Hakutulokset

  1. G

    meneekö tää oikein? työterveydestä asiaa...

    Jotkut työnantajat vaatii t-todistuksen aloittaessa. Usein sen maksaa työntekijä itse. Työhöntulotarkastus onkin jo asia erikseen.
  2. G

    Se tunne kun menet päiväkotiin hakemaan lastasi ja vaatteet pilalla :(

    Pitääkö sinne hoitoon laittaa ne kalleimmat vaatteet? Tai voisihan sitä kieltää että lapsi ei saa osallistua mihinkään missä voi vaatteet sotkeentua. ;)
  3. G

    Saako silmälasireseptin itselle?

    Kaikkiin silmälaseihin tarvitaan resepti. Oli ne tilattu sitten netistä tai liikkeestä. Ei niitä voimakkuuksia voi itse mitata. Ainoastaan pupillivälin voi.
  4. G

    Saako silmälasireseptin itselle?

    Jos maksat tarkastuksesta, on sinulla oikeus saada resepti itsellesi. Ilmaisesta tarkastuksesta optikolla/ liikkeellä ei ole velvollisuutta reseptiä sinulle antaa.
  5. G

    Lähihoitajat ja Kaupanalan käyneet, tänne kirjottelemaan kokemuksia.

    Jos päivätyöstä ja lähihoitajan ammatista on kiinnostunut, niin asiakaspalveluun suuntautuneet (jos muistan tuon suuntautumisvaihtoehdon nimen oikein) työskentelevät usein esimerkiksi lääkäriasemilla "sihteereinä". Tuota vaihtoehtoa ei omana opiskeluaikana vielä ollut. Työskentelen kuitenkin...
  6. G

    Lapsi sairastui eilen illalla yllättäen korkeaan kuumeeseen ja kuume jatkuu kovana edelleen. Mikä neuvoksi

    Hyvä kun puutuit tuohon. :) Olin jo unohtanut että ystäväni sanoi, että kuumeen poispitämiseksi (jos siis ei meinaa pysyä poissa ja on kuumekouristuksen riski) kannattaa jakaa max vrk annos 4 kertaan. Tuolloin 3h välein. :) Tämä ystävä työskentelee lääkärinä keskisuuren sairaalan...
  7. G

    Lapsi sairastui eilen illalla yllättäen korkeaan kuumeeseen ja kuume jatkuu kovana edelleen. Mikä neuvoksi

    Meidän lapsi on altis kuumekouristuksille ja viimeksi ei meinannut lämpö pysyä pronaxen- panadol yhdistelmällä poissa. Lääkäri ystävä antoi hyvän vinkin. Korvata pronaxen buranalla. Panadolia ja buranaa saa antaa 3x /vrk eli 6h välein. Ei annettu siis yhtäaikaa vaan vuorotellen 3h välein. Ap...
  8. G

    Mitä kasari-ysäriajan

    Pretty woman oli silloin niin :heart:
  9. G

    Yksityissektorin vaitiolovelvollisuus?

    Ellen aivan pihalla ole, niin eikös valvira valvo myös sosiaalipalveluiden tuottamista. Sinne pieni tiedonanto ko yrityksen "ammattilaisten" toiminnasta?
  10. G

    Autopaikasta kerrostaloalueella.

    Maksakoon vuokranantaja sen paikan. Mä en ainakaan suostuisi maksamaan sellaisesta mitä en käytä.
  11. G

    Vuokralla asuvat ovat paskasakkia.

    En ole asunut vuokralla pian 10 vuoteen. Ihmetyttää kyllä miten mustavalkoista porukkaa voi olla. Kaikki vaan ei halua sitä omaa asuntoa sitomaan johonkin tiettyyn paikkaan. Lupaan, että on paljon vuokralla asuvia, jotka menestyy taloudellisesti ja muullakin saralla paljon paremmin kuin nämä...
  12. G

    Vuokralla asuvat ovat paskasakkia.

    Just.... laitetaan saman tien kaikille vuokralla asuville leima otsaan: "B- luokan kansalainen".
  13. G

    Mitä ajatuksia itsemurha herättää? Entinen luokkakaveri kuoli oman käden kautta:(

    Tulee mieleen tyhjyys ja jossittelut. "Mitä jos" Oli se itsemurhan tehnyt suosittu tai syrjäytynyt, nuori tai vanha, se on aina yhtä kauhea asia läheisille. Kukaan ei voi tietää mitä toisen päässä liikkuu. Toinen lähtee kaikkien yllätykseksi ja toinen saattaa puhua siitä niin kauan, ettei...
  14. G

    Kuinka nopeasti pakastin sulaa?

    Luulitko tekeväsi hauskankin aloituksen? Huono!
  15. G

    Mitä kaupan kassat näkee kun maksaa kortilla?

    Tilin saldo ja keskikulutus. :D Ei siinä taida muuta näkyä kuin korttityyppi. Esim.Op Visa Debit. En ole kaupan kassalla, mutta maksupäätteen kanssa kuitenkin. Tuo on ainakin se mitä näen.
  16. G

    Rahat tiukilla ja silti ostat merkkivaatteita?

    Meidän lapsella on paljon merkkivaatteita. Mut mä ostan ne shoppailuhullulta kaverilta, joka ostaa niin paljon, ettei niitä ehditä edes pitää. Halvalla saa käyttämättömiä tai lähes käyttämättömiä. :D Mut joo, ymmärrän ap sun pointin kyllä. En ostais välttämättä samoja vaatteita kaupasta...
  17. G

    Mitä mieltä siitä että valmistuttuaan ihmiset vitsailevat työpaikoista?

    Olipas kyllä tökerö kommentti tuo tinjan. Peesi tälle. Mä en ole pessyt yhtäkään peppua yli 10 vuoteen. Kaikki lähärit ei työskentele sellaisissa työpaikoissa, joissa niitä peppuja pestään.
  18. G

    Anorektikko hoitaja päiväkodissa

    Kotiinko pitäisi jäädä? Arjen ja rutiinien syrjässä kiinni pysyminenhän on loistava asia. Luulisi ystävän tukevan ja kannustavan sen sijaan, että täällä arvostelee.
  19. G

    Terveydenhoitoalan ihmiset, häiritseekö teitä JulkiTerhikki ja siitä paljastuva syntymävuotenne?

    Ei häiritse. Tosin kaikki tuntee mut vaan kutsumanimellä, eikä oikealla virallisella. Siispä "mua" ei myöskään moni löydä. :D

Yhteistyössä