Hakutulokset

  1. K

    Joulu ahdistaa, perheillä erilaiset tavat viettää sitä

    Henk koht taas tykkään kun meillä vietetään jouluaatto aina miehen vanhempien luona ja joulupäivä mun vanhempien luona, jos ovat Suomessa. Joulupäivä on isäni syntymäpäivä niin sen takia näin päin. Lisäksi omat vanhempani eivät ole ns jouluaatto/jouluihmisiä, toki on jotain jouluruokia, mutta ei...
  2. K

    Kumpi on helpompi hoitaa pieni vauva vai 2-vuotias lapsi?

    Hmm... Pieni vauva voi olla helppo joka nukkuu päivät ja välillä vähän syö toisaalta sitten 2v voi olla uhman huipussa joka riehuu ja räyhää kaiket päivät :)
  3. K

    Voinko antaa lapseni pois? En jaksa enää

    Puhu neuvolassa, onko kunnalla perhetyöntekijöitä joilta saisi apua? onko kaveria, sukulaisia jotka voisi auttaa?
  4. K

    Tuli joululahjaketjusta mieleen: Mitkä ovat olleet lastenne "parhaimmat" lelut?

    Meillä on kaksi poikaa 2v4kk ja 4v8kk. Brion junarata (meillä on miehen lapsuudesta osa ja tämä säilytetään varmasti lapsenlapsille) Lego, dublot ja pikkulegot Pikkuautot
  5. K

    Jännittää 2-vuotiaan päiväkotiin meno,kokemuksia?

    Meillä on nyt 3vko takana 3pv/vko päiväkotia pojalla. Aamulla kovasti varmistelee että isi hakee iltapäivällä, mutta päivät menevät kuulemma tosi hyvin. Nukkuu, leikkii yms.
  6. K

    Tuntuu pahalta jättää 2v päiväkotiin :/

    Kiitos kommenteista :) Palasin töihin 3pv/vko siksi kun kaipasin jo jotain omaa tekemistä, en halunnut jäädä enää kokonaan kotiäidiksi. Olin ollut jo melkein 5v kotona (esikoinen on reilu 4,5v). Vaikka en halunnutkaan enää olla kokonaan kotiäitinä, tuntuu itkevän lapsen jättäminen hoitoon...
  7. K

    Tällä hetkellä niiiiin ärsyttävää olla äiti!

    Jep tuttu tunne joten aloitin juuri 3pv/vko työt :D
  8. K

    Harkinnassa pikkuloma Tallinnaan :)

    Oletteko missä hotellissa olleet lasten kanssa ja onko eläintarha oikeasti kiva paikka? Muita vinkkejä? Matkaan olisi lähdössä 2v ja 4,5v pojat.
  9. K

    Korkeasaari ja vesisade?

    Kunhan on itsellä päällä sopivat vaatteet, ettei tule kylmä niin Korkeasaari on just hyvä vesisateessa ulkoiluun!
  10. K

    Toinen äiti haukkui tänään lasteni vaatteita :(

    Huh huh johan oli äidiltä rumasti sanottu! Tylsää kun hölmön äidin lapsikin nyt oppi että toisten vaatteita saa haukkua :/
  11. K

    Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

    Mua vaan kiinnostaa että miksi noita keksilaatikoita on noin paljon? Onko ne myynnissä vai mitä ihmettä :D
  12. K

    Työ jota et ikinä haluaisi tehdä?

    Alkuun ajattelin ettei ole montaakaan työtä mitä en haluaisi tehdä, mutta kun lukee muiden vastauksia niin johan riittääkin hommaa mihin minusta ei olisi :D -tiskaaja -teurastaja -eläinsuojeluviranomainen -puhelinmyyjä (olin kerran haastattelussa jossa totesin ettei tämä olekaan minua varten)
  13. K

    Jättäisitkö miehen, jos mies ei haluaisi tai voisi saada lapsia?

    Lapsia asian voi keskustella jo hyvinkin alkuvaiheessa suhteessa :) Henk koht olen tehnyt niin sillon kun etsin itselleni sopivaa kumppania ja tiesin haluavani lapsia muutaman vuoden sisään niin kyselin sitten miehiltä mitä mieltä lapsista yms. Ei sitten tarvinnut jatkaa tapailua sen jälkeen jos...
  14. K

    Olisitko ottanut miehen joka olisi kertonut sinulle haluavansa vain yhden lapsen?

    En olisi, olen aina halunnut enemmän kuin yhden lapsen. Tosin sitten sen ensimmäisen jälkeen todettiin etten pysty olemaan raskaana niin montaa kertaa kun haaveissa oli, niin tyydyttiin kahteen lapseen :)
  15. K

    G: paljonko ruokalaskut kuussa ja minkä kokoinen perhe?

    800-1000e/kk, kaksi aikuista ja 2v ja 4v lapset. Monesti olen yrittänyt säästää, mutta en siinä onnistu. Esim en suostu ostamaan kanasuikaleita, vaan ostan aina rintafileitä mitkä paloittelen tarpeen mukaan, harvemmin meillä makkara ruokia syödään tai vaaleaa makaronia, ne olisi edullisia.
  16. K

    Tänään rannalla nähtyä. Neljä lasta keskenään ilman aikuisia.

    Hmmm... en tiedä mitä olisin tehnyt. Olisin varmaan soittanut varmuuden vuoksi ja kysellyt toiminta ohjeita :/ hurjalta kuulostaa. Itsellä on 4,5v enkä todellakaan laskisi rannalle ilman aikuista.
  17. K

    Pitääkö naapurin vauva päiväunin aikaan muitten olla hipihiljaa?

    Henk koht en ymmärrä että vauvan unien aikaan pitäisi olla hipihiljaa. Olisin varmaan sanonut että on niin kuuma niin lapset on altaassa vielä jonkin aikaa. Tosin meillä ollaan ulkona koko päivä ja jos se naapureita häiritsee niin olen pahoillani, muttei me sen takia sisälle mennä. Toki sanon...
  18. K

    Lapseni on röyhkeä. Mitä tehdä?

    Onko lapsi päiväkodissa, opetitteko heti pienestä jo käyttäytymismalleja? Onko aina ollut pomottaja? Onko lapsella yhtään ikäistään kaveria tai vanhempaa jonka kanssa leikkii säännöllisesti?
  19. K

    tarvitseeko lapsi 3v harrastuksia päiväkodin lisäksi?

    Meillä aloittaa syksyllä 4,5v päiväkodin 3pv/vko ja mietin pitkään jatkaako pallokerhossa syksyllä vai ei. Uutta harrastusta en aloita pojalle, mutta tuo pallokerho jatkuisi, minkä aloitti vuodenvaihteessa on nyt myös kesällä. En tiedä, tuntuu sekin aika rankalta toisaalta, etenkin jos on...
  20. K

    Lasten vaatetuksen merkitys?

    Meillä lapsilla on kirppis ja alevaatteet päällä, katson kuitenkin että ovat sopivia, kivannäköisiä, ehjiä ja puhtaita. Ostan erittäin harvoin mitään täydellä hinnalla, en koskaan osta mitään kovin kallistakaan. Kaverini ostaa suurimmanosan meidän lapsilla olleista vaatteista, joten uskon että...

Yhteistyössä