Hakutulokset

  1. T

    Mistä löytyis vauvaikäiselle loruja, joissa olisi samalla leikkiohjeet mukana?

    Vauvan vaaka -niminen runokirja, johon kuuluu erillisenä samanniminen cd ja nuotti/leikkiohjekirja. Tekijöinä Soili Perkiö & Hannele Huovi. Kuvitus Kristiina Louhi. Vauvojen laulun aika -cd ja erillisenä laulukirja leikkiohjeineen. Tekijöinä Eve Alho, Hilkka Hautsalo ja Soili Perkiö.
  2. T

    Lapsettomuushoidot ja keskenmenot?

    Sekaannun nyt minäkin tähän vastaamaan, vaikken tiedä, onko tästä apua. Mulla on lapsettomuustausta ja takana myös neljä peräkkäistä keskenmenoa. Syitä niihin ei ole löytynyt. Olen syönyt metformiineja ja minidisperiinejä. Jälkimmäiset vaikuttavat verenkiertoon sitä vilkastuttaen, mutta niistä...
  3. T

    Mitä teitte pienelle enkelillenne keskenmenon jälkeen?

    :hug: Osanottoni! Mulla on myös takana useampi keskenmeno eikä alkiota ole saatu kertaakaan "talteen". Pisimmälle (rv13) ehtineen näin, mutta en sitäkään ottanut talteen, silloin se vaan ei tuntunut hyvältä. Yhden lääketyhjennyksen aikana "raskausmateriaali" kerättiin sairaalassa talteen...
  4. T

    Sekundäärilapsettomat

    Tikru Hyvä, että hcg-arvoa seurataan. Ihmeitäkin voi tapahtua. Kun tämä nykyinen luomuraskaus alkoi, neuvolan kätilö oli tosi ymmärtäväinen ja laittoi mulle kestolähetteen hcg-arvon mittaamiseksi. Toisen kerran siellä käydessäni, hän soitti oikein kotiin yhtenä iltapäivänä ja kertoi arvon...
  5. T

    Sekundäärilapsettomat

    Tikru Yläkerran Herralla on kyllä ohjat käsissä. Tämä meidänkin nykyinen raskaus on täysi ihme: luomuversio. Aikoinaan saatiin IVF:N tuoresiirrosta plussa, mut sit km rv 13. PASeista on aina tullu nega, vaikka klinikalla koko ajan sanoivat, että niistä raskautuminen on tilastollisesti...
  6. T

    Suosittele sandaaleita 1,5vuotiaalle

    Tepsut tai Kavatit
  7. T

    Sekundäärilapsettomat

    Tikru ja Tirlittan :hug: :hug: :hug: Kunpa osaisin jotakin sanoa. Tuo pettymys on niin suuri. Ja etenkin sinulle Tirku voimia, jos ootte päättäneet tähän lopettaa. Odota nyt kuitenkin vielä rauhassa se veritesti, eihän se tikussa välttämättä vielä näy pp11.
  8. T

    Mitä pojalle rippilahjaksi?

    Ostettiin viime kesänä pojalle Marimekon kaks pyyhettä. Voi toki olla joku halvempikin merkki, esim. Finlaysonin tai Luhdan pyyhkeet on hyviä. Tuskin poika sitä nyt niin kovasti arvostaa, mut joskus tarvii kuitenkin.
  9. T

    Sekundäärilapsettomat

    Hipkukka Mielenkiintoista tuo oireiden paheneminen. Mulla oli tosiaan tässä raskaudessa käytössä Crinonet rv 8 asti ja olin silloin jo tosi huonovointinen (siis raskaudesta johtuen) enkä huomannu, että vointi olis siitä pahentunu, tosin ennallaan kyllä pysyi. Sillälailla tää on kyllä ollu...
  10. T

    Sekundäärilapsettomat

    Isabella tervetuloa joukkoon! Itselläni oli aikoinaan sama tilanne: toinen lapsemme sai alkunsa toisesta clomikierrosta (1tbl/vrk) ja sit vaan ajattelin kolmannen ollessa ajankohtainen, että clomireseptillä "homma hoituu". No eipäs sitten hoitunutkaan. Söin maksimiannoksena loppuvaiheessa...
  11. T

