Hakutulokset

  1. Horuksen silmä

    Mitkä ovat niin isoja vastoinkäymisiä että tekevät ihmisestä nistin tai alkoholistin?

    Paitsi että se ei ole mikään luonnekysymys.
  2. Horuksen silmä

    5-vuotias lapsi yksin liikenteessä pyörällä

    Ei todellakaan tarjoutunut. Syytteli vaan mua ja toista kaveriani siitä että hänen tyttärensä oli humalassa. Me siis ei oltu juotu mitään.
  3. Horuksen silmä

    5-vuotias lapsi yksin liikenteessä pyörällä

    Välillä sitä joo ihmettelee joidenkin aikuisten välinpitämättömyyttä. Itse olen aikanani teininä jäänyt keskelle ei mitään eli korpeen ilman yöpaikkaa kun kaverin äiti sanoi ettei heille ole mitään asiaa yöksi.
  4. Horuksen silmä

    5-vuotias lapsi yksin liikenteessä pyörällä

    Lapsi pyöräili vilkasliikenteisen tien vieressä olevalla pyörätiellä. Eli auoja meni paljon ohi, samoin vastaan tuli pyöräilijöitä. Luulis pistävän aikuisten silmään yksinäinen pyöräilijä.
  5. Horuksen silmä

    5-vuotias lapsi yksin liikenteessä pyörällä

    Sattuipa tässä yksi 5-vuotias eksymään vanhemmastaan ja ehti pyöräillä 2 kilometriä kotia kohden yksin ja itkuisena ilman että yksikään vaastaantulija pysähtyi ihmettelemään.
  6. Horuksen silmä

    5-vuotias lapsi yksin liikenteessä pyörällä

    Miten toimisit jos vastaasi pyöräilisi kevyen liikenteen väylällä itkevä lapsi yksinään? Ajaisitko ohi vai pysähtyisitkö kysymään mikä hätänä?
  7. Horuksen silmä

    Luetelkaa tähän töitä, mihin voi hakea ilman koulutusta

    Kyllä se teoriatieto kuitenkin on tärkeää jos ammatikseen alkaa lapsia hoitamaan. Ei äitiys tee kenestäkään hyvää kasvattajaa. Mieti nyt vaikka curling vanhempia.
  8. Horuksen silmä

    Luetelkaa tähän töitä, mihin voi hakea ilman koulutusta

    Mutta eikös tuolla mainita että myös sijaisuuksia tehtäessä on oltava jonkinlainen koulutus liittyen alaan, vaikka ei olisi sitä LTOn pätevyyttä. Ap kun tais kuitenkin etsiä duunia johon pääsee ilman mitään alalle viittaavaa koulutusta. Vaikeaa uskoa että edes sijaisena...
  9. Horuksen silmä

    Laihan ihmisen raskaus näyttää rumalta.

    Hassua, mä määrittelen ruman ihmisen pärstän mukaan, enkä painon. Eipä se laiha kroppa tai lihava kroppa asiaa muuta suuntaan eikä mihinkään jos ihmisen naama muistuttaa enemmän petolinnun persettä kun prinsessaa.
  10. Horuksen silmä

    Luetelkaa tähän töitä, mihin voi hakea ilman koulutusta

    Kuinkahan laillista on jos LTOn sijaisena toimii täysin kouluttamaton henkilö, jolla ei ole hajuakaan lastenkasvatuksesta? Eikö kunnat/kaupungit aseta mitään kriteerejä siihen millaista palvelua he tarjoavat asukkaillen?
  11. Horuksen silmä

    Lähihoitajat, mt

    Lähihoitajan koulutuksella, oli suuntautumisala sitten mikä tahansa voi hakea valmistuttua sitten töitä vaikka päiväködeista, vanhustenhoitolaitoksista, vammaispalveluista jne jos sieltä pämi puolelta ei löydy sopivaa.
  12. Horuksen silmä

    Mistä saatte iloa te ns.paskaduunien tekijät?

    Paskaduunithan on palstalla luokiteltu jo aikaa sitten, ne muodostuvat matalapalkan aloista joissa työntekijöiden työpanosta ei arvosta asiakkaat eikä usein paremmin koulutetut työntekijätkään. Esimerkkeinä siivooja, kassatyöntekijä, lähihoitaja.
  13. Horuksen silmä

    Lähihoitajat, mt

    Päihde- ja mielenterveyspuolelle on kuulemani mukaan vaikeaa työllistyä, koska paikkoja ei ole kovinkaan runsaasti tarjolla. Mahdollisuuksia päihdepuolella on erillaiset päiväkeskukset, katkot, asuntolapalvelut jne. Lisäksi voi valita työskenteleekö päihtyneiden parissa vai ns. nollatoleranssin...
  14. Horuksen silmä

    Onko lähikaupan kassalla oikeus/velvollisuus lastensuojeluilmoituksen tekoon?

    Toki voi miettiä kuinka äidin päihteiden käyttö vaikuttaa lapseen. Varsinkin jos kyse on huumeista tai huumaavista lääkkeistä, niitä kun harvoin käytetään satunnaisesti, vaan taustalla on ongelmakäyttöä.
  15. Horuksen silmä

    Mistä saatte iloa te ns.paskaduunien tekijät?

    Itse pidä paskaduunistani. Vaikka juuri viikolla sain asiakkaalta palautetta eikö mulla ole kunnianhimoa kun teen sellaista työtä.
  16. Horuksen silmä

    Luetelkaa tähän töitä, mihin voi hakea ilman koulutusta

    Mun käsittääkseni ammattitaidoton ei voi tuurata lastentarhanopettajaa. Ja on vähän kyseenalaista voiko ammattitaidoton toimia muutenkaan sijaisena päiväkodissa. Harjoittelijan tms roolissa toki voi olla.
  17. Horuksen silmä

    Luetelkaa tähän töitä, mihin voi hakea ilman koulutusta

    Feissari, puhelinmyyjä, siivoja ( mm. rappusiivooja), pikaravitolaketjujen kassat, postin lajiteljija, postinjakaja, koulunkäyntiavustaja, henkilökohtainen avustaja, räkälän tarjoilija, juontaja, malli, yleinen tyrkky....
  18. Horuksen silmä

    Surkeimmat vanhemmat saavat erityislapsia.

    Tää on uusi väittämä. Mä olen kuullut vain että Jumala antaa niille parhaille ja vahvemmille vanhemmille niitä erityislapsia. Koska erityislapset ovat erityinen lahja.
  19. Horuksen silmä

    Onko Suomessa vielä tällaisia perheitä?

    Onhan niitä vieläkin. Valitettavasti.

Yhteistyössä