Hakutulokset

  1. K

    voiko ikinä antaa anteeks tuettomuutta, kun sitä eniten tarvii...?

    Ehkäpä sun mies ei osannut tehdä siinä tilanteessa muuta? Ei kaikki miehet osaa sanoa oikeita asioit, itkeä, pitää kädestä.... Ehkä hän ajeli yksin ja itki itsekseen, sitähän sinä et tiedä. Tai sitten asia oli hänelle järkeenkäypä, niin vain joskus käy. Keskenmeno on kova paikka enkä...
  2. K

    Vas vai tays?

    Vammalassa on vähemmän synnytyksiä ja päivystävä on usein paikalla sairaalassa kun synnytys käynnissä. Siksi sinne käsketään mm. lähdettäessä soittaa etukäteen, että on lääkäri tarvittaessa odottamassa, eikä lähtenyt juuri kotiin. Lisäksi siellä ei ehkä anneta tilanteiden mennä niin pitkälle...
  3. K

    Ylävatsan puutuminen

    Minulla oli myös odotusaikana sitä; varmaan 25 rvkolta lähtien. Mulla sanottiin et syy vois olla heijastekipu, joko jostain vatsanalueen venymisestä/vauva vie tilaa sisäelimilta tms. tai sitten ihan selkärangasta. Ja mulla ainakin vanha selän tapaturma oireili raskausajan ja mitä pahempi se oli...
  4. K

    Peruna-allergia

    Meillä oli myös peruna. Oli ihan alusta asti ja nimenomaan tuolla poskien punoituksella oireili. Oli helppo havaita kun mentiin 1-2 ruoka-ainetta kerrallaan. Käytin sitten bataattia ja maisssia perunan tilalla. Kala ei myöskään heti sopinut. Peruna alkoi kyllä sopia tuossa 1v4kk iässä (piti...
  5. K

    mielipiteitä, sokerirasitus

    Sokerirasitus on halvempi ja ehkä hieman tarkempi seulontavaihtoehto sokereiden mittaamiselle kuin liuskatestit. Kun terveydenhuollon kuluja karsitaan, ei kaikille voi mittareita antaa. Raskausdiabetes voi tulla kelle vaan; hoikalle ja nuorellekin, mutta erityisiä riskejä ovat ylipaino ja...
  6. K

    Esikoinen päivä kotiin, äiti vauvan kanssa kotona?

    Meillä on juuri aloittanut 3v hoidossa. Ihan hyvin mennyt, kovasti tykännyt. Nyt sitten olen raskaana ja jos kaikki menee ok, jäisin äitiyslomalle joulukuussa. Kotona olisin ehkä sen 1,5v. Ajattelin että pitäisin hoidossa sen pari pv viikossa, koska seurakunnan kerhot eivät sitten palvele kevät...
  7. K

    Tarvitaanko rattaita 3v.+4v. kanssa?

    meillä 3 veellä on rattaat aina reissussa mukana, niissä on hyvä istuskella ja katsella maailmaa vaikka iltaisinkin, tarvittaessa vaikka nukahtaa niihin. aion ottaa vielä vuodenkin päästä matkaan mukaan. lapsi myös viihtyy niissä, ja on oiva rauhoittumispaikka vilkkaissa paikoissa, esim...
  8. K

    MISTÄ halpoja ja kivoja kylpyankkoja??

    Ei ne halpoja oo mut ihania. Tampereella hauska kauppa. http://www.surpriseme.fi/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/04082009-151028/Categories/Budankat__Kylpyhuoneen_iloksi
  9. K

    Perhepäivähoito vai päiväkoti?

    Ei teillä ryhmäperhepäivähoitoa ole? Itse en halunnut pph:lle kun on vain se yksi hoitaja..... ja lapsien ikä voi vaihdella 9kk->, en halunnut oman lapseni olevan vanhin ja pahimmassa tapauksessa ilman leikkikaveria muiden ollessa alle 2v. Meillä mentiin ryhmikseen mut seuraava vaihtoehto oli...
  10. K

    onko liikaa 3,5vlle olla päiväkodissa 8-16?:(

    Meillä aloittaa nyt syksyllä n.7.30-16.30-17. On hoidossa n.12 pv kuukaudessa, eli olen 1-2 pv viikossa vapaalla. teen siis lyhennettyä työaikaa, mutta työpaikan ja matkojen takia kokonaiset työpäivät ovat järkeviä. varmaan on alkuun raskasta lapsellekin, mut "niillä mennään mitä on"
  11. K

