  3. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Ylli mulla oli edellisessä raskaudessa yks takki, jota pidin alkuraskauden. Sitte ku laitoin sen takin seuraavana syksynä päälle, niin meinas yrjö tulla, kun tuli niin vahvasti se alkuraskauden etominen mieleen :x. Imetys loppui helteisiin. Minttu teki totaalisen lakon, johon ei auttanu...
  4. H

    En jaksa enää hoitaa vauvaa

    Kai sitä nyt monikin äiti on joskus ollut niin väsynyt ja tympääntynyt, että on ajatellut ap:n tavoin. Parempi jättää huutamaan kuin ravistella turhautuneena ja lopen väsyneenä. Soita ap sinne neuvolaan ja itke ja vaadi apua.
  5. H

    En jaksa enää hoitaa vauvaa

    Voimia sulle :hug:. Et sinä ole huono äiti, vaikka oletkin väsynyt etkä saa vauvasta mitään iloa. Usko kuitenkin siihen, että kohta se helpottaa. Mua auttoi laulaminen. Pääsin jotenki pois siitä tilanteesta, kun lauloin. En siis laulanut "lapselle" vaan ihan vaan oman henkisen jaksamisen takia...
  6. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Ja meillä on kohta jo 5kk-neuvola. Minea pyörähti eilen ekan kerran itse mahalleen. Vaikka Minttu syö jo paljon kiinteitä päivisin, niin silti se herää yhä 3-4 aikaan yöllä tissille. Pitäis alkaa vissiin antaan sille iltaisin velliä. Oon jo kerran antautki, vaan ei ainakaan sillon vaikuttanu...
  7. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Tiinis meidän Minea syntyi 5 viikkoa etuajassa. Painoa ja pituutta seurataan korjatulla iällä, muuten olis koko ajan ikäänsä nähden liian pieni. Jossain vaiheessahan tyttö ottaa muut samaan aikaan syntyneet kiinni. Näiltä meidän 8 viikkoa etuajassa syntyneiltä kaksosilta kiinniottoon meni vuosi...
  8. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Mää oon käyttäny sammakseen puolukkaa. Meillä oli eilen 4kk -neuvola. Minea on nyt 61 cm pitkä ja painaa 5870g. Korjattua ikää on nyt tasan 3kk. Tyttö rupes nauraa hekottaan, kun lääkäri teki morotustestejä ja pyöritteli lonkkia. Lääkäri sai just sitä ennen sanottua, että monet lapset ei...
  9. H

    Onko vauvalle jotain haittaa siitä jos joka päivä ei saakkaan kiinteää ruokaa jos se on aloitettu?

    Eiks se täysimetyssuosituski ole 6 kk, joten pitäis ainaki periaatteessa pärjätä pelkällä maidollaki.
  10. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Mun on pakko kommentoida tota yökyläilyasiaa vielä. Mun yks tuttu lähti miehensä kanssa 2 viikoksi rantalomaileen ja jätti 9 kk-ikäisen vauvansa ja taaperonsa sukulaisten hoivaan (hoitajat vaihtu välillä). Se oli musta kyllä jo vähän liikaa! Meillä on Minttu saanu välillä aivan kauheita...
  11. H

    Rv 31+2 ja paikat pehmenneet!

    Nyt makaat tiiviisti ainaki kuukauden. Ota se vakavasti, sillä ei todellakaan ole kiva, jos vauva syntyy 2 kk etuajassa. Vaikka nää munkin keskoset on selvinneet ihan hyvin, niin olihan siinä alussa kaikenlaista sen lisäksi, että vauvat piti jättää sinne sairaalaan (tietty). Missään et kyllä...
  12. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Yleensähän lapsilla on Neitiniisku erit kummit, mutta ei sille mitään estettä ole, etteikö vois olla samat. Joten jos sun miehen veli suostuu, niin mikä ettei. Minnis onnea =). Unirytmistä: meilläki nukutaan päivisin aika lyhyissä pätkissä. Öisin mennään 2-3 syötöllä. Harmillisesti pisin...
  13. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Mekkoa etsiville tiedoksi, että se mekko löytyy siitä viimeisestä kaupasta :p . Meillä aloitetaan kohta soseet, kun keskosille pitää aloittaa jo 3 kk iässä. Mietin aikani kaupassa hyllyn edessä, että millä sitä aloitettais. Sairaalasta annettiin ohjeeksi että hedelmäsoseella. Valitsin sitte...
  14. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Meillä kestoillaan. Mulla meni hermot niihin ImseVimseihin ku vähänki ku tyttö liikku/potkiskeli, niin en saanu kuorta päälle ilman, että vaippa levis. Ois pitäny olla kolme kättä. Ostin sitte nalle-vaippoja ja ne pysy kiinni, vaikkei niissäkään ole tarroja. Lisäksi Imset oli kauheen ohuet...
  15. H

    Kohdunulkoinen raskaus: jälkipuintia

    Maira luulisin, että arvon pitää olla tosi lähellä nollaa, että kierto lähtee käyntiin. Eli ei varmaan kymmentäkään. Tsemppiä yrityksen aloituksen odotteluun. Tankaahan foolihappoa sitten varastoon! Nypyllekin jaksuja plussan odotteluun. Ja Kipolle adoptiojonoon! Hoksasin, etten olekaan tänne...
  16. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Pullomaidon säilyvyydestä: sairaalassa muistaakseni sanottiin,että säilyy tunnin verran pullossa, joten oon käyttäny samaa maitoa, jos on ollu kysyntää tunnin sisällä. en oo lämmittäny uudelleen. minä sekä imetän että annan pulloa. oon huomannu että maidon riittävyyteen vaikuttaa se että tosiaan...
  17. H

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Laitoin tytöt yksärillä mun tiedot. Aattelin tulla tuttuun seuraan, vaikka tyttö syntyi joulukuussa. Typy (ei oikeaa nimeä vielä) on nyt siis jo 7 viikkoa vanha, korjattu ikä vajaa 2 viikkoa, Painoa on nyt 3700-3800, en oo ihan varma. Ostettiin sellanen kalavaaka kotiin, kun alkuvaiheessa piti...
  18. H

    YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

    Toivottavasti tämä tuo teille toivoa: kahden keskenmenon ja yhden kohdunulkoisen jälkeen meille on nyt syntynyt tyttö. Pikkuinen syntyi 5 viikkoa etuajassa joulupäivänä 25.12.2010 meille maailman ihanimmaksi joululahjaksi. Painoa on 2600g ja pituutta 45cm. Vauva on tällä hetkellä...
  19. H

    40+ ODOTTAJAT, vol 2

    Mäki korjaan listaan, että LA oli 1.2.2011 ja syntymäpäivä 25.12.2010 ja tulokas on tyttö, vaikka tekonimi olikin Kalle (oli vaan niin poikaolo) :D. Pikkuinen sai tänään nenä-mahaletkun, kun ei jaksanu enää ite syödä. voi johtua kohonneista bilirubiiniarvoista. Vielä ei ole valohoidossa. Nyt...

Yhteistyössä