Hakutulokset

  1. O

    Rh-immunisaatio ja toinen raskaus?

    Moi! Minullakin vauvakuume on nousussa ja rh-immunisaatiota taustalla. Toisessa raskaudessa tiitteri nousi korkeimmillaan 8 tai 16, kvantitatiivinen arvo oli noin 40. Tarkkoja lukemia en muista kun aikaa on jo 3 vuotta. Vauva oli kaksi viikkoa osastolla ja pari päivää vielä kotona valoissa...
  2. O

    Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

    Heituska En kuulu huhtikuisiin odottajiin, mutta olin viimeksi marraskuisissa 2009 jos muistat? Minulla oli silloin myös noita antiD-vasta-aineita raskaudessa niinkuin silloin keskusteltiinkin vuosi sitten jollain palstalla. Minulla tosiaan vasta-aineet eivät olleet maksimissaan kuin...
  3. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    Mama-L Aika paljon varmaan riippuu neuvolasta miten asiasta kerrotaan. Meillä ekassa raskaudessa heti veriryhmän selvittyä kerrottiin tuosta piikistä että juuri synnytyksen jälkeen piikki pitää saada (jos lapsi +) kuin myös keskenmenojen jälkeen. Itse sain piikin tuulimunaraskauden jälkeenkin...
  4. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    Meillä keltaisuus on nyt voitettu. Maanantaina bili oli enää vajaat 150. Hemoglobiini oli laskenut taas alle sataan ja huomenna torstaina käymme taas polilla antamassa näytettä mihin suuntaan hemoglobiini on lähtenyt. Taitaa taas verensiirtoa olla luvassa :/ Olen itse kovasti lukenut tuota...
  5. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    heituska Kauheaa mitä olette joutuneet immunisaation kanssa kestämään. Minullakin oli kyllä kokoajan tiedossa, että ongelmia immunisaatio aiheuttaa, mutta kukaan ei missään vaiheessa kertonut, kuinka vakavasta asiasta oikeasti on kyse. Meillä tytöllä on nyt ikää kaksi viikkoa ja eilen...
  6. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    Meille syntyi varhain perjantaiaamuna tyttö, kolmen päivän käynnistelyn jälkeen. Jo perjantai-iltana tyttö laitettiin vierelle valohoitoon hieman nousseiden bilirubiiniarvojen vuoksi. Tyttö ehti olla valoissa ehkä n. tunnin kun uudet tulokset tulivat ja tyttö oli siirrettävä lastenosastolle...
  7. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    Stoppis Juu osastolle jään kun jostain luin, että ainakin TAYSissa voisi olla osastolla kerrallaan vain 5 käynnistyspotilasta. Toivottavasti ei kuitenkaan kovin kauaa tarvitsisi odotella kun en oikein sairaalassa ole aiemminkaan viihtynyt. mama-2008 Mä olen raskauden alusta saakka käynyt...
  8. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    mama-2008 Joo tosiaan tuntuu, ettei kukaan tiedä näistä immunisoitumisista oikein mitään. Me kun ollaan TAYSissa käyty nyt muutamaan kertaan, tuntuu sielläkin olevan suuria eroja lääkäreiden välillä. Toiset tuntuvat jopa ottavan immunisoitumisen paljon kevyemmin kuin toiset. Eilen oli siis...
  9. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    Kirjoittelen taas päivitystä mun tilanteestani. Kävin siis keskiviikkona eli rv 36+1 taas sairaalassa kontrollissa ja kaikki oli edelleen ultran osalta kunnossa. Uudet verikoetulokset olivat tulleet ja tiitteri oli edelleen 8, mutta kvantitatiivinen arvo oli noussut 9 -> 16. Tämän nousseen arvon...
  10. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Onnea Heituskalle! :flower: Varmaan on jo vauva maailmassa =) Toivottavasti vauvalla kaikki kunnossa ja suurempia toimenpiteitä ei tarvittaisi immunisaation vuoksi. Me kävimme taas eilen TAYSissa anti-D kontrollissa. Tehtiin nuo tavanomaiset ultraukset ja lisäksi lapsivesipunktio...
  11. O

    Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

    Hei! Ajattelin tänne kirjoittaa omia kokemuksiani näistä anti-D vasta-aineista. Itse olen rh negatiivinen, mies rh positiivinen ja homotsygootti anti-D immugeenin suhteen. Minulla tämän toisen raskauden alusta saakka on vasta-aineet olleet vähän plussalla. Aluksi oli pitkän aikaa alle...
  12. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Heituska Kylläpäs teillä venyi käynti. Meillä noiden vasta-aineiden takia oli viime viikon tiistaina käynti ja huomenna keskiviikkona mennään taas. Silloin vasta-aineet olivat titteriltään 8 ja huomenna saadaan uudemmat tulokset samalla kun taas ultraillaan yms. Tiistaina oli siis kaikki...
  13. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Hoitopöydästä Meillä oli esikoisella kunnon hoitopöytä eli vanha työpöytä, jossa oli hoitoalusta ja koreissa hyllyllä tavarat. Se oli aivan huippu kun oli kunnolla tilaa vaihtaa vaippaa eikä ollut ongelmaa mihin sen ylitsepursuavan kakkavaipan laittaisi, ettei esim. sohva tai lakanat...
  14. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    heituska Luin nyt sinun juttusi tuolta toisesta ketjusta. Kirjoittele ihmeessä kuulumisia miten sairaalassa kävi ja minkälaisia jatkotoimenpiteitä teille määrättiin. Itse soittelin sairaalaan kun sain tuon kirjallisen kutsun ensi tiistaiksi ja kutsu oli vähän epäselvä. Kutsussa puhuttiin...
  15. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    :wave: Mukana ollaan vaikka en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Oliko täällä jollain muulla vielä niitä anti-d vasta-aineita rh-negatiivisuuden takia? Itsellä oli vasta-aineet heikot alusta saakka (titteri 1) ja elokuun lopun verikokeessa titteri oli noussut kakkoseen. Sen jälkeekin nousua on...
  16. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Varri Ainakin kolme vuotta sitten meille sanottiin TAYSin synnytysvalmennuksessa, että jos tulee taksilla sairaalaan niin saa jonkun lapun, jolla ainakin osa taksimatkasta korvataan. En tiedä miten eri sairaaloissa on ja onko TAYSissakin muuttunut käytäntö.
  17. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Ahkerasti olen teidän muiden kuulumisia lueskellut, mutta oma kirjoittelu on jäänyt todella vähään. :/ Mutta täällä on mennyt kaikki hyvin. Kovasti oli välillä kipeitä supistuksia ja lääkärissäkin kävin näytillä, mutta kaikki oli ok ja supistuksetkin ovat hiipuneet. Mulla esikoisen...
  18. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Me ei tiedetä kumpi on tulossa Rakenneultrassa kysyttiin, mutta vauvalla oli jalat ristissä ja ei näyttänyt. Tuota 4D ultraakin harkittiin, mutta saa jäädä yllätykseksi loppuun saakka, ellei päästä jostain syystä ylimääräiseen ultraan. Täällä on varmaan joku syysflunssa iskenyt minuun. :/...
  19. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Terveisiä sokerirasituksesta :x Tuli sitten oksennettua labran lattialle. Litku nousi sekunnin sadasosassa enkä ehtinyt mitään tekemään kun se vaan ryöpsähti. Varsinaisesti ei edes ollut huono olo. Se hiilihappo varmaan ei siinä litkussa ole ihan mikään viisas keksintö. :ashamed: Parin viikon...
  20. O

    *** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

    Uimisesta Mulla eilen neuvolalääkärissä oli kohdun ulkosuu sormelle auki. Lääkäri ei tästä mitään maininnut kun tutkimusta teki, kirjasi vain korttiin ja vasta ulkopuolella korttia luin ja selvisi tämä asia. En siis voinut mitään kysellä, mitä tää ihan käytännössä tarkoittaa.. Estääköhän tämä...

Yhteistyössä