Hakutulokset

  1. M

    Muisti pettää =O

    Luin just Neil Hardwikin kirjan "Hullun lailla" (kertoo omasta sairastumisestaan masennukseen) ja hän kirjoitti, että mm. lähimuistin huononeminen on yksi merkki masennuksesta. Sun taustoja en siis tiedä, mutta ei hänkään tiennyt olenvansa masentunut ennen kuin oli tosi paha tilanne. Tämä tuli...
  2. M

    Mikä ruoka-aine tekee mun vatsan näin hiton kipeeksi?

    Onko siinä valkosipulimarinoidussa broitsussa natriumglutamaattia? Miten/mitän yleensä syöt? Valmisruokaa/valmiiksi marnoituja jne ruokia, joissa natriumglutamaattia? Siitähän sanotaan, että voi tulla mahakipuja&löysä vatsa...
  3. M

    Mua ärsyttää kun ihmiset aliarvioi taaperoitaan!

    Joo, mä kanssa samoilla linjoilla tuossa "kokeilemalla oppii". MUTTA: meidän su 2v täyttävä neiti ei vielä ole älynnyt, että hiekka on pahaa. Vielä viime kesänä sen noin 1v ymmärsin, mutta ei ole siitä vieläkään viisastunut. Tai korjaan, tavat ovat parantuneet, välillä nimittäin syö sitä...
  4. M

    Yksinäinen, vaan ei yksin

    Mulla sama ongelma!
  5. M

    Mulla on maailman hauskimmat ja ihanimmat ystävät <3

    Ole onnellinen! Minulla ei ole yhtään... :(
  6. M

    Kukaan Tampereella nyt viihteellä?

    Olisinkin! Mies oli siellä tällä viikolla kouluviikon takia ja kaksi kertaa olivat kylillä (koulu loppui tällä viikolla) ja tänään meni kaverinsa saunailtaan täällä. Mä oon 4 viikkoo ollu lasten (1&3v) "yh" arkisin ja kyllä vituttaa ja rankasti, että herra vaan menee kinkereistä toisiin!!! :mad:
  7. M

    Galluppia: Miten usein käyt kampaajalla? Miten usein lapsesi käy? Entä miehesi parturissa?

    Mä kävin ennen muutaman kk välein, kun oli lyhyt tukka. Nyt kasvatan sitä, viimeksi kampaajalla kävin viime lokakuussa, eilen värjäsin taas juurikasvua. Mies leikkaa itse koneella muutaman millin sänkensä noin kerran viikossa/kahdessa viikossa. Tytöt 3,5v ja 1v11kk tukat leikkaan kotona...
  8. M

    Tänään syötyä ja juotua?

    Aamupala: Kaurapuuro&raejuusto, vettä, kahvi maidolla Lounas: Jauhelihakeittoa, vettä Välipala: Ehrmann-rahka&2 mandariinia, vettä Lounas: 2 lohilettua/pihviä, keitettyjä porkkanoita, vihersalaattia, omatekoista sal. kastiketta, vettä Iltapala: Ehrmann-rahka&2 mandariinia, vissyä
  9. M

    Minkä ikäinen vauva voi matkustaa autossa kasvot menosuuntaan?

    Lapsen pää painaa paljon enemmän suhteessa vartaloon, ja lapsen niska on heikko. Lasten tulisi matkustaa selkä menosuuntaan asennetussa turvaistuimessa 3–4-vuotiaiksi Jos lapsi istuu etutörmäyksen aikana kasvot menosuuntaan päin, turvavyö sitoo hänen vartaloaan, mutta pää liikkuu eteenpäin ja...
  10. M

    Saako teidän 4-5 v. keinua seisaaltaan?

    Saa. Meillä 1v10kk tyttö oppi tällä viikolla kiipeämään itse kiikkuihin. Ja tietysti pitää kaikkea kokeilla. Ekana päivän koitin kieltää, että ei seisaaltaan, mutta sitä on niin kiva treenata (ei saa vauhtia kuin sivuttain), niin treenatkoon. Toki vieressä vahdin, että mitä touhuaa, että on...
  11. M

    Laitetaan kroppakuvia

    Taisi kuvani innoittaa sinua, se vaan on sääli, kun kaikille vaan ei millään kasva ne tissit, vaikka kuinka toivoisi. En minäkään haluaisi, että vartaloni näyttäisi tältä, lihavuudelle/laihuudelle sekä lihaksille sentään voi jotain tehdä kotikonstein, mutte ei sille, että on lauta! Mua vaan niin...
  12. M

    Laitetaan kroppakuvia

    Heh, jos kerrankin osallistuisi kuvaketjuun :) Pituus 169cm, paino 63,5-64kg, 2 lasta (3,5v ja 1v10kk)
  13. M

    Ilmaa ja happea vauvoille

    Meillä kanssa tämä oli myös syynä harson pitoon, toljotti vain, jos oli näkymät. Lisäksi talvella syynä myös tuo kylmyys. Ja meneehän se ilma siitä harsosta läpi ja tosiaan alakautta myös ilmaa menee kuomusta (ja tarvittaessa tuuletusaikosta). Ja meillä kyllä ulkoillaan yleensä se 2xpäivä...
  14. M

    1v 8kk ei puhu

    Meillä sama juttu, tyttö pian 1v8kk, muutamia sanoja tulee: kakka, auva, isi... muuten vaan ölisee, kun jotain haluaa. En ole huolestunut, siskonsa alkoi kanssa hyvin myöhään puhua, parin vuoden iässä puhui jo jotain, pitkään puhe oli (ainkain vieraille) epäselvää, mutta nyt 3v puhuu lähes...
  15. M

    ideoita 1,5v taaperon uniin?

    Ja meillä nlassa sanottiin, että 1,5v alkaa nähdä unia, joten yön itkut voi olla sitä, ei tartte olla ees paha uni, että itku unesta tulee.
  16. M

    Laskin just, että meidän tyttö saa pelkästään meiltä vanhemmilta..

    Voi mahoton! Mä en oo ostanu vielä yhtään joululahjaa kellekkään, en edes omille tytöille (3v ja kohta 1,5v)! Mä en vaan saa koskaan aikaseksi, mä inhoon joululahjojen ostamista. Ja kyse ei ole siitä, etteikö ole varaa. En vaan jaksa keksiä, mitä pitäis ostaa. Ja isompi murheenkryyni on lasten...
  17. M

    Kertokaas, miten ihmeessä..

    Kun esikoinen oli "vauva" tai siis tuonne reilu 1,5v asti ennen toisen syntymää, nukkui hän ulkona rattaissa jotain 3h unia, joten perusviikkosiivouksen tein perjantaisin noiden unien aikana. Sit jos oli isompaa siivoo, niin sit jaoin muistaakseni eri päiville tuohon uniaikaan. Sit on tullut...
  18. M

    Kirjoittakaapa tänne viimeisin mieheltänne saama tekstari?

    8,3 ... nyt lähen fyssiin. (Olin kysyny, paljos oli rasva%, kun koulussa tänään mittasivat & toivottelin tsempit fysioterapeuttikäynnille)

Yhteistyössä