Hakutulokset

  1. imppu-83

    Helposti kiinnitettävä auton turvaistuin?

    Mäkin annan äänen cybexin istuimille missä on isofix kiinnike. Istuimet ovat saaneet loistavia arvosanoja myös muiden maiden kuin pelkästään autoliiton tekemistä testeistä ja ne on todella helppoja ja näppäria siirtää autosta toiseen. Suosittelen!
  2. imppu-83

    ora 1-2-3 turvaistuin

    Meillä on tämä ora 1-2-3 safe istuin kakkosautossa ja ihan toimiva kun poikaa kuljetetaan päikkäriin tai on mukana kaupassa. -Meillä on isokokoinen lapsi ja hän on mahtunut hyvin tähän istuimeen. Toki eroa on kalliimpiin ja parempiin istuimiin huomattavasti. Kerran lähdettiin kakkosautolla vähän...
  3. imppu-83

    Äitiysvaatteet netistä?

    Kiabin vaatteet on oikeasti todella huono laatuisia, vaikka heillä onkin halvat hinnat niin rahat menee hukkaan. Itse petyin todella pahasti kun ostin Espanjassa heidän myymälästä lapselle vaatteita. Vaatteet venähtivät ja nappeja irtoili heti 1-2 pesun jälkeen. Itse olen tilannut suurimman...
  4. imppu-83

    Mitä mieltä olette nimestä Tiitus?

    Meidän tallilla oli tosi suloinen shetlannin poni jonka nimi oli Tiitus :) Symppis nimi kyllä!
  5. imppu-83

    Millaista asua pääkaupunkiseudulla lapsen kanssa?

    Me asutaan Tapiolassa ja ollaan viihdytty pojan kanssa tosi hyvin. Poika on pienessä ryhmäperhepäiväkodissa joka on 1 km päässä kotoa ja siellä on 9 lasta. Meidän asunto on päättyvän tien päässä joten alueena on rauhallainen, toki tuossa lähellä on myös länsiväylä mutta sen varrella menee upeat...
  6. imppu-83

    Näinpä on Molon haalari rikki, jo ensimmäisenä talvena - se siitä jälleenmyyntiarvosta...

    Meilläkin kokeiltu monia haalarimerkkejä kun poika saa ne kulutettua ja tuntuu että monikaan merkki ei tunnu kestävän tossa vauhdissa mukana. Mun pitää yhtyä tuohon Corduran kehumiseen sillä sen olen itse ainakin käytössä huomannut että kestää muita kankaita paremmin. Käytössä ollut Rasavil...
  7. imppu-83

    Suositelkaa välikausi pukua tai haalaria! Hinta max.50€ (käytetystä)

    Rasavil sopii ainakin hoikalle vartalolle kun siinä menee kuminauhua koko vyötärön ympäri ja on sen lisäksi vielä kiristys nyörit. Rasavililta kannattaa ostaa cordura versio niin se kestää. Ticket on tosi leveä mutta niissä on todella hyvä vedenpitävyys ja kaikki meillä olleet ticketin...
  8. imppu-83

    Välikausikamppeista tuli mieleen

    Eccolla on tosi hyvät kengät pienten lasten jalkoihin. Meillä käytetty näitä hyvän muotoilun, istuvuuden ja keveyden takia. Myös SuperFit ja Viking olleet ihan hyviä
  9. imppu-83

    Epäilen että lapsellani ei kaikki ole ihan kunnossa

    Ole tosi tiukka ja aja asiaasi läpi. Minä sain lähetteen puheterapiaan pojalle neuvolasta kovalla painostuksella ja periinantamattomuudella. Tosin mun poika käy ryhmiksessä ja sieltä oli hänen omahoitajansa suositus asiaan. Meillä kävi tuuri kun kohdalle sattui hyvä puheterapeutti joka muutaman...
  10. imppu-83

    Annatteko "vauvakirjan" lapsellenne kun hän kasvaa vai pidättekö itse?

