Hakutulokset

  1. K

    Paljonko täysimetys kuluttaa kaloreita? vauva 5kk:tta

    Pakkohan sen on kuluttaa kaloreita. Eihän sieltä rinnoista pelkkää vettä tule. ;) Ja mitä isompi lapsi, sitä enemmän. Yli 1-vuotiaan lapsen maito on vielä rasvaisempaa kuin pienemmän. Minulla lähti jonkin aikaa melkeinkin kilo sitä mukaa kun tyttö lisäsi kilon. Mulla oli ongelmana, etten...
  2. K

    Miten saada 2v4kk ikäinen oppimaan, että kuka täällä määrää??

    Miten? Konkreettisia keinoja olisi hyödyllistä kuulla.
  3. K

    3V nukuttaminen itkua ja huutoa

    Minusta on. Siis pakottamiseen. Nukkumaanmenon pitäisi olla rauhallinen ja mukava tapahtuma, ei pelottavaa. Korkeintaan voisi vähitellen totuttaa siihen, että äiti istuukin vähitellen vähän kauempana, sitten vaikka huoneen ovi auki ja äiti toisessa huoneessa. Mutta toimisin pehmeillä keinoilla...
  4. K

    Annatteko jo 2- vuotiaalle karkkia?

    En antamalla anna (tyttö vasta 1,5v) emmekä syö itsekään usein karkkia. Mutta periaatteessa maistaa saa, jos haluaa. Suklaata, tai kahvipöydässä keksiä, kakkua yms. on saanut maistaa ja suklaalle on perso, mutta emme ota sitäkään tavaksi. Ts. kun talossa on esimerkiksi (avattu) suklaapaketti...
  5. K

    Itkettää...Kissamme lopetetaan huomenna :(

    Meillä myös kaksi kissaa, joista toinen on ARKA muutenkin ja pelkää lasta (1,5 v). Ei ole raapinut kuitenkaan, koska väisttää lasta oma-aloitteisesti jo ennen kuin lapsi pääsee liian lähelle. Sillä on myös useita paikkoja, joihin se voi mennä turvaan ja lapsi ei pääse siihen käsiksi. Kerran...
  6. K

    Itkettää...Kissamme lopetetaan huomenna :(

    Laita ilmoitus Lemmikkipalstojen Apulaan (www.lemmikkipalstat.net ja sieltä Apula), parempi koti todennäköisemmin löytyy kuin jostain suomi24-palstalta.
  7. K

    Miltä synnyttäminen tuntuu?

    Mutta kuvittele, että sulla olis vastaava kipu, joka johtuu vaikka siitä että jalka on poikki tai että sun mahan sisällä on jotain vialla. Olisko muka sama asia? ;)
  8. K

    Miltä synnyttäminen tuntuu?

    ON. Kyllähän se tuntuu, mutta ei se minusta niin kauheaa ollut. Muista, että se on kipua joka avaa tietä vauvalle, auttaa sitä syntymään. Asenne vaikuttaa! Minä kuvailisin kipua poltteena tai lihaskramppina. Jos lähelläsi on tarjolla jotain vaihtoehtoisia synnytysvalmennuksia (muuta kuin...
  9. K

    meidän 1v painaa 15,5kg ja joutuu laihikselle ja tutkimuksiin=(

    No voi hyvänen aika. Kyllä on tuolla neuvolantädillä mennyt käyrät jo päähän. Ei 3 kk ikäinen voi olla liian lihava, ei niin että maidon määrää pitäisi alkaa rajoittaa!! Aloittajan tapaukseen en osaa sanoa mitään, toivottavasti selviää jos jotain ylimääräisiä nesteitä kertyy tms. Minuakin...
  10. K

    munaton ja maidoton pulla?

    Komppaan Cerestä, taikinan voi hyvin tehdä veteen, maistuu hyvältä kunhan käyttää oikeaa voita. Ja jos kardemummaa on, niin vielä parempi.
  11. K

    kuolen nälkään, viikko kituuteltu perunalla ja makaronilla

    No onhan sekin jotain. Ja laskuista kannattaa ottaa yhteyttä sinne minne ne pitäis maksaa ja pyytää eräpäivän siirtoa, ettei menisi lisää kuluja karhulaskuista jos jää maksamatta ajallaan.
  12. K

    Fuck i*lam

    Samaa ajattelin kun näin tuon otsikon täällä ;)
  13. K

    2 v:n pahanhajuinen hengitys - apua!

    Puolukkaa tai karpaloa neuvotaan laittamaan vauvaikäisen kielelle, varmaan tepsii isommallekin (jos onnistuu).
  14. K

    Imettäjät/imettäneet?

    Komppaan noita jotka sanovat että syö vaan (ja muista juoda myös paljon). Mulla noin vuoden imetyksen jälkeen alkoi olla niin että paino tippuu jo kohta ihannepainon alapuolelle, onneksi sen jälkeen ei oo enää pudonnut (imetän edelleen ja tyttö on puolitoistavuotias). Olen koettanut syödä hyvin...
  15. K

    Määräaikainen työsopimus ja raskaus

    Määräaikainen päättyi mulla pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Jos työtehtävät olis jatkuneet, lain mukaan mulle olisi pitänyt antaa jatkoa, mutta työt jaettiin uusiksi, puolet meni uuden viran haltijalle ja toinen puoli vakkarityöntekijälle joka halusi ne tunnit.
  16. K

    cerazette

    Minä olen käyttänyt ennen ja jälkeen raskauden enkä ole huomannut haittavaikutuksia. Kuukautiset jäi kokonaan pois. :D Tosin halukkuutta petipuuhiin voisi olla enemmän, mutta eiköhän se johdu lapsen viemästä energiasta eikä pillereistä. Ennen lapsen saantia kun ei moista ongelmaa ollut. Ennen...
  17. K

    Mitä annatte taaperolle aamu- ja iltapalaksi, jos ei syö puuroa?

    Meidän 1,5v neidillekään ei puuro maistu. Enkä ymmärrä miksi viljapuuro olisi parempaa (tai huonompaakaan) kuin viljasta tehty leipä tai mysli. Meillä syödään aamupalaksi leipää, juustoa (jos kelpaa), tomaattia, paprikaa, kurkkua (mitä sattuu olemaan). Joskus syö noiden sijaan jogurttia...
  18. K

    2-vuotiaan käyttäytyminen ja oma jaksaminen

    Huh, toivottavasti nämä viestit eivät kerro minun tulevaisuudestani. :o Meillä tyttö on 1,5 v, ja yleensä ihana aurinkoinen, vaikka onkin temperamenttia, mutta nyt alkaa oma tahto selvästi vahvistua. Noita "heittäydyn lattialle protestoimaan"-elkeitä on alkanut jo tulla -mistähän hän on ne...

Yhteistyössä