Hakutulokset

  1. M

    Nyt kun lapsi on kouluiässä, alkaa enemmän näkyä erot rikkaiden ja köyhien perheiden

    Erot sosiaaliryhmien välillä kärjistyvät jatkuvasti. Valitettavasti. Haluan antaa lapselle saman kasvatuksen, jonka olen itse saanut. Maallisen mammonan voi menettää, mutta henkistä pääomaa ei voi kukaan ottaa pois. Henkistä pääomaa on läheiset ihmiset, hyvät käytöstavat, yhdessäolo, kirjat...
  2. M

    kannattaako kolmihenkisen perheen ostaa taloa jossa vain kaksi makkaria?

    Meillä on tuo tilanne ja tilaa on liian vähän. Kun on jo kaksitaan asuttu monta vuotta kolmiossa niin tarvittaisiin ehdottomasti yksi huone lisää. Mutta naapurit tuntuvat mahtuvan 2 lapsen kanssa paremmin kuin hyvin.
  3. M

    vittuako mä tolle vauvalle teen että se on HILJAA

    Siis järki liikkui vain sen vuoksi, että isovanhemmat päästivät välillä nukkumaan. Pakottivat miehen kanssa lenkille, veivät vauvan ulos jne.
  4. M

    vittuako mä tolle vauvalle teen että se on HILJAA

    Muistan yhden yön, jolloin olin niin väsynyt 4h kantamisen jälkeen, etten enää jaksanut kantaa huutavaa vauvaa. Pelkäsin, että väsymykseltäni tiputan vauvan. Huuto vihloi jo kirjaimellisesti korvia. Laitoin korvatulpat ja pelttorit korviin. Kävin sängylle makaamaan huutavan lapsen viereen ja...
  5. M

    vittuako mä tolle vauvalle teen että se on HILJAA

    :hug: Sinnittele AP!!!!! Meillä oli jotain 2 kuiseksi asti tuollaista selittämätöntä täyttäkurkkua huutoa 24/7. Oikeasti jopa 14h vuorokaudessa. Ihminen ei tiedä etukäteen miten reagoi. Itse olin varma, että pinnani ei kestäsi jos saamme koliikkivauvan. Ja olinkin käsittämättömän sitkeä. Mies...
  6. M

    Miksi äitiyden helppoudesta ei saa puhua?

    Mun mielestä siinä on aivan valtava ero onko lapsia yksi, kaksi vai kolme! Ja tämä ero tulee esiin nimenomaan silloin kun ei ole helppoa. Kun tytöllämme oli harvinaisen vaikea koliikki olin suunnattoman onnellinen, että lapsia on vain yksi. Kun oli itse jaksamisen äärirajoilla ei voinut edes...
  7. M

    Miksi äitiyden helppoudesta ei saa puhua?

    Eletäänkö me eri planeetalla? Musta on kiva, että nykyään saa sanoa, jos on aivan romuna lasten kanssa. Mutta kyllä mä olen saanut paljon iloisia kommentteja kun olen kertonut, että tyttö alkoi nukkumaan 2kk vanhana täydet yöt heräämättä. Jo edellä mainittu "kauhukaksosten" äiti sanoi olevansa...
  8. M

    Miksi äitiyden helppoudesta ei saa puhua?

    Höpö höpö. Mistä sä tollasta revit :o Ehkä kaksosten vanhemmat saa enenmmän tuota??? Lähipiirissäni on kahdet kaksoset. Olen nähnyt eron "helppojen" ja "vaikeiden" lasten välillä. Vaikeiden kanssa asenteesta oli apua, mutta ei sillä pitkälle pötkitty. Mulla on esim. siskolla...
  9. M

    7-8kk päivärytmi

    Meilläkin tyttö alkoi itse nukkumaan yöt ilman syöttöjä kaksikuisena.
  10. M

    syökö teidän vauvaa velliä?

    Mulle ei ole yksinkertaisesti mieleenkään antaa koskaan velliä. Vauva nukkui alusta asti pitkiä pätkiä yöllä. Ja kun alkoi syömään kiinteitä niin aika nopeasti tuli puurot kuvioihin. Meillä menee korviketta sen verran vähän, että en senkään vuoksi antaisi velliä.
  11. M

    7-8kk päivärytmi

    Meillä 8.5kk epäsäännöllinen rytmi on ollut sama jo muutaman kuukauden. Päiväunia 1-3 (kesto 8min - 1h) Eli voi hyvin nukkua yhdet vartin unet koko päivänä, vaikka oltaisiin vaunulenkillä. Yösyötöt lopetti 2kk iässä. Nukkuu yöllä vähintään 10h. (10-11h) Usein ilman herätyksiä. Yleisin...
  12. M

    Paljonko maksaa hiustenpidennys tai tuuhennos (letiyksellä?)

    Nyt palo kiinni tän tiskirättifledan kanssa :kieh: Tää on jotain aivan kamalaa kun hiuksia on nin vähän, ne on niin hentoja ja ne ei kasva. Sinetti- tai teippikiinniyksestä on varmaan tuha edes unlmoida. Mun hiukset on niin ohkaset, että ne ei kestäis sinetin painoa. En kyllä tiedä miten...
  13. M

    Jollain voi oikeasti olla huomenna pikku ylläri töissä... (kosto on suloinen)

    Hyvä, että tässä palstalla roikkumisessa on jollekin jotain iloa :) Risteily on muuten varmasti hyvä idea. Saatte ajatuksia muualle. Kun omia kokemuksia alkaa kertymään niin on helpompi unohtaa ja elää omaa elämää. Eiköhän kyyhkikset tajua jättää sut rauhaan. Toivottavasti saat pianon...
  14. M

    musta on kamalaa kun joissain perheessä vanhemmat polttaa sisällä!

    :o Mä en ole 25 vuoteen kodissa, jossa tupakoidaan. Ihanko oikeasti näitä vielä on :(
  15. M

    Miten saada rintamaito nousemaan?

    Mun tissit ei kärisneet sähkökäyttöisestä pumpusta lainkaan.
  16. M

    Miten saada rintamaito nousemaan?

    Yöimetykset varsinkin alkukuukausina vaikuttavat jonkun hormoonitason kautta. Liittyikö oksiosiini tähänkin???
  17. M

    Miten saada rintamaito nousemaan?

    Syö ja juo hyvin. Yöimetykset auttavat myös. Mutta: *avaan sateenvarjon* jos olet aivan loppu imettämisen kanssa niin anna vähän korviketta ja nuku pätkät ja jatka sitten taas. Voimia :heart:
  18. M

    Jollain voi oikeasti olla huomenna pikku ylläri töissä... (kosto on suloinen)

    Näinhän se on.Tiedän, että on vaikeaa antaa asian olla. Se olisi ollut minun ensireaktio asiaan. Jättämällä sen tekemättä nouset tilanteen yläpuolelle. Nyt olet tehnyt jo oikein. Voit surra menetettyjä unelmia ja keskittyä rakentamaan omaa elämääsi. :heart: Olen PipariSuun kanssa täysin samoilla...
  19. M

    Jollain voi oikeasti olla huomenna pikku ylläri töissä... (kosto on suloinen)

    :hug: :hug: :hug: Olet inhmillinen, etkä mielestäni toiminut väärin. Olen miettinyt koko päivän, että mitä olisin tehnyt (joo, hankin elämän palstan ulkopuolelta heti ens viikolla). Päädyin siihen, että olisin soittanut typykän miehelle. Jos oma mieheni puuhailisi jotain tuollaista niin...

Yhteistyössä