    Oma äitini antoi vauvakirjani minulle kun aloin odottamaan esikoista. Musta tämä oli kiva käytöntö kun sitä tuli paljon selattua raskaus aikana ja kiva sitten vauvan kasvua verratta omaan kasvuun. Itse ajattelin antaa lapselleni hänen vauvakirjansa sitten kun hänelle tulee vauva, ainakin siinä...
  11. imppu-83

    missä nettikaupoissa on jo vk-haalareita?

    Aiankin Keltainen Kettu, Onnen Muruset, Ticket to Heaven, Reima, Travalle ja Antonnina. Itse arvoin pitkään Molon ja Ticketin välikausihaalareiden välillä mutta päädyin sitten tilamaan Mololta tummansinisen haalarin kun ei noi ticketin tämän kevään kuvioit oikein miellyttäneet silmää.
  12. imppu-83

    Neuvolan terkasta (miten teillä / onko tavallista)?

    Meille on osunut kolme eri neuvolatätiä esikoisen kanssa kohdalle ja jokaisen kanssa olen itse riisunut ja pukenut lapsen. Myös vaakan laittaminen ja vaa'asta mittaukseen siirtäminen tapahtui minun toimestani. Myöhemmin sitten neuvolan täti on tutkinut vauvaa hoitopöydällä. Näissä voi olla vähän...
  13. imppu-83

    Endometrioosi, miten muilla oireillut????

    Heippa, Tällä yksi pahasta endosta kärsivä. mulla suurimmat oireet ovat todella kovat kuukautiskivut, yleensä joudun olemaan sairaslomalla koska lääkityksenä Tramal Retard +Burana ja olen täysin sänkykuntoinen. Myös alaselkä särkyä esiintyy varsinkin juuri ennen kuukautisia. Ennen...
  14. imppu-83

    Vanhimman ja nuorimman lapsesi keskinäinen ikäero?

    Meille tulee 3v ja 3kk
  15. imppu-83

    Mitkä ovat poikien mieluisimmat leikit? Kuinka teillä leikitään?

    Meillä autoleikit ovat ehdottomasti suosiossa. Myös lego duplo autoilla leikitään hyvin ahkerasti.
  16. imppu-83

    Kuinka usein ostat lapsillesi leluja, tarroja, kirjan tms?

    En osta kyllä joka kauppareissu lapselleni jotain. Mulla on ollut sellainen tapa että palkkapäivänä myös poika saa aina jonkun pienen lelun kuten uuden pikkuauton tai junan. Synttäreillä, nimppareilla ja jouluna saa sitten isoja lahjoja ja jouluna niitä usein kertyy useampikin. Usein kun esim...
  17. imppu-83

    Rv 6+1 ja hetkittäiset kuukautiskivut

    Mulla oli ihan alussa (kesti kuudennen raskausviikon) todella kovat alavatsa ja alaselkä kivut. Luulinkin että nyt alkaa menkat kun en tiennyt tässä vaiheessa vielä olevani raskaana. Viikon särkyjen jälkeen kivut vain hävisivät. Varhaisultra on jo käyty ja siinä kaikki oli kunnossa. Ensi...
  18. imppu-83

    Gallup: erikoisin nimi, joka on tullut vastaan ?

    Mun lapsuudessa oli sisarrukset Henrietta ja Henniina. Hienoja nimiä kumpikin eikä varmasti tullut luokalla toista saman nimistä vastaan. Tuttavapiiristä löytyy myös Neena tyttö joka on mun korvaani erittäin kaunis nimi.
  19. imppu-83

    Paljon teillä on päiväkotimaksu yhdestä lapsesta?

    meillä ma-pe hoidossa normit toimisto ajat ja yksi lapsi kyseessä, hänestä menee 254€/kk
  20. imppu-83

    Loppuuko kaikki kivat (poikien)vaatteet kokoon 86mc?!

    Itsekkin olen kiinnittänyt samaan asiaan huomiota mutta onneksi niitä nättejäkin taaperoiden vaatteita löytyy pojille vaikka välillä joutuu vähän etsimään. Meillä on suosittu McBaby, C&A, NewFacts, Cupcake (Tai hykyisin siis Racoon), Hennes, Esprit, Maxomorra. Netistä löytää kyllä kivoja...

Yhteistyössä