Hakutulokset

  1. kaalimaan vartija

    Maistuisiko?

    Näyttää hyvältä. Ja varmaan onkin hyvää. Ei vaan maistu mulle kun en syö lihaa... :unsure:
  2. kaalimaan vartija

    Kirkosta eroaminen

    Eikös kirkollisvero ole jotain prosentin luokkaa verotettavista tuloista...? Että siitä vain laskemaan omista vuosituloista paljon se vero on... Tai riippuu vähän missä kunnassa asuu..
  3. kaalimaan vartija

    ei jaksaisi tätä

    Onko mahdollista ottaa viikonloppuna kevyemmin? Nauttia lapsista ja yhteisestä ajasta... Yhden rauhallisen sunnuntain voimalla jaksaa kummasti monta päivää. Toinen neuvo on, että opettele nauttimaan pienistä hetkistä arjessa.
  4. kaalimaan vartija

    Lapsen kaverien "ruokkiminen"

    Lukematta muita vastauksia... Meillä ruokaa saavat kaikki paikalla olijat. Joskus olen varannut vain edellisen päivän tähteitä ja silloin sanon, että sori, nyt on vähän ruokaa ja tarjoan vieraille leipää, hedelmiä tms... Usein kyllä varaudun jo ruokaa laittaessa siihen, että jos on...
  5. kaalimaan vartija

    Voisitko ottaa vanhenevan vanhempasi/isovanhempasi/tätisi luoksenne asumaan

    Tietenkin voisin. Tosin tarvitsisimme sitten ainakin yhden huoneen enemmän... Mutta kunhan lapset alkavat muuttamaan pois omilleen niin tuolta yläkerrasta vapautuu huoneita.. ;)
  6. kaalimaan vartija

    Missä säilytätte lasten piirustuksia yms. taideteoksia?

    Säilytän vain osan kunkin omassa laatikossa. Teinit saavat itse miettiä mitä kousta tuleville taideteoksille tehdään. Osan haluavat ihan itse heittää mäkeen.. ;)
  7. kaalimaan vartija

    Rikosratkaisu! Miten tämä sinun mielestä pitäisi mennä?

    Mulle kyllä herää kysymys, että mikä tämä perhe on..? Miksi ihmeessä se skootteri seisoi siellä kaupan pihassa monta päivää ilman että kukaan kävi hakemassa sitä pois? Tytötö kyllä pystyivät varastamaan siskonsa skootterin, mutta eivät palauttamaan? Vanhempia ei vähempää kiinnostanut, että...
  8. kaalimaan vartija

    Rikosratkaisu! Miten tämä sinun mielestä pitäisi mennä?

    Ihan samaa mietin... Miksi skootterin omistaja ei hakenut skootetria takaisin? Tai vanhemmat? Mun mielestä myös molemmat siskokset ovat jonkinlaisessa korvausvastuussa skootterista, koska ottivat sen luvatta haltuunsa, jättivät sen lukitsematta kaupanpihaan... Ei väliä sillä kuka ajoi...
  9. kaalimaan vartija

    miten palkitssit 13v teinin, joka ulkoilisi 5v pikkusiskonsa kanssa tunnin ulkona?

    Kyllä lapsenvahtihommista pitäisi teinille jotain maksaa... Olen maksanut vähän vaihtelevasti parista eurosta kymppiin... Meillä teini kyllä viettää aikaa ihan vapaaehtoisestikin 10 vuotta nuoremman sisaruksensa kanssa. Pelaavat yhdessä, laittavat toistensa hiuksia ja välillä köllöttelevät...
  10. kaalimaan vartija

    Joko olette allekirjoittaneet kansalaisaloitteen rikollismamujen karkoittamisesta?

    Voi kun kaikki muutkin rikolliset voitaisiin karkoittaa jonnekin... Tai ainakin ne jotka uusivat jo kolmatta kertaa... plus kaikki jotka syyllistyvät tekemään jotain lapsiin kohdistuvaa.. Ihan ot... tiedän. Kannatan kyllä sitä, että ainakin ne, jotka uusivat rikoksen tai syyllistyvät (mun...
  11. kaalimaan vartija

    Millä tavalla elämä muuttuu kun vauva syntyy perheeseen?

    No johan oli kummallienn kommentti tuleville vanhemmille... Kertoisikohan enemmän henkilöstä itsestään kuin tulevasta tilanteesta ja elämän muutoksesta...? (ja tarkoitan nyt läjhinnä sukulaisnaista...) Omasta esikoisen syntymästä muistan sen, että vauva sujahti kivuttomasti meidän kahden...
  12. kaalimaan vartija

    Minkä värinen on kotisi?

    En jaksa luetella värejä... Meillä on tumma sisustus olohuoneessa. Aidot villamatot ovat punasävyiset, keventäväninä väreinä on vihreää ja vaaleanpunaista. Iso kirjahylly on valkoinen... Kokeiltiin joskus valkoista värimaailmaa olohuoneeseen... SIlloin ostettiin mm. valkoinen kirjahylly ja...
  13. kaalimaan vartija

    Ahdistaa hirveästi, lapsi jo 11v eikä vieläkään osaa lähteä itse kouluun

    Läksyissä olisin tiukkana ja niitä tehtäisiin vaikak iltaisin yhdessä jos ei muuta. Onko lapsella muuten omantoiminnan ohjauksessa ongelmia? Jääkö "jumittamaan" tai onko pienempänä asiasta ollut puhetta? Samaa mieltä kuin ylemmässä viestissä. Yhteys kouluun ja yhdessä meititte opettajan ja...
  14. kaalimaan vartija

    Älkää IKINÄ ostako Samsungin tabletteja!

    Jaa-a, joskus kohdalle vain sattuu maanantai-kappaleita... Meillä toinen samsung tilttasi noin 3 kk ostopäivästä ja toienn pelittää ok vieläkin noin 1 v ostopäivästä...
  15. kaalimaan vartija

    Eläisitkö tässä perheessä?

    Neuvoisin ryhdistäytymään ja nostamaan itsekunnioituksensa maasta ylös mukaansa. Pärjää itsekseenkin jos tahtoa riittää. Tai aina voi saada parisuhteensakin toimimaan paremmin, kumpaakin enemmän miellyttä'vällä tavalla. Ihan tuollaiseen suhteeseen en jäisi.
  16. kaalimaan vartija

    keitin riisipuuron riisiä liian kauan ennen maidon lisäämistä

    Sekoita kuumennettu maito sinne joukkoon ja sekoita kunnolla. Ihan hyvää tulee.
  17. kaalimaan vartija

    Mikä tuo juttu pikku taaperosta (Bertta) on Iltalehdessä, kun lukee vain, että lapsi

    Taidat olla provo tai ainakin vähän ärsyttämässä meitä muita ;) ....... tai sitten ihan vain helkkarin tyhmä.
  18. kaalimaan vartija

    Mikä tuo juttu pikku taaperosta (Bertta) on Iltalehdessä, kun lukee vain, että lapsi

    Kyllä olen maksanutkin. Tarvittavista terapioista joita lapseni tarvitsi, että voisi joskus elää normaalia elämää. Näin se vain menee. Ja meilläkin kaupungin olisi pitänyt ne maksaa... Näkemysero meidän, terapeuttien, ammatti-ihmisten ja kaupungin työntekijöiden / päättäjien välillä. No, meidän...

Yhteistyössä