Hakutulokset

  1. H

    raparperiohjeita kiitos

    Raparperisima Ainekset * 1 kg raparperia * 4 vettä * 9 dl sokeria * (kanelitanko) * ½ tl tuorehiivaa pulloihin: Valmistus 1. Keitä pestyjä ja paloiteltuja raparperin paloja vedessä noin 15 minuuttia. Voit halutessasi lisätä kiehumisen ajaksi veteen kanelitangon lisämakua...
  2. H

    Piparitaikina

    tälläisen reseptin löysin tuolta kasvisperheen sivuilta: Piparkakut 1 dl siirappia 1 dl sokeria 2 rkl piparkakkumaustetta 125 g margariinia 1 rkl soijajauhoa ½ dl vettä 5 dl vehnäjauhoja 1 tl soodaa Kiehauta siirappi, sokeri ja mausteet. Lisää kuumaan seokseen margariini samalla sekoittaen...
  3. H

    Viinimarja, Vattu ohjeita...

    mä pakastan sellaisenaan ja teen talven mittaan niistä sitten kiisseleitä, vispipuuroja, piirakoita, rahkan joukkoon, tuoresurvoksena vaikka puuron päälle, eli käytän ihan mihin vain mieleen juolahtaa. Meillä syödään kauheasti erilaisia marjoja. Mustaherukka vispipuuro on eritoten herkkua.
  4. H

    Mitä tänään ruuaksi ketju?

    tainnut, mennä jonnekkin tuonne toiselle sivulle, joten tässäpä meille uusi ketju.... meillä tänään ruokana tulee olemaan uusia perunoita ja sipulikeitto-tuorejuustotahnan päällystettyä uunikirjolohta
  5. H

    Makaarooni velli

    mä teen makaroonivellin silleen, että keitän ensin makaroonit melkein kypsiksi, kaadan osan veestä pois, lisään maitoa ja pari nokaretta voita ja kuumenna, saa kiehahtaakkin sen verran, että makaroonit kypsyy ja syön sokerin kanssa. kaksi oikein reseptiäkin löysin, mutta itse en suurusta...
  6. H

    Mustaherukkahyytelö

    Hillosokeripussin kyljessä olevalla ohjeella oon tehny ja musta siitä tulee hyvää.
  7. H

    Kaisersalaatin ohjetta metsästän

    Caesar Finlandia 6-8 annosta 1 - 2 ruukkua rooman salaattia tai muuta rapeaa salaattia 1/2 - 1 pak (150-300 g) Valio Finlandiaa Caesarkastike 1 prk (200 g) Valio ruokajogurttia 1 - 1 1/2 rkl sinappia esim. Dijon 1 - 2 valkosipulin kynttä 2 keitettyä (10 min) munaa 8...
  8. H

    Teettekö itse maustevoita?

    mä teen maustevoin milloin mistäkin, viimeksi pelkästä grillimausteesta ja voista ja hyvää oli, periaatteessa mikä tahansa käy, aurajuusto, ananasmehu voi on myös hyvää
  9. H

    tunkkaset petivaatteet?

    meillä auttoi kun pesin liinavaatekaapin, eli kaikki ulos, imurointi ja hyllyjen pyhkiminen hyväntuoksuisella pesuaineliuoksella ja kkunnon tuuletus
  10. H

    Uunipuuro

    Kun täällä nyt nuo yksi ketjukin on mielestäni "pilattu" niin aattelin, että teen tähän oman ketjun, mistä löytyy muutama erilainen uunipuuro. UUNIPUURO Ohra- tai kaurahiutaleista 1 l maitoa 3 dl ohra- tai kaurahiutaleita 0,5 tl suolaa 2 rkl sokeria 4-5 dl porkkana-tai omenaraastetta Sekoita...
  11. H

    tonnikalapiirakka.