    Lapset ja telkku

    Meillä tuo kohta 3v katsoo aamusta ehkä n.10min tv:tä, joskus 30min. Illalla laitan pikkukakkosen pyörimään, joskus katsoo joskus ei. Titinallea katsoisi vaikka kuinka paljon, mutta saa katsoa sitä ehkä noin puolituntia tai yli jos katsoo. Nyt on alkanut huomata että on jo hieman kyllästynyt...
  12. K

    Minkä ikäisellä lapsella lopetitte rattaiden käytön?

    meillä on vielä välillä käytössä, jos haluan itse lähteä lenkkeilemään pidemmälle tai asioita kävellen kaupungille hoitamaan. Pyöräily ei vielä suju niin että sillä voisi matkaan lähteä... uskoisin että syksyllä/talvella jää pois kokonaan. mut matkarattaa jää varmaan vielä pidemmäksi aikaa...
  13. K

    Painonlasku rv 30

    Ei mitään merkitysta :hug: Neuvolan ja kodin vaa'at voi näyttää kilonkin eri lukemia. Sullehan on tullut jo normaalisti /melko paljonkin painoa, kun suositus normaalipainoiselle on sellainen 10-12kg - ja siellä lopussa sitä tulee yleensä enemmän (turvotusta yms.). Tiedän parikin äitiä joiden...
  14. K

    G: Omat parisuhdevinkkisi, miten liittonne kestää? Entä mitä sudenkuoppia neuvoisit välttämään?

    Itse olen tuon mykkäkouluilun lopettanut kun siitä kerran mies mainitsi ettet enää viittis. Vaati se vähän aikaa opettelua että siitä taidosta eroon pääsi.
  15. K

    G: Omat parisuhdevinkkisi, miten liittonne kestää? Entä mitä sudenkuoppia neuvoisit välttämään?

    Tää on hyvä! Naiset ehkä olettaa et mies tietää mitä nainen haluaa. Miehet ehkä unohtaa kertoa mitä suunnittelee "niin tänään on se saunailta, enkö mä oo kertonut?"
  16. K

    G: Omat parisuhdevinkkisi, miten liittonne kestää? Entä mitä sudenkuoppia neuvoisit välttämään?

    :heart: 1) Parisuhde tarvitsee aikaa (vaikka hotelliöitä tms. extremeä), ja sitä että tehdään molempia miellyttäviä asioita. Esim. tänään teatteriin (minä haluan), huomenna jääkiekkoon (mies haluaa). 2) Molemmat tarvitsevat omaakin aikaa. Maailma ei kaadu vaikka mies haluaa saunailtaan. 3)...
  17. K

    Suositeltavaa lukemista

    Olen aiemminkin samaa kirjailijaa kehunut; nyt luin Jennifer Weinerin Pieniä maanjäristyksiä. Kertoo äideistä jotka saavat ensimmäiset vauvansa. Niin se oikea elämä vaan muuttaa niitä suunnitelmiä....
  18. K

    Gallup: Kuinka monta Mariskoolia omistat ja mitä niillä teet?

    Yhden olen antanut pois; sain selalisen joskus lahjaksi enkä siitä tykkää. Nyt tyttö sai yhden lahjaksi, joten sitä säilytän ja synttäripöytään aina laitan ja sinne keksiä tms. Kaapissa muun aikaa.
  19. K

    Pukamatuskaa! Auttakkee kiltit!

    Joskushan sinne voi kertyä vertakin ja se on puhkaistava.....lääkärissä siis.
  20. K

    Kuinka moni sisustaa lapsen huoneen niin että lapsetkin tykkää?

    Kyllä meilä siellä ainakin lelut saa olla miten on ja nurkassa majaa jne.... Mut kyllä me ostettiin huonekalut pitkän harkinnan perusteella pitkäksi aikaa; leksvikiä, että menis sitten monta vuotta eikä jäis heti "lapsellisiksi". Lapsi nyt vasta 2,5v ja saattaapi alkaa toivoa rinsessa verhoja...

Yhteistyössä