Hakutulokset

  1. M

    jäykkäkouristusrokote, kuuluuko olla kipeä?

    Mulla tulee ti 2vk,kun tehoste laitettiin ja vieläkin on kipeä.Terv.hoitaja pisti ilm. hermoon,kun tuntui,että ois sähköiskun saanut pistettäessä.Kädessä on puutumisen tunnetta ja se on usein kylmä,eli veri ei kierrä kunnolla.Kuinkahan kauan tätä pitää vielä kestää :(
  2. M

    Mitä laitan?

    Vaippoja pienelle,panadolia,suklaata,sisuja,body pienelle
  3. M

    Gallup: Lapsettomuuden syyt vai onko tiedossa?

    Selittämättömiä ollaan molemmat, yritystä 05/05 lähtien. Tyks ei ole vielä selvitellyt voisiko syynä olla kuitenkin endo. IVF suunnitteilla alkusyksyyn (3 inssiä negattu).
  4. M

    TURKU + hoidot

    Hei Elisa, Mulle tehtiin eka inssi joulukuussa -06, ja sitten vuodenvaihteen takia meni yksi kierto sivu suun, eli ovis osui juuri uuden vuoden pyhille. Sitten tehtiin kaksi inssiä peräkkäisiin kiertoihin helmi- ja maaliskuussa. Mun tietääkseni voidaan kyllä hyvin tehdä kaikki peräkkäinkin...
  5. M

    TURKU + hoidot

    Hei Hermionne! Tyksissä on ainakin kolme eri lääkäriä (minulla ollut), eli he ovat vuoroviikoin klinikalla. Kaikki ovat ihan ok, mutta jotenkin tuntuu että tällä miehellä (nimikirjaimet AP) on suurin asiantuntemus. Meillä oli niin, että jo ennen ekaa käyntiä mies toimitti simpat tutkittaviksi...
  6. M

    Hoitojen määrä julkisella?

    Hei! Inssitaival on nyt käyty läpi julkisella, ja mietityttää tulevat hoidot. Meillä on miehen kanssa iso asuntolaina, joten ylimääräistä rahaa ei valtavasti olisi laittaa yksityiselle klinikalle ivf-ym. hoitoihin. Osaako joku kertoa kuinka monta ivf:ää (sekä tuoresiirrot että pasit) julkisella...
  7. M

    Helmikuun inssipiinailijat ??

    Hei Taika, Piti vaan tuohon Tyksin "näytteenantamistiloihin" vastata, että meillä mies on aina saanut purkin mukaan ja näyte on "toimitettu" ihan kotioloissa purkkiin. Edellyttävät kyllä, että näytteen tulee olla tyksissä tunnin sisällä purkittamisesta. Paljon kivempi keino mielestämme, kuin...
  8. M

    Inssit negaa, mutta ivf onnistunut?

    :wave: Hei! Täällä usean epäonnistuneen inssin jälkeen yritän keräillä taas itseäni, ja kaipaan positiivisia kokemuksia niiltä, jotka ovat ehkä selittämättömästi lapsettomia, läpikäyneet inssejä niissä onnistumatta, mutta sitten plussanneet ivf:llä. Olen itse tyksissä hoidoissa ja odottelen...
  9. M

    Clomikiertojen ultraus

    :wave: Heippa ja kiitos kaikille vastanneille! Ultra on täälläkin nyt varattu ;) Taru23, onnea kovasti plussan johdosta, toivottavasti tämä pysyy kyydissä :flower: Oliko sulla tärppikierrossa esim. Luget vielä tukena? Mimsu
  10. M

    Clomikiertojen ultraus

    Heippa Clomistit! Tiedättekö, täytyykö AINA tehdä kontrolliultraus Clomi-kierrossa? Vaikkei inssiä tms. kiertoon olisi suunniteltu. Vai popsiiko moni Clomeja ilman mitään kontrollikäyntejä? t. utelias Mimsu
  11. M

    Clomit+alkoholi.....

