Hakutulokset

  1. Minna77

    Kielellinen erityisvaikeus/Koulu

    Hei, Tästä onkin aikaa kun olet kirjoittanut. En ole näillä sivuilla käynyt aikoihin... Meidän pojalla vahvistettiin toukokuussa, tämän vuoden, erityinen kielellinen kehityshäiriö. Silloin hän oli 5v3kk. Se on kyllä ollut melkoinen asia sulattaa... Emme kyllä harmiksi asu lähellä teitä...
  2. Minna77

    Mielestäsi ihanimman kuuloinen kieli?

    Italia ehdottomasti. Myös norja, jossa puhe kuulostaa laululta.
  3. Minna77

    Poikamme oli kuulemma syntyessään keskonen.

    Keskoisuus määritellään kehityksen eli raskausviikkojen mukaan, ei painon mukaan. En koskaan urani aikana vastasyntyneiden teholla ole törmännyt yli 3kg painaviin keskosiin.
  4. Minna77

    Saako lentokoneessa maitoa ruokajuomaksi 1-vuotiaalle?

    Maitoa olemme saaneet koneessakin, ettei ole sitä tarvinnut itse ottaa mukaan. Ja se ruuan lämmitys kyllä kestää, koska tosiaan vesihauteessa lämmitetään ruuat. Tarkasta ikäräjasta en tiedä, mutta ei ole meiltä koskaan kielletty, kun noin puolitoistavuotiaaksi asti olemme ottaneet mukaan...
  5. Minna77

    Ärsyttävintä / epäuskottavinta tv-sarjoissa / -ohjelmissa!

    Mua häiritsee kun ohjelmassa ovat käymässä vierailulla sairaalassa olevan ystävän/tuttunsa luona. Vaikka ko. potilas olisi täysin hereillä ja tajuissaan, ilman mitään hengitystukea, yhdenhengen huoneessa, taustalta kuuluu hengityskoneen tasainen "hengitys".
  6. Minna77

    Missä maissa olet käynyt? Oletko mielestäsi matkustellut paljon vai vähän?

    Asun ulkomailla, joten matkustan nykyisin paljon Suomeen. Asun nyt Kiinassa, mutta ensin muutin Norjaan, ja sinne varmaan palaankin ennen tai myöhemmin Aasiasta. Muuten käynyt: Ruotsi, Tanska, Viro, Englanti, Irlanti, Hollanti, Belgia, Ranska, Saksa, Puola, Tsekkia, Sveitsi, Itävalta, Espanja...
  7. Minna77

    Oikeasti hyvä ja kestävä talvihaalari lapselle?

    Minulla kokemusta vain Reimatecistä, joka ostettiin esikoiselle kolme vuotta sitten. Nyt on pikkuveli saanut sen, ja hyvin on säilynyt, kuin uutena. Ei kastu märälläkään. Tuo onkin kyllä sitä Reimatecin "sukupolvea", joka voitti silloin kaikki talvihaalaritestit. Ne uusimmat eivät kuulemani...
  8. Minna77

    Työmatka ulkomaille rv22?

    Raskausviikkojen puolesta ei pitäisi olla estettä, paitsi jos on riskiraskaus. Kannattaa kuitenkin tarkastaa lentoyhtiön asiakaspalvelusta yksityiskohtia. Esim. millä raskausviikoilla menee raja, jolloin tarvitsee lääkärintodistuksen. Veritulpan riski on kohonnut lentäessä raskauden aikana...
  9. Minna77

    Miksi mun 5kk ikäinen heräilee öisin?

    Tuonikäiselle oikeastaan on vasta aloitettu maistelemaan ja totuttelemaan kiinteisin, määrällisesti ei yleensä paljoa, jos siis on terve vauva kyseessä. Eikö juuri tuossa iässä, 4-5kk, alkaa semmoinen kausi, jolloin vauva alkaa yhtäkkiä syömään rintamaitoa/korviketta enemmän ja enemmän, enemmän...
  10. Minna77

    Miksi mun 5kk ikäinen heräilee öisin?

    Aika normaaliahan se on, että 5kk:n ikäinen heräilee öisin, ja että on nälkäinen ja syö.
  11. Minna77

    Ei sitte yhtään surkeampaa euroviisu-edustajaa löytynyt?

    Musta tuo oli oikein hyvä biisi, Coldplay-, Killers-tyylinen. Liian hyvä euroviisuihin. :D Siis ei yhtään ole eutoviisubiisin tyylinen, tuskin tulee siksi menestymään. :D Komeita nuoria poikiakin vielä kaiken lisäksi. :D
  12. Minna77

    Mihin autoon mahtuu kunnolla kolme lastenistuinta?

    Tässä listaa, otettu norjalaisesta lehdestä. Disse bilene har plass til tre - VG Nett om Bil og trafikk Tosin, omasta kokemuksesta on vaikea uskoa, että BMW 5-sarjan takapenkille mahtuisi kolme turvaistuinta... Kannattaa siis totta kai kokeilla turvaistuimia autoon, ennen ostamista. Her...
  13. Minna77

    Näitä kirjoja SUOSITTELEN!

    Jo Nesbøn kaikki Harry Hole-kirjat. Pohjoismaiden paras dekkarikirjailija.
  14. Minna77

    Pitsa kahdella täytteellä, millä täytteillä ottaisit?

    :laugh: Ei ole, ei tosiaankaan.
  15. Minna77

    Pitsa kahdella täytteellä, millä täytteillä ottaisit?

    Valkosipuli ja munakoiso. Namnam.
  16. Minna77

    Hoitoalalta pois...?

    Mä olen myös periaatteessa samassa tilanteessa. Siis, töissä en ole ollut seitsemään vuoteen, mutta en kaipaa työtäni pätkääkään, en todellakaan. Teoriassa paluu töihin olisi enemmin tai myöhemmin, mutta alanvaihto minuakin kiinnostaisi.
  17. Minna77

    Kuka ihme laittaa alle vuoden ikäisen hoitoon, huhhuh!!!

    Just näin. Minua niin ihmetyttää tällaiset itse keskeiset aloitukset. Vai onko provo taas? Siis piti tätä lainata: Chala: "Kaikilla ei välttämättä ole vaihtoehtoja. Että joo, kiva että itse tiedät ja tunnet oman tilanteesi parhaiten, toisten tilanteista et sitten todennäköisesti tiedäkään...
  18. Minna77

    Relaatiot 35

    Siis, onko nuo kaikki ratkaisusanat löydettävissä vain ja ainoastaan wikipedian kautta? Vai pitääkö etsiä laajemmin muualtakin?
  19. Minna77

    Relaatiot 35

    Minäkin taas innostuin tästä, vaikka olen aivan toivottoman huono tässä. :D En vielä ole päässyt ensimmäistä, Stephen King, ruutua pidemmällä. Tai siis, siitä olen isoimman ison jo ratkaissut. Se on ollut aiemmista kokeilemastani relaatioista helpoin.
  20. Minna77

    Uudistukseen liittyvät ruusut ja risut

    Kännykällä sivujen rullaaminen jumittaa usein. Lumia 820. En uskoisi johtuvan kännykästä, kun muilla nettisivuilla ei ole ollenkaan vastaavaa ongelmaa. Eikä ipadilla jumita.

Yhteistyössä