Hakutulokset

  1. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Hellou! Pitkäst aikaa... Ekaksi tietysti Tiinulille suurensuuret onnittelut plussan johdosta, mahtava uutinen! :flower: Pidetään peukkuja ekaan ultraan ja että kaikki menee hyvin loppuun asti. Nyt vaan nauttimaan siitä ihanasta odotusajasta - jota onkin odotettu! Ja kiva kuulla, että...
  2. M

    "omatoiminen" adoptio ulkomailta

    Moi Onneliina. Sorry, mä olen vielä sen verran noviisi tän palstailun salojen suhteen, etten tiedä miten voisin laittaa sulle yksäriä... meitä on tässä maassa sen verran vähän suomalaisia, etten viittis ihan koko suurelle yleisölle paljastaa tarkempia yksityiskohtia, mutta sulle toki voin.
  3. M

    "omatoiminen" adoptio ulkomailta

    Hei taas, Suurkiitos vastauksistanne. Hyvä tietää, että ilmeisesti siis on mahdollista adoptoida tätäkin väylää, vaikka Suomen viranomaiset eivät siitä ensisijaisesti tykkääkään. Täällä meilläpäin yli kaksi vuotta maassa asuneet ulkomaalaiset saavat tosiaan adoptoida paikallisen lainsäädännön...
  4. M

    "omatoiminen" adoptio ulkomailta

    Hei, Olemme pikku hiljaa mieheni kanssa päätymässä adoptointiin tuloksettomien lapsettomuushoitojen jälkeen. Tapasin viikonloppuna vanhaa ystävää, joka oli hiljattain adoptoinut 7 kk ikäisen pikkuprinsessan, ja vakuutti tehneensä elämänsä parhaan ratkaisun. Tämä nosti taas pintaan ajatuksen...
  5. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Voi surku, Soja. Ei voi muuta sanoa kun että ihan p:aa ja epäreilua tää touhu. Tiedän tasan miltä susta tuntuu...ja senkin ettei mikään oikein lohduta. Eikös sulla ollut vielä mahdollisuus ainakin yhteen ivf:ään tänä keväänä? Vaikka ei varmaan just nyt vois vähempää kiinnostaa uus hoitorumba...
  6. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Hu-huu! Kuuluuko täällä kenellekään mitään uutta? Aattelin nyt jotain kirjottaa, ettei tämäkin pino vallan kuolisi pois. Tänne ei kuulu kummempia. Hoitorintamalla on tapahtunut sen verran että kävin tänään juttelemassa lapsettomuuslääkärin kanssa lähinnä niitä näitä. Kotiläksyksi sain...
  7. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Ritva kysyit tosta lääkityspuolesta, mulla menee kanssa Thyroxinia ja jotain hormonikorvaushoitoa pitäisi käyttää myös sukupuolihormonien osalta, mutta sopivat pillerit on mulla vielä hakusessa. Mihin sulla on määrätty tuota kortisonia ja missä muodossa sitä käytät? Olen ymmärtänyt, että jossain...
  8. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    No johan... huomasin että oltiin tipahdettu kakkossivulle.... eihän se nyt vaan passaa! Miten menee Sojalla piinailut? Entäpä mitä kuuluu Ritvalle ja Tiinulille? Soja, täällä päin maailmaa on tosiaan aika villiä tai ainakin vapaata tää lahjamunasolutoiminta... luovuttajia löytyy vaikka...
  9. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Hei kaikki, Sorry pitkä hiljaisuus. Täällä oli nettiyhteydet poikki viikonpäivät, joten on jääneet kirjoittelut vähemmälle ... mikä on ainakin mun miehen mielestä ihan tervettä .... sen mielestä mä vietän liikaa aikaa tämän alan internet-sivustoilla... ei ne miehet ymmärrä... Mutta eipä...
  10. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Heissan pikaisesti, Täälläkin meni viikonloppu uimisen ja merellisten harrastusten parissa, eli sellaisissa aktiviteeteissa, jotka varmaan jäisi vähemmälle, jos meitä olisikin kolme. Kuten sanoit Ritva, tämän lapsettomuuden suoman "liikkumavapauden" hyvistä puolista pitäisi osata nauttia...
  11. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Huomenta, No justiin.. täällä taas heti aamulla ensimmäisenä päivittämässä, mitä on palstalla yön aikana tapahtunu. Tiinuli, mulla ei ole ivf-hoidoissa koskaan ollut mitään sumutteita tai "esilääkitystä", jonka tarkoitus olis ikään kuin ajaa alas oma hormonitoiminta. Meidän klinikalla...
  12. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Hei taas tämän pinon tyttösille, Oli pakko tulla moikkaamaan, kun nyt on päästy palstailun makuun. Kyllä mä koko viimeisen vuoden ajan, kun on käyty hoidoissa, olen näitä sivustoja lueskellut ees sun taas lähes joka päivä, mutta vasta nyt sain oman sanaisen arkkuni auki, kun löytyi tällainen...
  13. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Hmmm, osteoporoosin ehkäisyä ajatellen olis varmaan tärkeää syödä jotain hormonikorvausvalmisteita hoitojen välillä. Mä oon kanssa aikanaan kokeillut varmaan kaikki markkinoilla olevat e-pillerit ja ehkäisylaastarit, mutta olen tullut niistä ihan mielipuoliseksi ja pahoinvoivaksi, enkä oo ihan...
  14. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Hyvä Ritva, sulla tuntuu olevan juuri oikea tsemppausasenne! Sillä, jaksaako itse uskoa hoitoihin vai ei, on kuitenkin varmaan osaltaan merkitystä onnistumisen kannalta. Kuulostanee hassulta, mutta mäkin pitäisin bileet, jos saisin kuukautiset. Onnittelut siitä! :flower: Tuosta...
  15. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Ihania uutisia, Surppi! Mahtavaa, että teillä tärppäsi, ja vieläpä kotikonstein. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Juuri tällaisia kokemuksia olisi kiva kuulla lisää. Ja Ritva, anteeksi, ei todellakaan ollut tarkoitus lannistaa sua hoitojen tässä vaiheessa. Tämähän oli vaan...
  16. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Heipä hei, Kiva, että täältä löytyy "kohtalotovereita". Meillä taitaa tosiaan Sojan kanssa olla kyse samantapaisista ongelmista. Mulla myös BMI on normaali, vaikkakin aika alarajalla, ja jos yhtään enempää treenaisin, tipahtaisi varmaan helposti alipainon puolelle. Olen tosin koko ikäni ollut...
  17. M

    Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

    Kiitos Ritva, että aloitit tällaisen pinon. Mäkin kuulun samaan joukkoon, lapsettomuus johtuen aivolisäkkeen toimintahäiriöstä. Mulla taustalla parikymppisenä aloitettu rankka urheiluharrastus (tuolloin erittäin alhainen rasvaprosentti ja estrogeenitaso), minkä seurauksena menkat hävisivät...

Yhteistyössä