Hakutulokset

  1. H

    Ketä paikalla?

    :wave: sataa kaatamalla, sateenvarjon alla ropinaa voi kuulostella tarina on jokaisella sadepisaralla
  2. H

    Apuja, kokeneemmat! Miten kulkea ulkomailla 1-v ja 3-v kanssa kaupungilla? Rattaat, kantoreppu, kävellen, tuplat??

    Toiselle rattaat ja mukaan seisomalauta. Kun selkänojan laskee alas, saa pienempi istua selkänojan päällä ja isompi normaalissa istuinkohdassa. Rattaita puollan ehdottomasti, koska niissä saa kuomun kanssa varjoa, ja alakoriin mahtuu eväät ja muut painolasti. Seisomalaudalla voi isompi...
  3. H

    Säännöstelläänkö teillä lasten syömistä, siis rajoitetaanko määriä?

    Tilannekohtaisesti rajoitetaan. Jos on kuusi kanafilettä ja kuusi syöjää, niin jokainen saa yhden. Ruokaa saa syödä niin paljon kuin haluaa, mutta jos ruoka ei maistu niin ei tarvitse jälkiruokaherkkujakaan tulla kyselemään.
  4. H

    Annatteko lapsen syödä raakaa kakkutaikinaa?

    Annan tietysti, ja itsekin syön raakaa kakkutaikinaa. Sehän on leipomishetken kohokohta kun pääsee herkuttelemaan kulhosta rippeet. :)
  5. H

    mitä unilauluja laulatte lapsillenne?

    Ihme ja kumma. Päivänsäde ja menninkäinen Sininen uni Puff-lohikäärme Maan korvessa kulkevi lapsosen tie-enkelilaulu. Noista saa jokainen lapsi valita yhden, ja se lauletaan lapsen sängyssä vieressä loikoen ja lasta silitellen.
  6. H

    nukutko selkä mieheesi päin, mahallasi, kyljelläsi vai selälläsi?

    Nukun vatsallani. Ennen nukahtamista lusikka-asennossa halaillaan. Lapset saavat tulla viereen, etenkin aamulla. Yöllä jos tulee kolme lasta viereen, niin neljäs ei enää mahdu.
  7. H

    Herätin lapseni äsken etsimään kadoksissa olevaa kirjaston kirjaa!

    Ratkaisuja etsimässä... Lapsen avaimille selkeä paikka. Vaikka ruuvi eteisen seinään. Siitä näkee aikuiset että avain on tallessa. Ja kännykälle ehdottomasti kannattaa laittaa samanlainen paikka. Vaikka pieni pussukka roikkumaan eteisen seinälle. Onko vaatteita kenties liikaa jos niitä ei...
  8. H

    Onko teistä 10 neliön lastenhuone ihan surkea koppi?

    Meillä on kaksi makkaria kooltaan 10m2 ja 11m2. Kummassakin asuu kaksi lasta eivätkä ole valittaneet. Tilaa voisi toki olla enemmänkin, mutta isot ja leveät leikit voi toteuttaa olohuoneessa. Kerrossängyt käytössä, ja sängyn alus täynnä lelulaatikoita. Ja tavaran määrää karsitaan huolella...
  9. H

    mies ei päästä lätkämatsiin toisen miehen kanssa

    Hyvä juttu on että miehesi ei epäile että sinä aikoisit tehdä jotain harkitsematonta, vaan että sillä lipuntarjoajalla ei ole puhtaita jauhoja pussissaan. Sinä olet lätkäfani, ja mikäli SINÄ et ole antanut aihetta epäilyksiin, niin minusta sinun pitäisi saada mennä. Olisi varmaan ihan hyvä...
  10. H

    Neuvokaapas surkeaa kirjoittajaa, miten saada tekstiin sujuvuutta,

    Kirjoita tänne joku teksti ensin ihan kuten kirjoittaisit tavallisesti, ja sama teksti siten että olet muokkaillut sitä, niin kommentoidaan ja esitetään korjausehdotuksia. :)
  11. H

    Minkä ikäisenä suunniteltu raskaus?