    Täälläkin yksi Clomisti, joka viime viikolla pikkujouluissa ihan räväkästi juhli (kp5 muistaakseni), eikä mitään ihmeellisiä "oireita" tullut. Hauskoja juhlia vaan! :flower:
  12. M

    * Joulukuun clomistit *

    Huomenta tytöt! Voi järkytys mikä HIKI yöllä!! Ja edelleen tulee kuumia aaltoja... Näköjään lääkkeet tosiaan vaikuttaa, hyvä niin. Mä otan vaan yhden Clomin per päivä, koska ovulaationi normaaliolosuhteissa ihan ok. Jostain syystä tyksissä haluttiin silti mulle Clomit, koska se on nähtävästi...
  13. M

    * Joulukuun clomistit *

    Moi! :wave: Täällä ekaa clomikiertoa jännitellään, tänään kp 5 ja ensimmäinen clomi napattu aamulla (mulle määrättiin clomit kp 5-9). Tarkoitus myös tehdä tyksissä inssi tähän kiertoon, mutta pahasti epäilen että ovis osuu viikonlopulle. Kun kuulemma clomit voi aikaistaa ovulaatiota? Taustaa...
  14. M

    Justiinsa juu

    Peesaan Vauvaunelmaa - näin meilläkin toimittu, ja hyvin mies on saatu kellistettyä petiin ("pahaa-aavistamatta") oikeaan aikaan ;) Eli hänellä ei ole juuri käsitystä mun ovisajoistani, enkä halua sillä asialla miestä vaivata...
  15. M

    Muita tyksissä / ongelmia?

    :flower: Kiitos kaikille vastanneille! En halunnut mitenkään moittia saamaani hoitoa tai mitään sellaista; henkilökunta on aina ollut ystävällistä ja asiantuntevaa. Ajattelin vaan että onko kellään muulla sellaista fiilistä että "tähän samaan putkeen vaan kuin kaikki muutkin, kun näin on aina...
  16. M

    Muita tyksissä / ongelmia?

    Hei! Olen nyt hoitojen alkutaipaleella tyksissä. Onko muilla tyksin hoidokeilla sellainen fiilis että kaikki pistetään saman kaavan mukaan hoitoon; ensin klomit + inssi, täysin riippumatta ongelmien syistä?? Mulla on sellainen olo ettei kukaan huomioi omia havaintojani ongelmista = tiputtelu...
  17. M

    pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

    Hei taas "hoidokki-kaverit"! :wave: En ole kauheasti ehtinyt täällä palstailla, työrintamalla riittää tarpeeksi puuhaa... Täällä odotellaan myös ensi kuun alussa tyksissä tehtävää aukiolotutkimusta. Miehen simpat tutkittiin viime kuussa, ja oli oikein hyvää materiaalia kuulemma. Muistelin...
  18. M

    pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

    Hei kohtalotoverit! :wave: Miten työnantajanne suhtautuu tutkimuskäynteihin? Käyttekö omalla ajalla? Kuuluisiko näistä käynneistä pyytää esim. lääkärintodistus ja esittää työnantajalle? Onhan lapsettomuus kuitenkin aika useissa tapauksissa sairautta - esim. endometrioosi tms. Kyselee...
  19. M

    Syyskuun lapsettomuushoidot

    Hei Tipsu (nimimerkki meni varmaan pieleen)! Pyysit kertomaan kokemuksesta eka lapsettomuushoitokäynnistä. Olin juuri ensimmäisellä polikäynnilläni (julkinen sektori), ja luulin että siellä vaan jutustellaan yms. kun miestäkin oli pyydetty tulemaan mukaan. Siellä tehtiin kuitenkin...
  20. M

    IVF-VAUVAT

    Vastaus nimim:lle Minä:Heillä oli onnea matkassa,vaikka painoivat alle kilon. Olivat 3,5kk sairaalassa,eli laskettuun aikaan asti.2 kiloisina pääsivät kotiin.Nyt (1v8kk)painavat n. 9kg ja 10kg.Kävelevät jo hyvin ja toistaiseksi ainakin kaikki on ok.Tulevaisuus näyttää tullessaan,tuleeko...

Yhteistyössä