    Sekundäärilapsettomat

    Dreamer Luin nyt ajatuksella teeksepäin noita viestejä. Mitä sulle kuuluu? Loppuiko vuoto?
  12. T

    Sekundäärilapsettomat

    Enpä ole aikoihin täällä käynyt. Mukava, että meitä sekudoja on tullut lisää ja että keskustelu on ollu väliin vilkastakin :) Pahoittelut Katriinalle Miten jaksat? Mulla on takana neljä peräkkäistä keskenmenoa ennen nykyistä raskautta. Tiedän todella miltä ne tuntuvat. Yksi neljästä...
  13. T

    Rv pino ja fiilikset

    Kiitos! Samoin muille!
  14. T

    Rv pino ja fiilikset

    Rv 23+5. Vauva liikkuu mukavasti ja vähitellen alan uskoa, että tämän pikkuisen saisin syliin asti (takana monta keskenmenoa). Vielä pitää kuitenkin odotella. Hyvä niin.
  15. T

    Kolmas keskenmeno todellinen

    Meillä kaksi lasta ennestään, mutta heidän jälkeen neljä peräkkäistä km:a. Mukana myös lapsettomuushoitoja. Nyt olen raskaana rv 23+4. Tämä oli ns. luomuraskaus, mutta raskauden aluksi oli tukilääkityksenä Crinone (vastaa Lugesteronia). Voimia teille! Ja tervetuloa tuonne kerhoon, josta Leinikki...
  16. T

    Sekundäärilapsettomat

    Siiri38 Paljon onnea luomuplussasta! Ymmärrän, ettet pysty vielä iloitsemaan, mutta ajan kanssa sekin tulee. Nyt olette saaneet kuitenkin kokea ihmeen :heart: Tämä minunkin raskauteni on luomuplussa. Tätä ennen on ollu neljä peräkkäistä keskenmenoa, joten mulla on ollu todella vaikeuksia...
  17. T

    Sekundäärilapsettomat

    Hipkukka :hug: Voimia eteenpäin! Tiinu-Liinu :hug: Samoin sinne! Kyllä nuo sun tuntemukset on aivan täysin oikeutettuja ja varmasti kaikki täällä olevat voimme ne kanssasi jakaa. Olen lukenut muutaman lehtijutun juuri sekundäärilapsettomuudesta ja niistä on hvyin käynyt ilmi se, miten...
  18. T

    Millainen pyörä 8-vuotiaalle?

    Me ostettiin 8v:lle pojalle just 24" Crescent (kirjotetaankohan noin). Oli viime vuoden mallia, joten sai halvemmalla kuin uudet tämän kevään mallit. Pyörässä on 7 vaihdetta, jalkajarrut ja lisäksi 2 käsijarrua. Edellisessä 20":ssa pyörässä oli kolme vaihdetta myös jalkajarruin. Me ei oltais...
  19. T

    prinssipuvun kaavat

    Mä oon tehny meidän prinsseille vaan sellasen samettiviitan (suorakaiteen muotinen, jossa yläosassa käänne ja käänteen alaosassa nauhakuja, johon pujotettu nyöri, laskostuu sit kauniisti ylhäältä). Sit alla oli keltainen puolipoolo ( = kultapaita) ja mustat trikoot. Ja tietty kruunu ym. rekvisiitat.
  20. T

    Clomeista..

    apila Mäkin sain aikoinani clomit (1tbl/pv kp:t 4-8), tulin raskaaksi toisella kierrolla. Sit kun oltais haluttu lisää lapsia, kuvittelin, että clomit "toimii" silloinkin. Toisin kuitenkin kävi. Aluksi söin 4kiertoa tolla samalla annoksella ja sit 2x2 kiertoa annoksella 2tbl/pv. Viimeisestä...

Yhteistyössä