    Kaikki nää on taivaallisen ihania, ite tykkään eniten tästä täydenkuun juustopiirakasta Täydenkuun juustopiiras 8 annosta Pohja 2 ohutta voitaikinalevyä Täyte 1 tlk tonnikalaa 1 pussi (250 g) isoja katkarapuja 150 g Valio emmental sinileimaa 2 munaa 2 dl Valio...
  12. H

    Hyvää patonki ohjetta kaipaillaan..

    tuota viimistä käytän eniten ja sit käärinnässä sinne väliin milloin mitäkin, tänään tein juuri äsken jääkaappiin ja sinne väliin freesattuja sipulirenkaita, kinkkusuikaleita ja aurajuustoa, namia
  13. H

    Voileipäkakku

    Voileipäkakku 20 annosta Pohja 24 isoa, vaaleaa paahtoleipää Kostutus 1 1/2 dl Valio maitoa tai laimennettua sitruunamehua Poronlihatäyte 4 prk (à 200 g) Hovi kevyt yrtti-pippuria TAI Hovi valkosipulia 1/2 dl sinappia 1 rkl sitruunamehua 1/2 tl rouhittua mustapippuria...
  14. H

    Olisko jollain jotain hyvää ohjetta mihin tulis rahkaa 500g?

    Ananas-rahkapiirakka uunipannullinen Pohja 200 g Valio voita 1 1/2 dl sokeria 1 muna 2 dl vehnäjauhoja 2 dl kaurahiutaleita 1 1/2 tl leivinjauhetta Täyte 4 prk (à 227/137 g) ananasmurskaa 2 prk (à 250 g) Valio maitorahkaa 2 dl Valio maitoa TAI kevytkermaa 3...
  15. H

    1-vuotiskakku tytölle???

    semmoisen kukan mallisen voi toteuttaa leipomalla pienempiä kakkuja ja laittamalla sitten ne pienemmät hieman suuremman kakun tai vielä pienemmän kakun ympärille kuin terälehdiksi, halutessaan voi joka kakun reunasta nirhaista hieman puöreästi pois jollein se sopii paremmin siihen sisäósaan kiinni
  16. H

    Marinaadi

    Tulisen makea marinadi lihalle 1 kg esim. porsaan kassleria Marinadi: 2 rkl öljyä 0,5 dl chilikastiketta 2 rkl tomaattipyreetä 1 rkl sinappia 1 rkl fariinisokeria 2 tl valkosipulisuolaa 0,5 tl mustapippuria Sekoita kulhossa kaikki aineet keskenään. Nosta lihapalat marinadiin ja anna...
  17. H

    toskapiirakan ohje?

    Pohja: 100 g voita tai margariinia 2 kananmunaa 1 1/2 dl sokeria 2 dl vehnäjauhoja 1 tl leivinjauhetta 1/2 dl kermaa Päällinen: 100 g voita tai margariinia 1 dl sokeria 2 rkl vehnäjauhoja 2 rkl maitoa 70 g mantelilastuja -Sulata voi ja anna jäähtyä. -Vatkaa munat ja sokeri. -Sekoita jauhot ja...
  18. H

    KYSYMYS (esim.) MIEHILLE !!!!!!!!!!

    seksikaupoista ja netistä tilaamalla esim. www.hotlips.fi
  19. H

    KYSYMYS (esim.) MIEHILLE !!!!!!!!!!

    itse sen oon oikeestaan kaikkein parhaiten huomannu, kyllä tuo mieskin siitä on sanonut, että kun saan, niin supistukset tuntuu voimakkaampina, mut suositushan sit on, että vain vartti kerrallaan, koska muuten lihakset menee herkästi maitohapoille
  20. H

    Tuulihattuja

    Täytetyt tuulihatut (30 kpl) 75 g Valio voita 2 dl vettä 1,25 dl vehnäjauhoja 2 munaa Täyte 2 prk (100 g) Hovi valkosipuli -tuorejuustoa 2 dl viipaloituja mustia oliiveja 1 1/2 dl hienonnettu persiljaa 1/4 dl Valio kevytkermaa, HYLA Kiehauta vesi ja voi ja sekoita...

Yhteistyössä