Hakutulokset

  1. äippänä

    Te, jotka otatte usein vaan muutaman...

    Etenkin näin kesä- ja loma-aikaan tulee otettua useinkkin se muutama... Itse otan joka kerta saunaan yhden siiderin tai lonkeron - oli lapset mukana saunassa tai ei. Meillä lapset menee aina nukkumaan heti saunan päälle ja monesti tulee otettua vielä toinen tai kolmaskin juoma saunan päälle...
  2. äippänä

    Kuuluuko kummin muistaa lasta ensimmäisenä syntymäpäivänä?

    Eli lahja kummilta olisi kyllä kelvannut, mutta itse kummi ei ollut tervetullut juhliin??? :O Aika erikoista minusta! Itse kyllä lähetän kutsun, vaikka tietäisinkin, että kyseinen henkilö ei pääse paikalle. Mutta minusta on kohteliasta kutsua ja näyttää sillä tavalla, että hän on tervetullut...
  3. äippänä

    tänään nähty (viikon verran)...noin 1v lapsi AINA rattaissa, MIKSI??

    Onpa tosiaan ikävää. Miksi ihmeessä et mennyt niille vanhemmille neuvomaan, miten lasta pitää kohdella ja miten häntä pitää kasvattaa? Tai miksi et samantien tehnyt ilmoitusta sossuun, että lapsi raukka istuu kaikki päivät ja ehkä yötkin läpeensä rattaissa pääsemättä sieltä koskaan pois?
  4. äippänä

    Miten vauvasi vaikuttaa pukeutumiseen?

    Aika vähän vauva vaikuttanu mun pukeutumiseen. Kotona olen edelleen pukeutunut just niin ku ennenki eli jotku rennot vaatteet, joita on kiva pitää päällä. Jos suttaantuu, ni sitte suttaantuu. Mutta jos lähdin johonki reissunpäälle esim. kaupungille imetusaikana, niin silloin mietin, että paita...
  5. äippänä

    Inhoan pentuani.

    Kaunista puhetta omasta lapsesta...
  6. äippänä

    Millainen itkuhälyytin sisälle yökäyttöön?

    Itse en ole kokenut tarvetta itkuhälyttimelle yöaikaan. Vaikka poikien makuuhuone ja oma makuuhuoneemme sijaitsevat eri päissä taloa, niin hyvin itku ja huutelu kuuluvat yöllä. Makuuhuoneiden ovet ovat auki ja se riittää. Päiväaikaan itkuhälytin on käytössä, ku kuopus nukkuu rattaissa...
  7. äippänä

    Jauhelihaa pakkasesta, käyttäisitkö?

    Todellakin käyttäisin molemmat pakkaukset!
  8. äippänä

    Miten saisin kerrottua miehelle...

    Pitääkö se kertoo miehelle sanoin? Eikö miestä haluta koskaan? Ja toisekseen, kyllä mun mielestä parisuhteessa pitää uskaltaa/kehdata sanoo miehelle, jos jotain asiaa on - oli se sitten mitä tahansa. Mutta kyllä meidän suhteessa sänkypuuhiin on päästy ilman erityisempiä puheitakin. Harvemmin...
  9. äippänä

    Mitäs mieltä tästä talosta?

    Ei ole ollenkaan mun makuuni!
  10. äippänä

    on niin tuskasen kuuma ettei tuu nukkumisesta mitään

    Meillä on ihanan viileetä. Fanitan täysillä ilmalämpöpumpun perään, on aivan loistava keksintö! Kesällä on kivan viileetä ja talvella ihanan lämmintä.
  11. äippänä

    Miksi ihmiset ostaa kalliita astiasarjoja kaappiin pölyttymään?