    18v olin kun alettiin yrittää. 19v sain esikoiseni.
  12. H

    Oletteko kaveri/tuttavaperheitänne rikkaampi vai köyhempi?

    Osan kanssa "tasoissa", osaan verrattuna reilusti köyhempiä.
  13. H

    Menisitkö neuvolaan 6kk vauvan kanssa jos matkaa 2,5km ja pakkasta -25-30?

    Menisin. Pukisin sekä itseni että lapsen huolella, ja laittaisin harsoa, pyyhettä tms. vaunukuomun peitoksi. Reippaastihan tuon tarpoo kun ei tarvitse raahata sisaruksia mukana.
  14. H

    Mitä teette käytetyille leluille?

    Leluja ja kirjoja voi viedä sairaalaan, terveyskeskukseen, hammaslääkärin odotustilaan, turvakotiin, ensikotiin, neuvolaan, seurakunnan diakonille joka jakaa vähävaraisiin perheisiin, sosiaaliasemalle, päiväkoteihin, seurakunnan perhekerhoihin, MLL:n perhekahviloihin. Itse olen vienyt...
  15. H

    Mistä olet kateellinen parhaalle ystävällesi? (Sis. myös turhaa ruikutusta)

    Kropasta - paras ystäväni painaa yli 10 kiloa vähemmän kuin minä, ja voi syödä mitä vain miten paljon vain eikä liho. Ystäväni taas on minulle kateellinen siitä että minä pystyn saamaan lapsia. Ja minä olen valtavan surullinen hänen puolestaan ja lainaan omiani hänelle niin usein kuin hän...
  16. H

    Lapseni sai kutsun kaverin synttäreille, jotka ovat nyt tulevana keskiviikkona (tämä tietysti ihana juttu), mutta kun

    Olisiko mahdollista äidin/iskän/isovanhemman mennä uimahallille uimakoulun ajaksi katsomaan että mitä tekevät, ja sitten lapsen kanssa harjoitella samoja juttuja kun perhe käy yhdessä hallilla. Tai jos uimakouluryhmässä suinkin on joku tuttu, niin voisi viestit kulkea. Oletan että...
  17. H

    siis oikeasti mitä ihmettä te teette aattona?

    Aamulla kun lapset heräävät, on kuusessa kynttilä(valosarja) loistamassa. Kuusen alta löytyy yksi pieni paketti jokaiselle lapselle, niissä suklaapukit. Tämä on meidän perinne. Kun pukit on nakerrettu, lapset saavat koristella kuusen ja sitten oleillaan, katsotaan lastenohjelmia, pelataan...
  18. H

    Ärsyttävää! Ymmärrän, että on noloa, muttaa...

    Samoilla linjoilla. Lisään tuohon vielä, että jos (toivottavasti kun) isä tulevaisuudessa kypsyy ja alkaa olla isä lapselleen, on huomattavasti helpompi rakentaa isä-lapsi-suhdetta jos lapsella ei ole päässänsä valmista mielikuvaa siitä että isänsä on mulkku joka ei tippaakaan välitä hänestä.
  19. H

    mitähän tuolla meidän alakerrassa tapahtuu iltaisin...

    Minulle tuli mieleen että jos lapsi on eskarilainen, ja käy kokopäivähoidossa ja pakkonukutetaan eskarin toimesta vaikkapa 1,5-2h joka iltapäivä, ja sitten illalla ei lasta saa nukkumaan vaikka vanhemmat olisivat itse jo aivan sippejä. Ja kun koko myöhäisilta on taisteltu nukkumaanpääsyn...
  20. H

    Mikä nimeksi Merin siskolle?

    Tuuli ei saa minulta kannatusta, sillä Meri-Tuuli on niin yleinen yhdysnimi että menee sekaisin jos on Meri ja Tuuli jotka ovatkin eri henkilöt. Ehdotan näitä: Usva Aava Säde

Yhteistyössä