    Kyllä mäki tykkään, että juhlissa voi kattaa jotain hienompia astioita. Eihän niiden hienompienkaan astioiden silti tarvitse olla kalliita. Itselläni tosin on juhla-astioina Penticiä, kun olen lahjaksi yhtä sarjaa saanut. Itse en olisi koskaan malttanut alkaa keräämään niin kalliita astioita...
  12. äippänä

    Miksi teette kolmivuorotyötä?palkan takiako?

    Itselleni sopii epäsäännöllinen kolmivuorotyö paremmin kuin arkipäivätyö. Tykkään välillä nukkua aamulla pidempään ja arkivapaat ovat kivoja. Olen sellanen yökukkuja, että yövuoro sopii minulle oikein hyvin. Ja onhan se totta, että kyllä ne lisät vaikuttavat siihen tilipussiin ja kukapa nyt ei...
  13. äippänä

    kyllä on kallista laivalla syöminen!

    Mä en ymmärrä sitä, että lähdetään reissuun, mutta sitten ei ole vara ruokailla siellä. Kylä mun mielestä laivareissuun kuuluu juuri se ruokailu - nautitaan kaikessa rauhassa niistä herkuista. Jos hinta tuntuu liian suurelta, niin sitten kannattaa jäädä kotiin vallan. Itse olen sitä mieltä...
  14. äippänä

    Hankitteko lapsille vaatetta etukäteen?

    Jonkun verran ostan, jos näen kivaa vaatetta edullisesti. Mutta en ihan mahdottoman isoja kyllä osta varastoon. Poika käyttää nyt sekä 92cm että 98cm vaatteita. Varastosta löytyy ehkä jotain 110 senttisiä vaatteita, mutta ei hirvittävän montaa. Varastoon ostan yleensä sellasta normaalia...
  15. äippänä

    I <3 kuukuppi

    Se on kyllä hyvä. Etenkin kesällä se oli aivan ihana, kun ei tarvinnut helteellä laittaa mitään hiostavaa rättiä housuun. Itse pidin sitä aina ekasta vuotopäivästä viimiseen tippaan saakka. Nyt olenkin raskaana, enkä moisia härveleitä tarvitse, mutta aivan armasti palaan kuukuppini pariin...
  16. äippänä

    Mielipidekysymys! Annatko poikalapsen olla "tytön näköinen"

    Meillä poika saa näyttää pojalta. En siedä pitkiä hiuksia niin pienillä pojilla kuin isommillakaan pojilla tai miehillä. Joten meidän huushollissa pojan hiukset leikataan lyhyiksi ja sillä selvä. Vaatekaapistakin löytyy kyllä lähinnä sinisiä vaatteita, vaikka sen suhteen en niin koin tarkka...
  17. äippänä

    Kova vai pehmeä pipari?

    Kova
  18. äippänä

    Kyllä toi pentu on yksi...

    No jopas oli tekstiä alottajalta.. ... Pakkohan tän on olla provo. Ei kukaa tervejärkinen puhu tolla tapaa omasta lapsestaan. Meillä poika kukkuu hereillä joka ikinen ilta 22.30 asti. Ja jos vielä mummu antaa päikkäreiden joskus venyä normaalia pitempään, ni ei ennen puoltayötä oo mitään...
  19. äippänä

    Yksi nimi,jonka voisit antaa lapsellesi nimeksi ja yksi mitä et?

    Minusta toi Ia on jotenki hassu... Tuntuu, ku olis vaa laitettu pari kirjainta peräkkäin, ku ei oo keksitty mitää "kunnon" nimee....
  20. äippänä

    Mitä terveyssiteitä käytätte?

    No nykyään käytän itte sitä kuukuppia, mitä "ei saanut" ehdottaa.... Mutta ennen ton kupin hommaamista käytin vallan Vuokkosia. Musta ne on ollu tosi hyviä. Mäkin inhoon kaikkia muovipintasia siteitä, tuntuu että ne hiostaa koko ajan ja tarttuu kiinni. Ja onhan noi Vuokkoset vieläpä...

Yhteistyössä